Hensat Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Hallo, In mijn woonkamer staat een pc die is bekabeld verbonden met de modem. Vanaf die pc wil ik het netwerk uitbreiden voor een 2e apparaat. ik ben soort van splitter tegen gekomen. Is een blokje met 3 aansluitingen rj45. Volstaat het om middels deze splitter mijn netwerk uit te breiden of is een switch beter? Ik wil geen verlies in snelheid ook niet met de switch.
Ventura Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Om geen snelheid te verliezen binnen het eigen netwerk adviseer ik om een switch te nemen. Scheelt een hoop ergernis voor later. Tegenwoordig kost zo switch niet zoveel meer. 1
Hensat Geplaatst: 28 april 2020 Auteur Geplaatst: 28 april 2020 oké welke snelheid zou ik dan moeten pakken? Heb een ziggo modem weet ook niet wat de snelheid daar van is.
Big fellow Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Die splitter werkt niet zoals jij denkt. Je moet aan beide einden van de kabel er eentje plaatsen, en dan moet je twee aansluitingen naar de splitter brengen. Dan heb je aan de andere kant van de kabel 2 aansluitingen beschikbaar. Echter deze zijn maximaal 100Mbit. Hetgeen wat "gesplitst" wordt is de kabel dus.... Sterk af te raden om deze te gebruiken. Je kan beter voor weinig een 4/5 poorts gigabit switch kopen, en die gebruiken op de plaats waar je meer aansluitingen nodig hebt... 1 “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Mojo Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 (aangepast) 1 uur geleden, Hensat zei: Hallo, In mijn woonkamer staat een pc die is bekabeld verbonden met de modem. Vanaf die pc wil ik het netwerk uitbreiden voor een 2e apparaat. ik ben soort van splitter tegen gekomen. Is een blokje met 3 aansluitingen rj45. Volstaat het om middels deze splitter mijn netwerk uit te breiden of is een switch beter? Ik wil geen verlies in snelheid ook niet met de switch. Even actie ondernemen en daar een TP-Link 5 poorts switch scoren voor € 9,95 28 april 2020 aangepast door Mojo 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Bij die 5port switches is het heel onproblematisch hoe je de ethernet qua volgorde aansluit... één gaat naar je router. als je tijd hebt neem je eerst stof af voor je een foto maakt 😁 1 The Crying Cowboys Aaron Rux
Psychosammie Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Zelfs watervlekken op je switch? Spuug je erop of zo? 😁 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 nee tranen wegens alle kabel spagetti achter mijn toestel The Crying Cowboys Aaron Rux
Hensat Geplaatst: 28 april 2020 Auteur Geplaatst: 28 april 2020 10 uren geleden, Mojo zei: Even actie ondernemen en daar een TP-Link 5 poorts switch scoren voor € 9,95 Deze heeft een green logo, verbruikt minder, dat andere meer verbruiken heb ik mijn vraagtekens bij. Vind het wel handig dat de adapter niet te groot is. Hoe zit het daarmee Mojo?
Mimisiku Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 @Tonskidutch Ha.... Ik heb precies dezelfde switch Voorheen een TP-Link 1Gbit 4-poort switch. Standaard na zoveel MB trafic liep dat ding vast. Weggegeven aan iemand die uitsluitend 100Mbit apparatuur heeft. Werkt daar prima... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Hensat Geplaatst: 28 april 2020 Auteur Geplaatst: 28 april 2020 Ik wil een lightning ethernet adapter aanschaffen voor mijn ipad zodat ik bekabeld kan surfen, maar nu lees ik dat die adapter een 10/100 Mbps Ethernet-verbindingssnelheid ondersteunt is dit weinig? daar de aanbevolen switch 1Gigabit is.
Big fellow Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 100 Mbit voor een iPad is meer dan zat... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Penthe Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Heten die dingen tegenwoordig Switch, vroeger heten die dingen Ethernet HUB en zo noem ik zelf nog steeds. Maargoed 100Mbit is nog voor het meeste gebruik snel zat.
Pionewbie Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Verschil tussen een hub/switch Een hub kan alleen met 1 computer tegelijk communiceren. Indien meerdere computers gegevens willen versturen, zal elke computer op zijn beurt moeten wachten. Al het netwerkverkeer wordt verzonden naar alle computers, hoewel er maar 1 computer gebruik van maakt. Een hub werkt als het ware als een enkele telefoonlijn met meerdere toestellen: Er kan slecht 1 telefoongesprek per keer gevoerd worden. Een switch kan gelijktijdig meerdere verbindingen verwerken. Terwijl een computer bv een printopdracht stuurt naar de printer, kan gelijktijdig een andere computer een bestand versturen naar bv een NAS etc. Zowel de print-opdracht als de bestand-overdracht beschikken allebei over de maximale bandbreedte. Conclusie: Een switch heeft een bandbreedte per poort, een hub verdeelt de bandbreedte over alle poorten. Een hub is vaak half duplex, een switch is full-duplex. Dankzij de full-duplex techniek kunnen er geen colissions en vertragingen meer optreden. Een switch heeft extra buffer geheugen voor extra snelheidswinst Een netwerk kan onbeperkt uitgebreid worden met switches, terwijl het aantal hubs in een netwerk beperkt is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen