Ga naar inhoud


aarding bijtrekken


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Con zei:

 

Nee joh!!! Niet aan mijn doodskist!!!

 

Van de aannemer omdat hij de kunsten moet

vertalen naar de praktijk die vaak weerbarstig is.

 

Neem als voorbeeld ronde gebouwen of bizarre atria's

met hun grillige glaspartijen en dat soort zaken.

 

Hoewel een installateur ook een broertje dood heeft

aan ronde gebouwen met  hun rechte leidingen...

Of ruimten met een schuine wand waar geen rooster

patroon in te passen valt.

 

 

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoeld.

Kan je zelf weghalen denk ik. Anders bij deze Hallo beheer. Can was over aktief LOL.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh, nu zie ik het, een dubbele post.

Inderdaad, waarschijnlijk oorzaak drank...

Kan ik volgens mij (ook nu ik nuchter ben) niet meer weghalen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft de constatering, dat wanneer je de Duitse voorschriften op dit punt volgt, je redelijk beschermd bent tegen inslagen in de omgeving.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat in de werktuigbouw (gebouwgebonden) vaak

verwezen wordt naar de Duitse DVGW als er geen

Nederlandse norm (certificaat) voorhanden is.

 

Als voorbeeld, appendages in gas en waterleidingen worden

in Nederland voorgeschreven t/m diameter DN50, Duitsland

gaat hier verder in en wordt geaccepteerd in Nederland.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Con zei:

Oh, nu zie ik het, een dubbele post.

Inderdaad, waarschijnlijk oorzaak drank...

Kan ik volgens mij (ook nu ik nuchter ben) niet meer weghalen.

LOL. Het is in ieder geval een grote eerste stap dat je het herkend en erkend. ROTFLOL.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Denisdaf zei:

LOL. Het is in ieder geval een grote eerste stap dat je het herkend en erkend. ROTFLOL.

😁

Ik ben nooit te beroerd om iets te erkennen hoor.

Daarnaast, als ik beroerd ben dan lig ik op bed.

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Wij moeten ons conformeren aan de EU normeringen en daarin is onder andere die Duitse norm inzake aarding aangeschreven.

 

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Zo zie ik dat ook en je moet niet, maar het is aan te raden.

 

 

Moeten we nou wel, of moeten we nou niet?

Sjonge jonge zeg, en dat in twee goudgerande V.I.P.-posts.....

 

 

Een norm is gewoon een norm, en geen voor iedereen geldende wet als hij niet tot voor iedereen geldende wet gemaakt is.

Aan een norm hoef je je niet te houden, als hij voor jou niet verplichtend is.

Ook in Duitsland is de norm niet tot wet gemaakt, als ik het goed begrepen heb. Daarom wordt er ook daar in de forums soms wat over gesteggeld.

 

Uit al dat gesteggel, en uit wat ik van dat architectenburo hoorde, maak ik op dat het dus allemaal zeker geen uitgemaakte zaak is.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, a33 zei:

en dat in twee goudgerande V.I.P.-posts.....

niemand heeft me erover gevraagd of ik V.I.P. wilde worden, echter het deert me ook niet dat ik het nu ben

 

Maar ik zal die tweede zin even preciseren beste a33:

je moet geen schotel, indien je er wel een hebt is het volgen van de norm aan te raden omdat je anders wel eens problemen zou kunnen krijgen met de verzekering bij schade en met de gemeente.

 

Nederlanders laten heel veel wat eigenlijk moet! Het is altijd aan jou zelf om het te doen. Gedaan wordt er meestal het minste om een maximale winst of wegens minimale kosten. Zo en nu nog je grootmoeder verkopen dan benne we echte Hollanders.

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

niemand heeft me erover gevraagd of ik V.I.P. wilde worden,

 

Nee, ik weet het. Ik heb ook niks tegen VIPs, en dat dat bij hun naam staat; ik heb alleen iets tegen het gouden randje van al hun posts.

Voor mij past dat niet, bij een forum, waarin in principe de bijdragen van alle leden even waardevol zijn.

 

Dat ze iets moesten verzinnen, sinds ze de positieve likes bij dit forum hebben afgeschaft, om een soort van kwaliteit van leden aan te duiden, dat snap ik wel.

Dus het VIP-schap van een lid geeft in die zin iets aan. Chapeau!

Maar twee van de privileges die eraan gekoppeld zijn (waaronder dus dat gouden randje), vind ik niet passen bij het forum-idee.

Maar ik zeg daar maar niet al teveel over, want anders denken ze alleen maar dat dat afgunst is.

Dit schrijvende, brengt me wel op een idee! Eens kijken of ik dat binnenkort ga uitvoeren.

 

 

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

echter het deert me ook niet dat ik het nu ben

 

Heel goed! Trek het je niet aan! ;)

 

 

Nu weer terug, ontopic.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

het geval van de zonwering geaard aansluiten is opgelost

 

Welke oplossing heb je nu toegepast?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even goed kijken of de aardlek van de wasmachine groep wel het 30mA type is... In oudere installaties vind je soms 500mA types. Maar wat ik mij kan herinneren heb je een (vrij) nieuwe groepenkast, dus dat zal wel goed zitten... 🙂

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...