Ga naar inhoud


Probleem met UTP kabel


pirrewit

Aanbevolen berichten

In de manual van beide toestellen. De kabel is verbonden met een router Asus RTN66U. zonder switches .

Dus voor de duidlijkheid

oude situatie Router -kabel- Dream  OK

nieuwe situatie Router -kabel - Ultimo  niet ok

test :router - andere kabel dwars door living op de grond- Ultimo OK

ik geen meettoestellen. Weet ook niet hoe er mee om te gaan.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

3 minuten geleden, pirrewit zei:

In de manual van beide toestellen. De kabel is verbonden met een router Asus RTN66U. zonder switches .

Dus voor de duidlijkheid

oude situatie Router -kabel- Dream  OK

nieuwe situatie Router -kabel - Ultimo  niet ok

test :router - andere kabel dwars door living op de grond- Ultimo OK

ik geen meettoestellen. Weet ook niet hoe er mee om te gaan.

Ik zou de moeite besparen en er nieuwe stekkertjes op de oude kabel zetten. Met die doe-het-zelf connectortjes kan er in de loop van de tijd iets mis gaan door verdroging, vocht en noem maar op.

Ook een beschadiging van de kabel door muizen kan een oorzaak zijn. In mijn carriere heb ik alles zo'n beetje wel meegemaakt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit niet uit dat de kabel beschadigt is maar waarom dan enkel voor de Ultimo en niet voor de dream?

Voor alle duidelijkheid als ik terug ga naar de oude situatie Router - oude kabel- Dream loopt alles als een tierelier.

Met de testkabel wordt de poort van de Ultimo met DHCP netjes erkend in de router.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, pirrewit zei:

Ik sluit niet uit dat de kabel beschadigt is maar waarom dan enkel voor de Ultimo en niet voor de dream?

Het zal het verschil in hardware zijn.

De Ultimo is een wat modernere ontvanger dan de 8000 en zal misschien meer eisen aan de verbindingskabel.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen geen Mac filter.

Dr Z Tot ik de stekkers ga vervangen lijkt mij dit een plausibele uitleg.🙂

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

één router ethernetpoort levert aan elke klant die je aansluit exact hetzelfde bij opstarten van het interface

 

de dm8000 is echt niet anders dan de Ultimo, dan wel de Ultimo is voordien aangepast geworden door de vorige eigenaar (als niet opnieuw geflashed is geworden) want dan kan het zijn dat via ethtool commando een setting is aangepast die jou router niet slikt

 

de nieuwere Ultimo doet er dus niet toe in dit topic over de connectiviteit

als je de huidige status uitleest via telnet met ethtool wat zien we dan? bij alle twee de receivers ?

 

echter als je met een testkabel wel contact hebt is het toch evident dat geen van bovenstaande controles nader hoeven te worden toegelicht en ondernomen moeten worden - > klote kabel

 

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik het nog even wat gekker maken.

oude situatie router-oude kabel-Dlink switch - 20 cm verbindingskabeltje naar Ultimo en draaien als een tierelier.  Nou breekt helemaal mijn klomp.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant. 🤔

 

Het lijkt wel of je een crosscable er tussen hebt gemaakt zo'n 11 jaar geleden. Switchen hebben hier geen problemen mee en converteren alles naar de juiste adersettings. De Ultimo zal dit waarschijnlijk niet doen.

 

In de onderstaande afbeelding is de juiste aderbezetting, is dat bij jouw kabel ook zo?

https://i.pinimg.com/originals/26/6b/c3/266bc3eaf1ecf530bbfcfe134e711885.gif

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik nu kan bedenken is een hamer om de connector in de Ultimo te plaatsen.

Geweld lost immers alles op! :D

 

Maar zonder gekheid, dit is wel een bizar probleem wat alleen met meetapparatuur valt op te lossen..indien je die moeite wilt nemen dan.

Een UTP testsetje kost tussen de 10 en 20 euro, maar misschien kun je er eentje lenen..

Waarschijnlijk woon je net even te ver van mijn locatie af, anders was ik even langsgefietst..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo belangrijk is het nu ook weer niet. En het werkt uiteindelijk dus no big deal. Was en is enkel onbegrijpelijk.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...