Ga naar inhoud


Update DM800SE


simpson2

Aanbevolen berichten

Ik heb deze vraag eerder gesteld, destijds wel antwoord gekregen, maar kan e.a. niet meer op het forum terug vinden, dus nog maar een keer.

 

Ik heb een hele oude DM800SE die het nog prima doet, echter de software is uit het jaar kruik, en ik zou e.a. wel een keer willen opfrissen, wat zijn mijn opties?

 

hieronder wat informatie:

Devicename:     		dm800se
Enigma Version:     	2011-07-06-experimental
Image Version:     		Experimental 2011-03-24
Frontprozessor Version: V3
Webinterface Version:   1.6.8
Tuners
TunerA:     			BCM4505 (DVB-S2)

Volgens mij is het een Gemini image:

 

version=1000201103242110
comment=iCVS Image
target=9
creator=Schaedelmeister <info@i-have-a-dreambox.com>
url=http://www.i-have-a-dreambox.com/
catalog=http://www.ihad.tv/

Ik heb een Canal digitaal abo met kaartje en doe verder geen spannende zaken met de ontvanger.

 

De reden dat ik nu toch naar een update kijk is dat ik misschien wel wat meer wil gaan doen en dan lijkt mij een nieuwe ontvanger wel zo handig:

- Ik heb er sinds kort een paar actieve speakers aanhangen via S/PDIF dus vroeg me af of het mogelijk zou zijn audio te streamen vanaf bijv VLC op mijn PC of NAS (QNAP).

- Berichten/status uit mijn huis automatisering ( OpenHab ) tonen

 

Ik hoor graag advies/suggesties

 

Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als simpele TV voldoende is zou een Mutant HD60 een leuke zijn. Ongelovelijk snel (zeker i.v.m. de DM800se). Apparaat heeft zeer veel geheugen en biedt zelfs MultiBoot om diverse images te draaien...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
17 minutes ago, Tonskidutch said:

 

gewoon op je nickname klikken en effe links kijken onder topics

kunnen we deze dan sluiten a.u.b.

anders hebben we weer allemaal dezelfde commentaren

Bijzonder,

 

nu staan mijn oude posts er wel, eerder exact op deze manier gezocht niets gevonden!

Deze kan gesloten worden ( ik zie daar geen mogelijkheid voor)

aangepast door simpson2
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, tokkio zei:

U kunt er nog altijd de laatste enigma opzetten,Of de open ATV 6,4 en anders een MMBoot inzetten, dan vind men zelfs aangepaste open pli.

Anders de tip van Mimisiku.

Ja, maar dan blijft hij zitten met een supertrage (405 Mhz) ontvanger die qua software bij het minste uit zijn voegen barst... De DM800se loopt ook tegen de 10 jaar aan. Voor een 'prikkie' koop je een ontvanger die in alle opzichten de mogelijkheden van de DM800se overstijgt. De HD60 heb ik puur als voorbeeld genomen omdat ik die ook hier getest heb. Een ander Enigma2 ontvangertje is ook prima. Inmiddels is alles beter/sneller dan de DM800se. Overigens niets ten nadele van de DM800se! Denk dat nieuwere ontvangers geen 10 jaar meegaan (maar daar is de prijs dan ook naar)

DM800se €429 (ooit)

HD60 €99 (nu)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het Mimisiku,ik heb ook nog ene, die doet het nog goed, en met de MMboot kan ik er verschillende images op zetten,maar de images verminderen,er zijn er al veel end of live,ik heb ook nog een andere, maar dat is een kloon, de originele afstands bediening werkt niet meer, en ik heb die cloon voor de prijs van de afstands bediening op de kop kunnen tikken,die heb ik dan als reserve,maar wat moet ik met die ontvangers ,ze spelen goed dus besluit ik te wachten op de mutant 60 4K,alleen houden ze hun woord voor die android niet, jammer, en de AX 4K-BOX HD60 UHD 2160p E2 Linux-ontvanger komt van de zelfde stal denk ik, maar is ook zonder android,misschien  wachten op de mutant 61 daar kan een HD in,wat is wijsheid he.😀

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die instelling ga je blijven wachten :)

Ontvangers komen met regelmaat uit. Als je op de nieuwste wacht, ga je blijven wachten. Gewoon eentje kopen die minstens doet wat aan je eisen voldoet. De AX-61 is trouwens al te koop...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...