Ga naar inhoud


VU+Ultimo 4K BlueTooth Edition


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Omdat je zo aandringt heb ik de procedure nog eens exact volgens je recept herhaald. Helaas pindakaas. Verder dan 1920x1080 kom ik niet in de DENON. En dus ook niet in de aangesloten BENQ 32" - 2560x1440.  Als het niet aan de kabel ligt (de manual spreekt wel expliciet van "Premium High Speed HDMI Cable”) dan kan het nog een nuk van mijn Gigabyte Radeon RX550 kaart zijn. Ik heb het op beide (er zitten twee identieke in het systeem) geprobeerd. Geen verschil. Ik probeer het nog eens met 2.0b kabels. Werkt dat ook niet dan geef ik het op...... :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, kwetal zei:

.... En dus ook niet in de aangesloten BENQ 32" - 2560x1440....

 

Je monitoren zijn geen 4K. Deze resolutie is geen geldige TV standaard. En de AVR werkt daar niet aan mee.
Gaat dus niet werken zonder EDID override. En met EDID override zal de overlay van de DENON niet werken.
Dus je zit op een dood spoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die premium hdmi kabels kan ik me besparen :) Op termijn wil ik met één van mijn monitoren wel over op 4k. Ben benieuwd. Ik houd je op de hoogte of het is gaan werken. Bedankt voor je betrokkenheid.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-7-2020 om 12:58, Mimisiku zei:

Ik volg de VU+ modellen al langer omdat dit merk ook als betrouwbaar bekend staat. .............

Sorry dat ik je topic deels "gekaapt" heb voor een ander probleem dat daar toevallig in voorbij kwam (hdmi doorvoer DENON)

 

De VU+ ultimo gaat het zeker worden. Mag ik vragen wat voor TV je erbij hebt? Onze 11 jaar oude samsung 48" gaat eruit en er komt, denken we, een 65" OLED voor in de plaats. Een mens moet met zijn tijd meegaan.... Strikt genomen hebben we eigenlijk alleen een display nodig. Maar die worden niet geleverd dus zijn we gedwongen de tuner, audio, smart gedoe en video verbeteraars erbij te nemen. Tenminste, ik ga er van uit dat de ultimo zelf ook goede upscaling en videoverbeterfuncties in huis heeft. Klopt dat? Of heeft de TV hardware/software ook nog een vinger in pap?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb (nog) een gewone 50" Samsung LED. Verbeteraars op de TV zijn allemaal uit. Alles wordt gewoon 1:1 doorgegeven aan de TV..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kwetal zei:

.... Tenminste, ik ga er van uit dat de ultimo zelf ook goede upscaling en videoverbeterfuncties in huis heeft. Klopt dat? Of heeft de TV hardware/software ook nog een vinger in pap?

 

De meeste high end TV's en projectoren hebben een peperdure processor aan boord die de functie van de scaler heeft overgenomen.

De kwaliteit van het upscalen in die toestellen is veel beter dan die van de meeste settopboxen, ook die van de Ultimo 4K.

 

Ik heb een Sony 55" XE9305 uit 2018 (en ook een Sony 4K projector) en heb dan ook de resolutie van de Ultimo 4K ingesteld op 1080/50i, de native resolutie van HD TV.

Dat levert ook een betere de-interlacing en motion handling op omdat er steeds meer in 25p wordt uitgezonden. De processor levert een betere prestatie bij 1080 tov UHD. (4x minder pixels)

 

Als er bezoekers zijn die UHD willen ervaren zet ik de auto resolution app even aan, die matcht dan de resolutie met het ontvangen signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...