a33 Geplaatst: 6 juni 2020 Geplaatst: 6 juni 2020 1 uur geleden, OllieBB zei: Satelliet (ik heb even gekeken naar de Astra 23) zit in de 10.70 -12.70 GHz range. Maar in de kabel is die frequentie gereduceerd (door toedoen van de down conversie in de LNB) tot de range 0.950 tot 2.150 GHz, oftewel 950-2150 MHz. Lijkt me ook iets om rekening mee te houden. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 Onvoldoende afscherming van de coaxkabel kan storing geven door interferentie door 4G. In de lage band die loopt van 10.700 - 11.700 MHz wordt een lowbandconvertor gebruikt van 9750MHz. Dit resulteert er in dat de frequenties 10.700 t/m 11.7000 worden omgezet naar de frequenties 960MHz t/m 1950MHz. Daarin valt de 4G-frequentie van 1815MHZ. Wil je weten op welke transponderfrequentie die 4G-frequentie stoort, tel je bij die 1815MHz 9750MHz bij op en zo kom je dan op 11565MHz. In de hoge band die loopt van 11.700 -12.750MHz wordt een lowbandconvertor gebruikt van 10600MHz. Dit resulteert er in dat de frequenties 11.700 t/m 12.750 worden omgezet naar de frequenties 1100MHz t/m 2150MHz. Daar valt de 4G-frequentie van 2135MHZ. Wil je weten op welke transponderfrequentie die 4G-frequentie stoort, tel je bij die 2135MHz 10600MHz bij op en zo kom je dan op 12735MHz.
OllieBB Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Geplaatst: 7 juni 2020 OK! Als de IF van de LNB op de kabel in de 950-2150 MHz range zit dan wordt het idd wel een ander verhaal. WiFi valt er dan genoeg buiten, maar cellular zit er echt bovenop. In mijn situatie zal er niet veel aan de hand zijn omdat ik ver weg van een basestation woon en de kabels lopen ook nog eens door de kelder. Misschien wel een goed idee om de kabels buiten door de ALU buizen te leiden. ik zal trouwens eens de interference van het Gbit ethernet netwerk bij mij thuis testen. De coax loopt voor zo'n 10 meter in de kelder naast de bundels ethernet kabels
Moderator ceesv Geplaatst: 7 juni 2020 Moderator Geplaatst: 7 juni 2020 Ook Dect telefoons kunnen storing geven, een basisstation bovenop de sat ontvanger geplaatst, kan ook voor uitval zorgen. Dect gebruikt frequenties tussen 1.880 en 2.000 MHz. Na een rit van 180 km om bij een kennis de oorzaak van een gestoorde ontvangst van een transponder op te sporen, dag ik op de spectrum analyser binnen 10 seconden de oorzaak. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OllieBB Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Geplaatst: 7 juni 2020 (aangepast) Probeerde wat te bestellen van *. Helaas leveren die niet meer buiten Duitsland. Jammer, even verder zoeken. Weet je misschien wat ongeveer het signaal level is van de IF tussen de LNB en de box? De GESSAT 90 OF komt trouwens maandag binnen als het goed is. Ik heb deze week niet veel tijd om te testen, en ben volgende week op reis, maar zal deze week wel een en ander snel proberen. Het echte testen komt dan later. 7 juni 2020 aangepast door ceesv Naam winkel verwijderd, denk aan onze huisregels.
OllieBB Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Geplaatst: 7 juni 2020 3 minutes ago, ceesv said: Ook Dect telefoons kinnen storing geven, een basisstation bovenop de sat ontvanger kan ook voor uitval zorgen. Dect gebruikt frequenties tussen 1.880 en 2.000 MHz. Idd !!! Die was ik ook nog vergeten, hebben we er ook nog genoeg van in huis. ....
OllieBB Geplaatst: 7 juni 2020 Auteur Geplaatst: 7 juni 2020 Ik heb zojuist nog even een simpele interference test gedaan door het Gbit ethernet netwerk en WiFi 2.4 en 5 uit te schakelen. Er is geen verandering van de SNR van Astra 3 op kanaal 12187 waarneembaar (of minder dan 0.1dB) Dus geen storing te verwachten vanuit die hoek.
Ventura Geplaatst: 7 juni 2020 Geplaatst: 7 juni 2020 9 uren geleden, Sprietje zei: En storing door o.a ledlampen, zie: Goedkope meuk bij ali super snel. Het is wel enig vermaak voor mij hoeveel mensen in de waanzin gaat over 4/5G verstoringen. Hoeveel theorieën, berekeningen, verstoringen, harmonische lengte en tot zelfs GSM masten in de brand zetten. GSM masten in de brand zetten keur ik absoluut af. Drs. IJzerbout is werkzaam voor MBC Group, een van grotere satelliet uitzendingen maatschappij voor het midden oosten en noord Afrika volgens Wikipedia. Als 4/5G echt verstoringen veroorzaakt, dan hebben zij het wel geweten. Lees de toelichting van Drs. Ijzerbout: Wat ook interessant is "het kabeltelevisieboek" van auteur Ing. Jos Huijzer. Daar wordt duidelijk uitlegt wat de technologie doet. En vanaf blz. 30 wordt het thema LTE instaling behandeld in diepte (@youriy bedankt voor het delen van deze informatie). Met erbij een beschrijving van de meest voorkomende stralingsbronnen die tot problemen kunnen leiden zijn.
OllieBB Geplaatst: 8 juni 2020 Auteur Geplaatst: 8 juni 2020 (aangepast) Heren, De GESSAT 90 OF schotel is binnen. Maten vd spiegel (dus zonder de rand) Hoogte; 88,3cm +/-1mm Breedte; 79cm +/-1mm Diepste punt zit op 40,5cm van de onderkant vd spiegel (dus zonder de rand) Diepte vd spiegel is 66 mm +/-0.5mm Tordering test met dun zwart garen; icht getordeerd ~ 1 tot 2 mm aan de rand. (lastig te meten) (Note: bij de triax 78 kon ik geen tordering waarnemen) 8 juni 2020 aangepast door OllieBB
diamond Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 (aangepast) Op de laatste foto lijkt deze aan de rand een beetje beschadigd te zijn aan de linkerkant of hoort dit zo? en veel succes met de nieuwe schotel hopelijk is deze niet beschadigd. 8 juni 2020 aangepast door diamond
Sprietje Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 (aangepast) Het bepalen van het diepste punt van de schotel luistert erg nauw. Het is beter de rand van de schotel op 2 blokjes te leggen en controleer dan met de waterpas of hij precies waterpas ligt. Draai hierbij de waterpas ook nog eens een keer om zodat je kunt zien of de libel enige afwijking heeft. Pas dan rolt de kogel echt naar het diepste punt. Die lichte torsing van de schotel zou ik wel proberen weg te krijgen. De schotel is inderdaad iets ingedeukt aan de rand. Misschien als je de rand weer op de juiste schuinte buigt, dat de torsing ook weg is. In de rand zie ik gaten zitten. Dat zal wel voor het model zijn dat de lnb-arm geschoord is. Als je de schotel in elkaar hebt gezet, meet je dan ook nog maat "X" op? 8 juni 2020 aangepast door Sprietje
Ventura Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 (aangepast) Is de "gratis" schotel verzekerd verstuurd? Indien ja, even de schade melden bij de transporteur/leverancier. Wel creatief, buisisolatie rondom de schotel. 8 juni 2020 aangepast door Ventura
Sprietje Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Je mag al blij zijn dat een schotel die ze uit Turkije opsturen niet meer beschadigd is. Ik denk dat je hem wel weer helemaal vlak kunt krijgen want het gaat maar om 2mm.
OllieBB Geplaatst: 8 juni 2020 Auteur Geplaatst: 8 juni 2020 Ik heb net wat feedback naar GESSAT gestuurd met 6 punten. Voordat ik hem verder in elkaar zet wil ik eerst hun antwoord hebben. De LNB klem past in ieder geval niet, misschien dat ze een alternatief hebben, anders moet ik zelf wat anders bestellen en monteren. Wel een graden verdeling op de mounting bracket maar geen streepje om de elevatie te bepalen Geen montage instructies, en er missen twee bouten om de LNB arm te monteren. dus even wachten op het antwoord
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen