sattv4iedereen Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Hi, mijn hd+ kaart zit wegens plaatsgebrek in mijn vu solo se v2 die ik gebruik voor kabel, maar als oscam voor mijn zero 4K Nu wilt het lukken dat ik op hd+ zwart beeld heb. ik weet dat dit klooien (of op z'n plat vlams foefelen en brieln is), maar ik dacht, als ik een goed werkende dm525 heb, de ene kaart in de dreambox te plaatsen en de andere in de vu, en koppelen naar elkaar. of raad U toch aan, een actieve usb hub te kopen en de cd kaart in een smargo en de zero gebruiken als server en de dm als client. ik weet dat een raspberry veel door jullie gebruikt is, maar voor mij te complex om te maken. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Mimisiku Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Dat zal kloppen.. Je hebt de HD+ reader in je VU+ SoloSE v2 vergeten te vertellen waar de EMM's vandaan komen. Je Kabeltuner kan die niet leveren omdat het een SAT zender betreft. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
sattv4iedereen Geplaatst: 16 mei 2020 Auteur Geplaatst: 16 mei 2020 Ik ken nogal wat van oscam, maar ik weet niet wat ik in de reader moet zetten om de emms naar de solo tezenden. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Mimisiku Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 En Nagra CAK7 is dol op EMM's... Hij verslind ze...... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Toppers Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 24 minuten geleden, Mimisiku zei: En Nagra CAK7 is dol op EMM's... Hij verslind ze...... Grapjas, misschien kun je hem ook vertellen hoe hij z'n (hij heeft er 1) RaspBerryPi kan ombouwen tot een keurig Oscam-Servertje zoals jij ook hebt gedaan vorig jaar Jouw howto is nog steeds up-to-date !
sattv4iedereen Geplaatst: 16 mei 2020 Auteur Geplaatst: 16 mei 2020 Ik wordt op de goede weg geduwd, vindt soms al zoeken en zoeken een ( halve) oplossing via google, maar nu weet ik echt niet welke zoekterm ik moet ingeven ik moet geen pas klare oplossing, maar een richting naar een oplossing zou leuk zijn, zo kan ik zondag zoeken en mijn dag vullen Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Mimisiku Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 52 minuten geleden, Toppers zei: Grapjas, misschien kun je hem ook vertellen hoe hij z'n (hij heeft er 1) RaspBerryPi kan ombouwen tot een keurig Oscam-Servertje zoals jij ook hebt gedaan vorig jaar Jouw howto is nog steeds up-to-date ! Maar natuurlijk.. Hij kan de howto zo lezen en uitvoeren.. En ja, af en toe mag ik een geintje maken.... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Toppers Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 (aangepast) 1 uur geleden, sattv4iedereen zei: Ik wordt op de goede weg geduwd, vindt soms al zoeken en zoeken een ( halve) oplossing via google, maar nu weet ik echt niet welke zoekterm ik moet ingeven ik moet geen pas klare oplossing, maar een richting naar een oplossing zou leuk zijn, zo kan ik zondag zoeken en mijn dag vullen Begin eerst eens om te bepalen welke receiver moet werken als server (welke HD+ kaart serveert) en welke als client (dus die HD+ kanalen ontvangt van satelliet) In de receiver/client maak je een ook een reader (met dezelfde aparte groep als je HD+ cardreader) waarbij je au = 0 niet vermeld maar auprovid = "provider ID HD+" Ook zet je in oscam.conf van receiver/client in de sectie [dvbapi] ==> au = 1 eveneens in oscam.user (zelfde receiver/client) ==> au = 1 Tot slot zet je in de server waarin je tevens de HD+ kaart serveert in oscam.user een account tbv de reader in receiver/client waarbij je ook een regel zet au = "labelnaam HD+ reader", tevens in de HD+ kaartreader zelf ook een regel auprovid = "provider ID HD+" Succes morgen ! 16 mei 2020 aangepast door Toppers Typo
Mimisiku Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Waarbij gemeld moet worden dat de HD+ reader natuurlijk in de satelliet ontvanger MOET zitten omdat daar op afgestemd moet kunnen worden om überhaupt EMM's binnen te krijgen. Van daar uit kun je de EMM doorsturen naar om het even welke box. Als jouw DM525-Combo terug is heb je een ideale ontvanger om dit te realiseren. Deze heeft zowel DVB-S2 alswel DVB-C/T2 aan boord. Met een op de USB aangesloten kaartlezer kun je dan 2 kaarten bedienen. De EMM's komen dan keurig van de geselecteerde tuner... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Toppers Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 2 uren geleden, Mimisiku zei: Waarbij gemeld moet worden dat de HD+ reader natuurlijk in de satelliet ontvanger MOET zitten omdat daar op afgestemd moet kunnen worden om überhaupt EMM's binnen te krijgen. Onjuiste interpretatie, de HD+ reader/Card hoeft echt NIET speciaal in de satelliet receiver zelf te zitten mits je maar de juiste setting-regels hanteert om vanuit de satelliet receiver EMM's richting de elders aanwezige HD+reader/Card te sturen.
Mimisiku Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Kan, maar wordt wel wat lastiger.. En daar komt bij dat hij al een DM525-Combo gaat krijgen en dat lost eigenlijk alles op. Jammer dat die nu net als DOA geleverd is... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Alex1970 Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Deel je oscam configuratie bestanden van beide receivers eens, daar kunnen we wat mee. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Toppers Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 21 uren geleden, sattv4iedereen zei: Hi, mijn hd+ kaart zit wegens plaatsgebrek in mijn vu solo se v2 die ik gebruik voor kabel, maar als oscam voor mijn zero 4K Nu wilt het lukken dat ik op hd+ zwart beeld heb. TS vroeg advies voor zijn (nu) beschikbare receivers om een HD+ reader/Card te gebruiken !
Toppers Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 4 minuten geleden, Alex1970 zei: Deel je oscam configuratie bestanden van beide receivers eens, daar kunnen we wat mee. Eerder schreef @sattv4iedereen dit; 16 uren geleden, sattv4iedereen zei: Ik wordt op de goede weg geduwd, vindt soms al zoeken en zoeken een ( halve) oplossing via google, maar nu weet ik echt niet welke zoekterm ik moet ingeven ik moet GEEN pasklare oplossing, maar een richting naar een oplossing zou leuk zijn, zo kan ik zondag zoeken en mijn dag vullen.
Alex1970 Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Met uitleggen wat @sattv4iedereen moet veranderen aan zijn config kan hem zeker in de goede richting sturen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen