Ga naar inhoud


Grozette strooikaas


edbe

Aanbevolen berichten

heeft iemand een goede tip,

hoe je kan voorkomen dat je strooikaas een blok kaas is.

telkens als wij deze uit de ijskast nemen en willen gebruiken is het meer een vaste massa ipv van strooikaas?

 

zonder dat je even met een mes erin hoeft te hakken. 

IMG_20200502_174058.jpg

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit lees ik op hun website:

 

Strooikaas kan klontvorming geven als het in de koelkast bewaard wordt. Het beste kan de strooikaas op kamertemperatuur worden bewaard. Klonten kun je vaak weer losmaken door de kaas op temperatuur te laten komen dan de bus even te schudden, de kaas is verder goed eetbaar. Daarbij kunnen er ook klonten ontstaan in de koelkast omdat het daar altijd iets vochtig is en als de pot eenmaal open is geweest, kan de kaas dat vocht ook opnemen. 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaas in de magnetron in een bus met aluminium?

Denk niet dat zoiets een goede combinatie zal zijn en dat er wel eens wat zou kunnen gaan vonken.

 

Daarnaast smelt kaas vrij snel in de magnetron, als ik een ham/kaas/tomaat tostie wil maken en geen zin heb te wachten tot het tostie apparaat warm is dan gaat het snel even een minuut in de magnetron.

Resultaat kaas gesmolten, ham en tomaat warm en een slappe boterham.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Laat het eens op de grond vallen en zuig het daarna op met de stofzuiger.

 

Gegarandeerd dat je er dan wel problemen mee krijgt 😙

 

🖕

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het gewoon door het vocht komt... Je moet heel goed opletten dat je de kaas niet te dicht bij je bord spaghetti houdt... door het vocht (stoom) kan de kaas ook makkelijk schimmelen. Het beste is de kaas in een (glazen) afsluitbaar schaaltje te doen, en er een lepel in te zetten.

Ikzelf gebruik de grana padano van het discounter merk Lovilio.

Die zit in plastic zakjes die je opnieuw kan sluiten... het klontert minimaal, en het voordeel van het zakje is, dat je er in kan knijpen om eventuele klontjes te verminderen.

 

front_de.4_full.thumb.jpg.e2f876de00d35612b3f0c977158ec3aa.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vocht in de koelkast?  Deuren te lang open / temperatuur te hoog.

Hoe vaak hier de discussie al niet gevoerd is doordat pubers gewoon de deur open laten staan wanneer zij iets pakken en na gebruik het weer in de koeling leggen en dan pas weer de deur sluiten.

...ik heb ooit overwogen om de deur dicht te lassen of er een slot op te zetten.

 

Enfin, dan krijg je dus dat het eten bederft door temperatuurschommelingen. 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...