Ga naar inhoud


Onkruid verdelgen, verplicht?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Je hebt het verkeerd gelezen. Het duurt minimaal een week voordat je resultaat ziet. Het werkt tot in de wortels van de plant en deze komt dus ook niet meer terug zoals je dat wel hebt als je van onkruid alleen het deel verwijderd wat boven de grond uit steekt. Het duurt zeker 2 weken voordat de plant geel en bruin wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


29 minuten geleden, Sprietje zei:

Je hebt het verkeerd gelezen. Het duurt minimaal een week voordat je resultaat ziet. Het werkt tot in de wortels van de plant en deze komt dus ook niet meer terug zoals je dat wel hebt als je van onkruid alleen het deel verwijderd wat boven de grond uit steekt. Het duurt zeker 2 weken voordat de plant geel en bruin wordt.

 

Verkeerd gelezen, dat is duidelijk.

 

De tuin in het grasgedeelte heb ik volledig weg geschoeid/verbrand, echter komt zoals zovaak het onkruid weer terug.

 

Moet ik het een beetje laten groeien, of kan het ook over de uitgebrande grond/toplaag gesproeid worden?

 

Het liefst doe ik dat met een gieter, dan valt het direct op de grond en deze heb ik toch al.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glyfosaat werkt via het blad. Als er geen blad aan de plant zit, werkt het ook niet.

Met de gieter gaat het niet werken. Het werkt alleen als er hele kleine druppeltjes op het blad komen. Als je te lang op een plaats spuit en de vloeistof gaat van het blad aflopen, werkt het ook niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder de toog :)

er zijn ook gelijkaardige produkten

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Waar vinden jullie nog Glyfosaat?

 

Dit mag toch enkel nog gebruikt worden door profecioneelen, die daarop ook gecontroleerd worden of zij niets aan particulieren verkopen.

 

Dit mag zo zijn in België, maar in Nederland is het product nog altijd legaal in de handel, ook al is het niet altijd meer zo makkelijk te vinden op de plank.

 

Dat bepaalde landen het middel voor particulieren hebben verboden, maar niet voor de landbouw is wat mij betreft ook de wereld op z'n kop, omdat het juist in die landbouw met enorme hoeveelheden wordt toegepast. Mocht het middel dus daadwerkelijk schadelijk zijn, dan wordt daar de schade aangericht.

 

De particulier die het middel met verstand gebruikt zal in mijn ogen weinig schade kunnen aanrichten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jeevanhoof zei:

Waar vinden jullie nog Glyfosaat?

Dit mag toch enkel nog gebruikt worden door profecioneelen, die daarop ook gecontroleerd worden of zij niets aan particulieren verkopen.

 

Nee, dat is niet waar. In kleine verpakkingen (minder dan 1 liter) is er geen vergunning nodig. Gewoon in een tuincentrum te koop en niet onder de toonbank. Ik heb vorige week weer een verpakking van 0,5 liter gekocht en nog gevraagd of hij dit volgend jaar ook nog verkocht. Ja zei hij en nog wel langer ook dan volgend jaar.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan heb je het over Nederland, Sprietje? In België is het een ander verhaal.

 

Ik heb overigens begrepen dat het in Duitslaand vanaf 2023 volledig wordt verboden.

In Frankrijk is het verboden, maar daar is inmiddels weer een uitzondering voor de landbouw.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop het altijd in Spanje omdat het daar veel goedkoper is. Ik betaal hier nu €7,50 voor 0,5 liter, vorig jaar nog €6,-. Via internet betaal je in Spanje maar €4,95 voor 0,5 liter. In Nederland kun je het alleen onder de merknaam Roundup kopen en dan betaal je de hoofdprijs.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

In Nederland kun je het alleen onder de merknaam Roundup kopen en dan betaal je de hoofdprijs.

 

Dan moet je ook nog opletten dat je het juiste koopt.

 

Roundup staat in België ook volop in de winkelrekken.

Maar dat is zonder Glyfosaat.

Het product werkt op een andere manier.

Het laat de bladeren "openspatten" waardoor na een paar uur de plant er verslakkert bij staat.

Een paar dagen later staat de plant er weer, want de wortel sterft er niet door.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-8-2020 om 10:32, johnno zei:

Dit mag zo zijn in België, maar in Nederland is het product nog altijd legaal in de handel, ook al is het niet altijd meer zo makkelijk te vinden op de plank.

 

Dat bepaalde landen het middel voor particulieren hebben verboden, maar niet voor de landbouw is wat mij betreft ook de wereld op z'n kop, omdat het juist in die landbouw met enorme hoeveelheden wordt toegepast. Mocht het middel dus daadwerkelijk schadelijk zijn, dan wordt daar de schade aangericht.

 

De particulier die het middel met verstand gebruikt zal in mijn ogen weinig schade kunnen aanrichten.

Product is ook in België niet verboden. Alleen moet je een cursus volgen, en in de sector werkzaam zijn waar het gebruikt wordt om het te kunnen / mogen aankopen.

Op 23-8-2020 om 11:24, johnno zei:

Ik heb het uit Engeland meegebracht.

Ook daar veel goedkoper dan hier.

En bevat het daar dan nog de echt werkzame stoffen zoals Glyfosaat?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Dit moet er op staan:

 

 

Glyfosaat-herbicide-onkruidverdelger.png

Bedankt ik spreek hier even wat UK kennissen aan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...