Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Verder lees ik je bent akkoord gegaan met voorwaarden 1 tot duizend tuurlijk net als jij kun je elke dag weer doen bij elk contract leidend is en blijft de Nederlandse wet en niks anders, en elke voorwaarde die niet voldoet in deze hoef je niet te lezen ben je conform de wet ook al niet mee akkoord dus zet gerust je krabbel......zo simpel is het. 

 

Vergeten toelichting,  een pakket zoals overeengekomen met provider dus inclusief internetsnelheid en door provider aangeboden programma pakket is dus bindend, ergo elke wijziging in deze is per direct opzegbaar das de wet niks meer niks minder, voorwaarden van een provider welke dan ook dienen ook dit te waarborgen.    

aangepast door Terradon

Geplaatst:

Zou met jouw niet snel iets overeenkomen. Als er zenders bijkomen in je voordeel voor dezelfde prijs ga je ze dan ook bellen en zeggen dat je meer wilt betalen of zeg je zet die zenders maar op zwart want dat heb ik niet overeengekomen? 

Geplaatst: (aangepast)
Op 31-5-2020 om 22:54, moonchild zei:

Ik ben intens blij voor je dat je nu weer lid van de grote ziggo familie bent. Ziggo is echt het enige bedrijf dat voor het welzijn van haar klanten bestaat :D 

Nou blij maar die Arris box doet wat ik wil dus ......dat ding is sneller dan welke satbox dan ook....

aangepast door Terradon
Geplaatst:
9 minuten geleden, erwinnaar zei:

Zou met jouw niet snel iets overeenkomen. Als er zenders bijkomen in je voordeel voor dezelfde prijs ga je ze dan ook bellen en zeggen dat je meer wilt betalen of zeg je zet die zenders maar op zwart want dat heb ik niet overeengekomen? 

voordeel van de consument in Nederland toch, ik gebruik de wet ik heb deze niet geschreven maar valt me wel op dat velen hier terwijl er van hun verwacht word deze te kennen dat dus niet waar is  

Geplaatst:

klopt, ik ken het niet zo, wel mooi dat je je er dan zo in hebt vastgebeten. Je mist de zenders niet als ik het mag invullen (het is denk ik meer het principe voor jouw).

Geplaatst:
2 minuten geleden, erwinnaar zei:

klopt, ik ken het niet zo, wel mooi dat je je er dan zo in hebt vastgebeten. Je mist de zenders niet als ik het mag invullen (het is denk ik meer het principe voor jouw).

Ik ben geen jurist maar ik weet wel  hoe ik een contract moet lezen, als ik daar zoals hier soms op gereageerd word laat ik dat naast me neer liggen heb ik geen boodschap aan, wat ik wil is de waarheid omtrent contracten want velen hier begrijpen de inhoud dus niet echt en staren zich blindelings op de door de provider aangeboden voorwaarden, en heel vaak kloppen die niet .....  

Geplaatst:
8 minutes ago, Terradon said:

Ik ben geen jurist maar ik weet wel  hoe ik een contract moet lezen, als ik daar zoals hier soms op gereageerd word laat ik dat naast me neer liggen heb ik geen boodschap aan, wat ik wil is de waarheid omtrent contracten want velen hier begrijpen de inhoud dus niet echt en staren zich blindelings op de door de provider aangeboden voorwaarden, en heel vaak kloppen die niet .....  

Ik weet ook hoe ik een kontrakt moet lezen maar gelukkig voor anderen ga ik hiermee niet het forum vol lopen spammen.

Geplaatst:

@Terradon ik zag eerder een vergelijk met een bakkerij en brood voorbij komen als vergelijk met het zenderaanbod van een distributeur, in dit geval blijkbaar Canal Digitaal (Online.nl).

 

En daar ga je scheef. Een bakkerij mag de samenstelling van zijn brood wijzigen door ingrediënten van een andere leverancier te gebruiken zonder dat dit leidt tot een teruggaveplicht voor de consument. Pas als de wijzigingen dusdanige vorm aannemen dat de samenstelling dusdanig is gewijzigd dat het een ander product is geworden dan komt het consumentenrecht om de hoek kijken.

 

Herleiden we dit naar deze situatie dan is de samenstelling van het gekochte programmapakket dusdanig gewijzigd dat het consumentenrecht gerechtvaardigd is. Het verdwijnen van de Discovery Benelux-zenders is een dusdanige wijziging dat de samenstelling is gewijzigd. Mede omdat het vervangend aanbod niet vergelijkbaar is. Dit is in deze casus het geval. Maar zeker niet bij elke zenderwijziging het geval. En ook elke wijziging hoeft per persoonlijk schrijven aangekondigd te worden. Jij lijkt nu weer klant bij Ziggo te zijn. Dit bedrijf communiceert vrijwel elke zenderwijziging via het eigen forum, op de eigen website of per nieuwsbrief. En slechts alleen bij uitzonderlijk grote zenderwijzigingen is er de mogelijk om een contract binnen de contractvaste periode op te zeggen.

 

Wat betreft informeren op de digitale manier, bijvoorbeeld e-mail. Dit is in Nederland een wettig toegestane manier sinds enige jaren. De distributeur is dus niet verplicht om jou per oude briefpost te informeren. Distributeurs hebben ook bepaalde maatregelen genomen om een claim dat een e-mail niet ontvangen is onderuit te halen. Zo moet je bijvoorbeeld inloggen binnen de eigen persoonlijke klantomgeving met een e-mailadres. Hetzelfde geldt vaak ook voor de app voor online mobiel kijken. Op deze manier kan de aanbieder aantonen dat het een geldig e-mailadres is. Mocht een bepaalde e-mail dan blijkbaar niet binnenkomen dan is dit een probleem voor de consument.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:
5 minuten geleden, Penthe zei:

Ik weet ook hoe ik een kontrakt moet lezen maar gelukkig voor anderen ga ik hiermee niet het forum vol lopen spammen.

Nou volgens mij SPAM ik hier niks hoor behalve de waarheid..... maar als jou waarheid anders mocht zijn wat let je ....  

Geplaatst:
3 minuten geleden, Satwatcher zei:

@Terradon ik zag eerder een vergelijk met een bakkerij en brood voorbij komen als vergelijk met het zenderaanbod van een distributeur, in dit geval blijkbaar Canal Digitaal (Online.nl).

 

En daar ga je scheef. Een bakkerij mag de samenstelling van zijn brood wijzigen door ingrediënten van een andere leverancier te gebruiken zonder dat dit leidt tot een teruggaveplicht voor de consument. Pas als de wijzigingen dusdanige vorm aannemen dat de samenstelling dusdanig is gewijzigd dat het een ander product is geworden dan komt het consumentenrecht om de hoek kijken.

 

Herleiden we dit naar deze situatie dan is de samenstelling van het gekochte programmapakket dusdanig gewijzigd dat het consumentenrecht gerechtvaardigd is. Het verdwijnen van de Discovery Benelux-zenders is een dusdanige wijziging dat de samenstelling is gewijzigd. Mede omdat het vervangend aanbod niet vergelijkbaar is. Dit is in deze casus het geval. Maar zeker niet bij elke zenderwijziging het geval. En ook elke wijziging hoeft per persoonlijk schrijven aangekondigd te worden. Jij lijkt nu weer klant bij Ziggo te zijn. Dit bedrijf communiceert vrijwel elke zenderwijziging via het eigen forum, op de eigen website of per nieuwsbrief. En slechts alleen bij uitzonderlijk grote zenderwijzigingen is er de mogelijk om een contract binnen de contractvaste periode op te zeggen.

 

Wat betreft informeren op de digitale manier, bijvoorbeeld e-mail. Dit is in Nederland een wettig toegestane manier sinds enige jaren. De distributeur is dus niet verplicht om jou per oude briefpost te informeren. Distributeurs hebben ook bepaalde maatregelen genomen om een claim dat een e-mail niet ontvangen is onderuit te halen. Zo moet je bijvoorbeeld inloggen binnen de eigen persoonlijke klantomgeving met een e-mailadres. Hetzelfde geldt vaak ook voor de app voor online mobiel kijken. Op deze manier kan de aanbieder aantonen dat het een geldig e-mailadres is. Mocht een bepaalde e-mail dan blijkbaar niet binnenkomen dan is dit een probleem voor de consument.

Lol lees wat jezelf contractueel hebt afgesproken echt erg hier ...... 

Geplaatst:

Niet ik lees contracten goed dat doen advocaten en juristen. En die informeren mij desgevraagd over wat de op dit moment geldende consumentenrecht zijn. Die zijn voor mij meer leidinggevend dan meningen van mensen die in het bedrijfsleven zitten of hebben gezeten in een heel ander segment.

 

Ik wens je succes als je een conflict krijgt men VodafoneZiggo (Ziggo) en je laat het zover tot een juridisch conflict komen. De legal afdeling van VodafoneZiggo/Liberty Global is in het land der distributeurs een van de beste in Europa.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst: (aangepast)
7 minuten geleden, Satwatcher zei:

Niet ik lees contracten goed dat doen advocaten en juristen. En die informeren mij desgevraagd over wat de op dit moment geldende consumentenrecht zijn. Die zijn voor mij meer leidinggevend dan meningen van mensen die in het bedrijfsleven zitten of hebben gezeten in een heel ander segment.

 

Ik wens je succes als je een conflict krijgt men VodafoneZiggo (Ziggo) en je laat het zover tot een juridisch conflict komen. De legal afdeling van VodafoneZiggo/Liberty Global is in het land der distributeurs een van de beste in Europa.

Ik heb geen enkel conflict ik ken mijn juridische positie en weet dus wat te doen ....verleden jaar hadden ziggo en ik een conflict maar dat hebben we wederzijds op kunnen lossen .....  

aangepast door Terradon
Geplaatst: (aangepast)

Als je dit echt denkt dan vrees ik dat je een opfriscursus nodig hebt van een persoon die gespecialiseerd is in deze tak van sport.

aangepast door Satwatcher

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:

Conflict bestond omdat ik door oude rechten van upc de film1 kanalen tot wederopzegging zou verkrijgen, toen ik de nieuwe Next aanvroeg als vervanging van de upc horizon ontstond het conflict .... 

3 minuten geleden, Satwatcher zei:

Als je dit echt denkt dan vrees ik dat je een opfriscursus nodig hebt van een persoon die gespecialiseerd is in deze tak van sport.

vertel wat mis ik ....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...