Ga naar inhoud


Video content info op TV na zenderwissel


sat newbie

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn ontvanger Uno 4K se ontvangen en uren bezig geweest alles naar wens in te stellen oa VTI image.

LCD4linnux was een uitdaging, bijna opgegeven maar uiteindelijk ook dat tot een goed einde gebracht.

 

Volgende wil ik uitschakelen maar weet niet welke instelling dat is. Als ik naar een andere zender zap verschijnt er box met video content informatie van de zender (zie foto).

Dat vind ik heel irritant en zou het graag willen uitschakelen maar weet niet waar ik moet zijn, maar hopelijk jullie wel.

IMG_20200502_202132.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het antwoord is heel simpel, gewoon opnieuw flashen....

 

Wij kunnen op afstand niet zien wat jij tijdens de installatie / configuratie allemaal hebt uitgevoerd.

Dit is een probleem die ik nog nooit eerder heb gezien.

Je vertelt ook niet waarom LCD4Linux een uitdaging was en wat jij daar allemaal hebt gewijzigd.

 

Nogmaals, gewoon opnieuw installeren en dan zo basic mogelijk configureren, als dat goed functioneert een backup maken en dan verder gaan met wat jij wilt wijzigen.

Na elke wijziging weer een backup maken, als dan iets fout gaat terug gaan naar de vorige goed werkende backup.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of LCD4Linux geïnstalleerd en het foute uitvoerscherm geconfigureerd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

autoresolution plugin zeker aan!

Dit zou kunnen, kijk het straks even na. kids zijn nu aan het kijken.

 

Kom van een DM box met Openpli 4 dus VU+, VTI en LCD4linux zijn compleet nieuw voor me en dus een uitdaging maar dat maakt het juist spannend.

Box opnieuw flashen is de makkelijkste weg, kan later alsnog, maar nu wil ik eea c.q. werking leren kennen etc. mede met de uiteindelijke keuze voor VTI of Openpli.

 

Wat ik nu heb:

VU Plus Uno 4K se, VTI 14, Nemesis Black FHD skin, LCD4Linux (met config bestand van Jurgen)

 

De volgende uitdaging al gevonden. In standby verschijnt op het display datum en tijd, groot en in limoen groen. Dit moet of uitgeschakeld of gewijzigd worden naar een kleiner formaat.

aangepast door sat newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@Juergen -  dank voor je lcd4config bestand, in een posting heb je het bestand gedeeld.

 

Inmiddels gelukt klok/datum in standby aan te passen.

in de 'aan' stand wil ik ook nog wat aanpassen maar heeft geen grote haast.

aangepast door sat newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...