Ga naar inhoud


LG WebOS verliest kanalen na instellen


Liebaart

Aanbevolen berichten

Neen, dit is dus geen oplossing. 

Ik heb wel goede ontvangst voor alle satellieten, dus de aangepaste splitter is goed doorlatend. Geen probleem daar. 

Maar het probleem met de verdwijnende kanalen blijft zo gauw ik durf naar de 28.2 te zappen. 

 

Ik zal dan maar een triple LNB kopen... 

Ik vind nergens info terug of recente TV's diseqc 1.1 ondersteunen voor die uncommitted switch te kunnen proberen. Om daar dan 30 Euro aan te verspillen voor een proefje is me wat te duur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, Liebaart zei:

Neen, dit is dus geen oplossing.

 

 

Dat had ik je al meteen kunnen vertellen. Een splitter is alleen interessant als je een duo-lnb hebt met 1 aansluiting.

Bovendien heb je op deze manier een misaanpassing omdat je 2x 75 Ohm met elkaar verbindt.

Een triple-lnb koop je al voor €77,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens klopt er iets niet in het verhaal, zenders kunnen niet zomaar verdwijnen en al helemaal niet als er geschakeld wordt naar Astra 28.5, dat staat los van elkaar.

Daarom een vrij belangrijke vraag, verdwijnen de namen van de zenders uit de menu (zenderlijst) of is er gewoon geen ontvangst op die bewuste zenders.

Volgens mij spreken we van het laatste, dan zijn ze niet verdwenen maar gaat het over een ontvangst probleem.

Wat opvalt, zenders 3 tot en met 5 vallen weg op 11856 Verticaal

Soms ook nog eens die van 6 tot en met 13 en dat is alweer een verticale transponder op 12129

Je schrijft daar, met de duo lnb rechtstreeks aangesloten werkt alles, dit laat vermoeden dat de ontvangst dan al op het randje zit.

Die extra diseqc tussen de duo lnb en de tv, geeft uiteraard ook demping, wat veel kan verklaren.

.

 

tv-vlanderen-zenderlijst.png

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst en vooral een lg tv ?30eu is teveel om test uit te voeren!77euro teveel om een tripel lnb te kopen.het ombouwen van die spitter dat was toch een grapje als je dat echt zo gedaan hebt?dan hoop ik dat je jou elektriciteit in jou huis niet gedaan hebt.BEL DE BRANDWEER.als het niets mag kosten ga in de tuin ontkruid wieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% In orde moeten de componenten wel zijn wil je succesvol kunnen kijken. Schotel goed uitgericht, LNB's in orde, kabel en connectoren in orde, DiseqC switch in orde...

Afgelopen week moest ik mijn HotBird ontvangst restaureren. Ik had een scheur in de LNB-kap en die was dus stuk. Nieuwe LNB gekocht en geplaatst. Ontvangst beduidend minder als ooit het geval wat vóór de scheur. Mijn satmeter (oud SD ding) was al lang kapot, dus een pro ingeschakeld. Bleek de DiseqC switch 10 dB demping te hebben (normaal 2 a 3 dB). Nieuwe switch geplaatst. Nog steeds op sommige transponders géén signaal. Bleek de nieuwe LNB dus een fabrieksfout te hebben! Weer een nieuwe LNB erop en daarna pas weer in orde!!!

 

Zo zie je maar, het kan soms verkeren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooit 2 weken gezocht naar een fout in een crt tv, linkerkant goed beeld, rechterkant dubbel beeld en niet te vinden.

Ik klap het chassis weer dicht om hem te dumpen, ineens zie ik een draad van de spoel voor de afbuiging losschieten, en daar zat de fout,  ook in een hoekje waar men het nooit verwacht.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nounou Tommeke, jij kan nogal conclusies trekken zonder daarom met enige inhoud aan de probleemoplossing bij te dragen. Ik denk dat die brandweer eerder jouw temperament wat mag komen blussen. 

 

Soit. Ik heb al gezegd dat ik die triple LNB ga aanschaffen. 

 

mebo870 is tenminste opbouwend en interessanter in zijn antwoord. 

Het probleem dat ik heb is dus dat de zenders effectief verdwijnen uit de zenderlijst. Het is te zeggen. Drie LNB's zijn aangesloten volgens mijn foto hierboven in het topic en geven allemaal goed signaal. Sterkte minstens 80% en kwaliteit 100%. Fastscan geeft de TVV zenderlijst en 3 tot en met 13 kunnen bekeken worden zonder probleem. Dan kijk ik eens naar een zender op de 28.2 en als ik daarna terug zap naar bijvoorbeld 3 VTM, dan zegt hij geen service. Daarna kan ik nog naar 1 en Canvas, die beeld blijven geven. Als ik dan nog eens naar 3 wil, dan gaat dat helemaal niet meer. Hij springt dan van 2 naar 14. Dus ja, 3 tot en met 13 zijn volledig verdwenen uit de zenderlijst. 

En dat gebeurt dus alleen als ik durf naar 28.2 kijken. Anders blijven ze mooi staan. 

 

Jouw opmerking over die verticale transponders is correct. Dat zal de oorzaak zijn. Zou het dan toch kunnen dat het te maken heeft met iets mindere ontvangst? Maar hoe komt het dan dat dit enkel voorvalt als de 28.2 bekeken wordt?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

23.5 met 19.2 is een duo kop LNB van TVV en 28.2 zit op een apart schoteltje. 

De twee schotels zijn verbonden met een diseqc switch. 28.2 zit op diseqc D en van de duo LNB heb ik twee uitgangen op respectievelijk A en B gezet. 

Hier inzit de oorzaak. Duo LNB bestaat uit twee LNB met een ingebouwde diseqc switch. Jij hebt dus een Duo LNB met twee aansluitingen;  ( deze bestaat uit twin LNB, welke bedoeld is voor astra 19,2 ; twin LNB welke bedoeld is voor astra 23,5 en 2 diseqc switchen. ) Op de ene aansluiting kun je een satelliet ontvanger aansluiten, wlke astra 19, 2 en astra 23,5 kan ontvangen, maar op de tweede aansluiting kun je ook een tweede satellietontvanger aansluiten, welke 19,2 en de astra 23,5 kan ontvangen. Dit geheel afzonderlijk van elkaar.

 

Wat jij hebt gepoogd is, de beidde aansluitingen en de aansluiting van de losse schotel ( astra 28 ) op een gewone diseqc switch gezet. Dat zal nooit goed gaan werken !!  ( het idee van jou zal zijn geweest: ene aansluiting DUO LNB is voor astra 19,2 en de andere aansluiting van de duo LNB is voor astra 23,5 maar dat is dus niet zo )

Ten eerste, je gebruikt dan een verkeerde losse diseqc switch, dat had dan een uncommitted diseqc switch moeten zijn

Ten tweede, je moet maar één aansluiting van de duo LNB gebruiken

En dan zou je, mits de ontvanger ( in jouw geval de TV met ingebouwde satellietontvanger diseqc 1.1 aan kan ), de diseqc instellingen correct gaan invullen en dan zou het gaan werken.

Maar bijna alle TV met ingebouwde satellietontvanger kan geen diseqc 1.1 aan.

 

De beste oplossing is een triple LNB voor astra 19,2 / astra 23,5 en astra 28,2 gaan gebruiken in combinatie met een hiervoor geschikte schotel. Andere oplossing is 3 losse LNB's gemonteerd op een schotel ( moet er wel geschikt voor zijn ) met een committed ( oftewel een "gewone"diseqc" switch ).

 

Wat er bij jou nu gebeurd, dat er slecht of niet geschakeld wordt tussen de verschillende satellieten. En dat schakelen doet de diseqc switchen. ( die in de duo LNB en met die losse diseqc switch, waaraan de duo LNB en de losse schotel is aangesloten. )

 

De software van je TV "denkt" waarschijnlijk nadat er geschakeld is op de astra 28,2 dat er geen astra 23,5 en astra 19,2 is en dat daarom de zenders hiervan niet meer in de zenderlijst staan.  ( net als in de enigma 2 ontvangers de zenders grijs staan vermeld of als not available )

 

Simpel gezegd, het is niet goed aangesloten, daarom werkt het niet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek 

 

aangepast door paardengek
kleine verduidelijking
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-5-2020 om 11:39, Tonskidutch zei:

oké 2000 vrij + gecodeerd lijkt erop

maar als er geen ingang C gebruikt wordt kan ik me voorstellen dat de diseqc overspringende op D een probleem oplevert

Dat lijkt mij niet. 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, om even af te sluiten hier. 

Na de zenderlijsten nog eens overlopen te hebben, kwam ik tot de vaststelling dat ik eigenlijk zo goed als nooit naar zenders op de 19.2 keek. 

Dus keuze was dan gauw gemaakt om de duo LNB te verzetten en nu te gebruiken voor 23.5 en 28.2 

Werkt perfect. Tweede schoteltje kan dus weg, geen gedoe meer met diseqc. Iedereen blij. 

 

Oh ja, dank aan iedereen die heeft willen helpen. 

aangepast door Liebaart
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...