Denisdaf Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 Gisteren zag ik wat bij Engelse buren ( 12 km van hier zijn ook nog buren ) in het zuiden van Portugal, dat zij met een Triax schotel van 88 cm BBC en ITV uit de lucht plukten. Eens gekeken naar waar de schotel gericht was, kom ik uit op 30° westwaarts vanuit het zuiden. Dus 150° SE zoals mijn Engelssprekend kompas aangaf. Even kijken op het ons geliefde www. En vele ???????????????????????,,,, in mijn hoofd en ogen, want dat blijkt Verder te zijn, maar daarop geen ITV. Wie beliegt mij? De lijsten met zenders op de sats? Mijn kompas? Of, ( en ik mag het hopen ) is er een andere uitleg voor? Verder zou ik Sprietje even willen aanroepen, (indien er anderen zijn die me dat kunnen leveren ook ok hoor), maar indien mogelijk had ik graag en uren geweten ( een weekje of zo ) om met behulp van de schilterstape methode uit te vissen waar ik de schotel moet naartoe richten voor het vangen van signalen van een sat die wat UK signalen bevat (FTA) op de volgende plek. (Daar zitten een aantal Engelsen op een verblijfplaats voor kampeerders.) https://www.google.com/maps/place/Roosters/@37.2375887,-8.2466968,20.5z/data=!4m5!3m4!1s0xd1ac5eed26db233:0xb1f1227e1fc91511!8m2!3d37.2375926!4d-8.2465448 Ik heb hem speciaal diep ingezoomd om het zo nauwkeurig mogelijk te kunnen doorgeven. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Tonskidutch Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 Hispa-sat 30 West daar staan enkele Britse zenders op. https://nl.kingofsat.net/pos-30W.php maar die zijn gecodeerd hoor! The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Sprietje Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 (aangepast) Ze zitten niet op 30 west maar op de Intelsat 901 op 27.5°W. Het gaat om transponder 11495V waarvan de zenders BISS gecodeerd zijn, zie: https://nl.kingofsat.net/pos-27.5W.php https://www.satandpcguy.com/intelsat-bbc-satback/intelsat-907-27-5-west-bbc-satback-signal-footprint/ 12 mei 2020 aangepast door Sprietje
Tonskidutch Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 ik zie het daar staan ze met ITV BiSS gecodeerd dus, zijn daar kaarten voor? The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Denisdaf Geplaatst: 12 mei 2020 Auteur Geplaatst: 12 mei 2020 2 minuten geleden, Tonskidutch zei: ik zie het daar staan ze met ITV BiSS gecodeerd dus, zijn daar kaarten voor? Hij zou een sky box hebben. Of die een CI, een andere sleuf of een interne chip heeft weet ik niet. Ik stond in ieder geval verbaasd toen ik de grootte van de schotel zag en toch lekker ITV. Nu na jou uitleg ben ik niet meer verbaasd, maar stik jaloers. 10 minuten geleden, Sprietje zei: Ze zitten niet op 30 west maar op de Intelsat 901 op 27.5°W. Het gaat om transponder 11495V waarvan de zenders BISS gecodeerd zijn, zie: https://www.lyngsat.com/Intelsat-901.html Ok, dus ofwel mijn kompas app ofwel de smartphone waarop die app staat deugen niet. Ik heb besloten de telefoon toch maar te houden wan ik kan er uiteindelijk toch goed mee bellen. LOL. Neen nu zoals andere mensen zouden reageren, Bedankt buurlandbewoner. Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
jeevanhoof Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 1 uur geleden, Denisdaf zei: Ok, dus ofwel mijn kompas app ofwel de smartphone waarop die app staat deugen niet. Je moet voor gebruik je kompas wel kalibreren, als het in je smartphone aanwezig is. Door je telefoon een paar keer rond te draaien zou die het weer nauwkeurig moeten doen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Sprietje Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 Je hebt daar in Portugal ongeveer 49dBW veldsterkte en dat zou je zelfs zonder problemen met een schotel van 60cm moeten kunnen ontvangen. Met 85cm dus riant.
Denisdaf Geplaatst: 12 mei 2020 Auteur Geplaatst: 12 mei 2020 (aangepast) 22 minuten geleden, jeevanhoof zei: Je moet voor gebruik je kompas wel kalibreren, als het in je smartphone aanwezig is. Door je telefoon een paar keer rond te draaien zou die het weer nauwkeurig moeten doen. mvg Dat had ik maar evengoed de man die naast me stond met zijn smartphone gedaan, en we kregen zelf verschillende relsutaten onderling. Ik was om het maar zo te zeggen volledig het noorden kwijt bij het zoeken naar het westen. 12 mei 2020 aangepast door Denisdaf Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Denisdaf Geplaatst: 12 mei 2020 Auteur Geplaatst: 12 mei 2020 24 minuten geleden, Sprietje zei: Je hebt daar in Portugal ongeveer 49dBW veldsterkte en dat zou je zelfs zonder problemen met een schotel van 60cm moeten kunnen ontvangen. Met 85cm dus riant. Mercikes. Belangrijker is dus dat de box het wil eten? Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Sprietje Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 Kun je dat niet aan je "Engelse Buren" vragen hoe ze dat doen?
Tonskidutch Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 How do they do it? 😄 The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Tonskidutch Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 2 uren geleden, jeevanhoof zei: Je moet voor gebruik je kompas wel kalibreren, als het in je smartphone aanwezig is. we hadden er een topic over de afwijkingen op je smartphone middels app kan wel tot 20% afwijken op bepaalde types en merken en een echt kompas kan ook gestoord zijn door magnetisme en inductie van andere objecten in de nabijheid The Beat Is Rhythm Club des Belugas
minplus Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 In m'n Maxplus freakage-tijd voerde ik wel eens Biss-codes in voor bepaalde zenders. Los daarvan merkte ik dat sommige zenders wel officieel een biss-code hadden maar toch zonder code open waren. Maar dat zal voor BBC wel niet gelden, vermoed ik. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
trust Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 2 uren geleden, Tonskidutch zei: How do they do it? 😄 And how often ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Murdock Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 https://www.astra2sat.com/technical/reception-of-british-tv-radio-overseas/bbc-satback/ 1 Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen