Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn ouders hebben al jaren een schotel waarbij ze als ik me niet vergis nu gericht hebben op de astra i.v.m. de spaanse zenders en wonen in nederland. Nu vind ik persoonlijk het aanbod aan spaanse zenders laag omdat ik zelf online de spaanse TDT zenders ontvang. Echter recent is TVE van de astra verdwenen naar een andere satelliet. Ik ben technischer met het vinden van dingen online maar een schotel opnieuw instellen en/of veranderen is niet mijn ding. Hierom wil ik graag jullie mening/advies. Ik merk dat de schotel voor hun makkelijker is dan het streamen via een chromecast of zoiets dus ik zoek iets met zo min mogelijke gebruikers handelingen. 

* is het via de schotel de spaanse TDT zenders te ontvangen waardoor het aanbod veel groter is?  Zo ja wat zijn hier de opties in en wellicht waar kan ik terecht zodat dit voor mijn ouders kan laten oplossen.

* een andere oplossing is dat iemand kijkt naar de schotel zodat zowel de huidige spaanse zenders op de astra als de hotbird waar TVE heen is gegaan wordt ingericht. Ze hebben geen motor om de schotel te draaien dus handmatig werk. Heeft er iemand tips in de omgeving Den bosch om dit te laten oplossen? 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

aangepast door hendigzat

Meeste zenders die op de TDT zitten zitten ook op de schotel bij een Spaans betaal pakket van Movistar, als je ouders internet hebben van Movistar bijv. glasvezel dan kan er gratis naar de TDT zenders online gekeken worden met de Movistar app. De enige andere weg om de TDT zenders gratis te zien is antenne ervoor op het dak te zetten of het is al aanwezig via de tv aansluiting in de muur.

Dit uiteraard enkel als je ouders in SPanje wonen want dat is in jou verhaal geheel niet duidelijk.

aangepast door Penthe
Geplaatst:

Penthe, bedankt voor je reactie.  Inderdaad dit was handig geweest om erbij te zetten en ik heb het even aangepast. Mijn ouders wonen in Nederland dus ik zoek een oplossing voor hier in Nederland. In feite denk ik dat een oplossing met een schotel en dat ze een paar zenders kunnen ontvangen inclusief TVE international het beste is. 

Geplaatst:

TVE is met een aantal andere naar de HotBird verhuisd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

een oplossing is een monoblock gebruiken waarbij je zowel astra als hotbird ontvangt. Zo kan je op Hotbird TVE International en Canal 24 horas kijken en op de Astra andere Spaanstalige FTA zenders.

aangepast door Satterdam
Geplaatst:

Via de satelliet, kun je de volgende Spaanse zenders ontvangen:

Op de Astra 19,2
- Aragon TV 11685V
- Canal Sur Andalucia 11156V
- TV Galicia HD 11376V
- Extremadura TV 11376V

Op de Hotbird 13
- Canal 24 Horas 12303V
- TVE International 12303V

Die 2 satellieten kun je makkelijk ontvangen met een 6 graden monoblock, Astra 19,2 - Hotbird. Je hebt dan een schotel nodig van 70cm breed en 78cm hoog zonder de rand te meten ofwel 72cm breed en 80cm hoog met de rand mee te rekenen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen