Ga naar inhoud


Trage start scherm met opnames(40sec)


Yspriem

Aanbevolen berichten


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

4 jaar is netjes voor een HDD die veel leest/schrijft...

SSD is niet echt aan te raden. Het LIJKT ideaal: geen mechanische delen dus stil en nauwelijks warmteontwikkeling. Echter: de gebruikte eMMC is niet geschikt voor zeer veelvuldig lezen/schrijven én heeft veelal géén ECC foutcorrectie. Kans op onherstelbare fouten is groter dan met een klassieke HDD...

Ennnnn, je betaalt een stevige prijs als je een beetje formaat wenst..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Yspriem zei:

Wilde nu de controle van de onvanger gebruiken. Weer problemen.  Welk merk en type hdd kan ik het beste kopen?

Ik adviseer een schijf die speciaal voor een NAS geschikt is.

Ok, ze zijn wat duurder, maar je hebt er langer plezier van.

Aan de andere kant kun je ook een wat goedkopere schijf aanschaffen met de wetenschap dat deze tussen de twee en 4 jaar stuk gaat.

Wanneer je regelmatig een backup maakt, is dit de goedkoopste oplossing.

 

Je zou ook eerst het kabeltje nog even kunnen vervangen.

17 jaar werkervaring met SATA, ik geloof dat ik onderhand wel mag spreken van enige kennis.

Je hebt best kans dat de schijf dan goed gelezen wordt.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, drz zei:

Je zou ook eerst het kabeltje nog even kunnen vervangen.

ik ben nog nooit een sata kabel inclusief de voedingaders die voor een Vu+ of Dreambox gebruikt wordt tegengekomen die stuk was. Nog nooit in de pC wereld en ik draai al 25 jaar mee met ICT en 18 jaar in de satelliet receivers.

 

Een Nas schijf zoals de HGST is 3 jaar gecertificeerd en in de meeste verzekeringen die ICT bedrijven afsluiten tot die tijd gegarandeerd veilig. Een weelde die gewoon geen privé persoon kan betalen.

 

aangepast door Tonskidutch
aders

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ervoor zorgen dat de schijf en ontvanger hun warmte kwijt kunnen helpt ook!

Blijft alles langer heel!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! En gewoon zorgen voor backup. Niets aan de hand..Mijn NAS staat in de meterkast. En nog een offline backup NAS om de NAS te backuppen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik ben nog nooit een sata kabel inclusief de voedingaders die voor een Vu+ of Dreambox gebruikt wordt tegengekomen die stuk was. Nog nooit in de pC wereld en ik draai al 25 jaar mee met ICT en 18 jaar in de satelliet receivers.

 

Een Nas schijf zoals de HGST is 3 jaar gecertificeerd en in de meeste verzekeringen die ICT bedrijven afsluiten tot die tijd gegarandeerd veilig. Een weelde die gewoon geen privé persoon kan betalen.

 

Een aantal postings eerder zei je dat je architect was en nu wil je je piemel met die van mij meten op het gebied van ICT?

Als jij nog nooit een defect SATA kabeltje bent tegen gekomen in jouw 25 jarige ICT loopbaan, dan zwets je, zoals gewoonlijk, weer uit je nek.

Ga nou gewoon niet de techneut uithangen, maar blijf zoals normaal de komische factor op het forum.Tenslotte ben je daar wel goed in.

 

..en als we dan toch gaan meten wie de langste heeft, ik overtref je op alle vlakken.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

ik ga me zeker niet meten met jou.

Ik heb echter in meerdere bureau's waar ik werkte als architect alles omtrent ICT bekommert.

dus doe maar rustig  baasje

Braaf :D

 

We gaan eigenlijk vreselijk offtopic, maar als je het ontwerpen van computernetwerken bedoeld, destijds nog met token-ring met RG59 coax met BNC connectoren, dan ben ik ook architect.

Dan mag jij raden hoe lang ik ongeveer al in de ICT zit.

..en in '88 bouwde ik al LNB's om naar de 3-cm band zenders en modificeerde LNB's voor ontvangst van diezelfde 3cm band.

Ik had een hekel aan GUNN diodes.

(jeemig wat klinkt dat oud) 🙄

 

Maar om ontopic te komen: Wat Ceesv aanhaalde is ook wel een goed punt; De koeling van een harde schijf.

Het kan geen kwaad om een klein 40mm ventilatortje van, bijvoorbeeld, een Northbridge processor richting de harde schijf te laten blazen wanneer de ontvanger erg warm wordt.

Wanneer je je hand op het deksel van de ontvanger legt en deze best wel wat warm aanvoelt, kun je er van uitgaan dat de componenten erg heet zijn, en dus ook de harde schijf.

 

Dit gezegd hebbende, een 5400rpm schijf, indien nog bestaand, zou een oplossing kunnen zijn. Ze zijn alleen wat trager maar kunnen meer warmte verwerken.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, drz zei:

met token-ring met RG59 coax met BNC connectoren,

die ondingen heb ik ook weggehaald bij het beroemde bureau in Duitsland waar ik als Architekt werkte

kutzooi :grin:

ICT gasten zijn geen Architecten, maar dat moeten jullie zelf verantwoorden bij Petrus.

:P

alles wat de Vu+ SOLO2 betreft ken jij dus blijkbaar niet, daar kan met moeite een 3,5"in

liever een 2,5" WD red (ik heb het in ditzelfde draadje aangehaald met een link)

p.s.

ofschoon de BNC connector wel een heel stuk degelijker is dan de RJ45 plastic stekkers

voetnood 1 Architekt is de Duitse schrijfwijze voor Architect

aangepast door Tonskidutch
volgorde

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, drz zei:

Nog even offtopic

ik heb de peperdure netgear switch met die éne enkele BNC erop om het oude spul voorlopig nog te koppelen tot dat we eindelijk de Unix machines uit het bureau hebben gesodemieterd en daarna de NT server geïnstalleerd voor alle IBM compatibels met Windows erop .

14 uur per dag op bureau zonder te tiepen op een forum

:grin: sneer

 

aangepast door Tonskidutch
volgorde

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2,5" is inderdaad aan te bevelen.

Ik heb zelf de Solo2.. en de Solo-SE enz enz enz.. ik ben dealer van de VU boxen.. Ik vertel alweer teveel.

 

Nog even offtopic: Ja, die token-ring systemen waren een hel op ict-aarde.

Hoewel het met de eerste utp netwerken ook geen pretje was. De hub's in die tijd, switchen waren onbetaalbaar, werkten ook niet altijd lekker.

Collisions bij de vleet wanneer het eea niet goed stond ingesteld. DHCP bestond nog niet.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

die 2.5 HDD is uiteraard beter en zeker een WD.Kost amper nog meer dan een 3.5 .Nog geen warmteproblemen gehad in de duo2 hier en in de vroegere ipbox gewoon een superstil ventilatortje bijgezet en was toen ook opgelost..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...