Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb de VU+ Zero en heb zojuist een VU + Dual Band USB 2.0 WiFi adapter 600mbps aangeschaft. Deze WiFi dongle wordt echter niet herkend.

Ik heb Openpli software geupdate naar de laatste versie (7.2 versie 11-5-2020). Via oa dit forum en de winkel waar ik de adapter heb aangeschaft zag ik de tips dat ik een driver moet installeren, namelijk RTL8812au via pakketbeheer. Deze driver staat er bij mij echter niet tussen als ik via pakketbeheer ga kijken. Ik zie alleen een RTL2832U, alleen gezien de omschrijving bij deze driver lijkt dit voor een DVB-T dongle.

Hebben jullie tips om deze WiFi adapter toch werkend te krijgen?

Geplaatst:

bij openvix staat die onder applicaties -download - drivers in de feeds maar noemt network ......

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Ja, maar dat builden kan niet iedereen hè. Kom zelf ook redelijk ver met Linux, maar even een image of dergelijke builden kan ik niet hoor... Sterker nog: Dat Python/C++ kan ik niet eens lezen.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
1 uur terug, Tonskidutch zei:

https://github.com/mk-fg/rtl8812au.git

effe builden op je zero voor OpenPli

Dank, maar builden heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe dat te doen

1 uur terug, bellejt zei:

bij openvix staat die onder applicaties -download - drivers in de feeds maar noemt network ...…

Dank, zie het niet staan op die manier in openpli

Geplaatst:

Hij ondersteunt hem dan ook niet standaard. Vandaar de melding dat je hem moet builden. Zal alleen in de VU+ firmware zitten. Persoonlijk snap ik dat gepiel met die 500 miljoen verschillende USB WiFi sticks niet. De meeste Linux bakjes draaien op oudere kernels 3.18, 4 01. Die moet je maar vinden. En dan nog: ALS het al werkt, is het notoir instabiel en meestal niet eens geschikt voor de doeleinden die je voor ogen hebt. Als het écht niet gaat om bedraad aan te sluiten, koop dan een USB WiFi Bridge. Werkt altijd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Knap dat je dat gevonden hebt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Om eerlijk te zijn heb ik daar niet op geklikt.

Ik heb het draadje gevolgd omdat ik dit interessant vindt maar zelf niet dit probleem heb.

Mocht ik ooit hetzelfde probleem tegen komen, dan weet ik wat ik moet doen. Dus in dat geval mijn dank hiervoor.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...