Ga naar inhoud


[Pioneer] Wel FW in 110, geen channels


RobinHood

Aanbevolen berichten

Zo, voor het eerst met een 110 (BNP 1354 F) aan het spelen. t'Is nu bijna 4 uur in de nacht en stop nu eerst maar even. Na wat beginnersfouten, ging de Firmware goed naar binnen. Daarna nog even de channels, denk je. Ga te werk volgens de (engelstalige) manual. Dus deco in service, juiste adres kiezen (7FE....), dan file, dan lijst van MZ en pionero begint te lopen. Krijg melding dat aleles goed gegaan is. Vervolgens eeprom erin; door naar eprom afdeling te gaan, juiste selecteren (komt uit bestandje van MZ, waar ook de lijst in zat), dan weer naar J-Tag, eprom selecteren en zenden. Krijg ook melding dat alles goed gegaan is. Maar dan deco uit, kabels weg, aan, en krijg dan openingsmenu te zien. Dus geen kanalen. Heb al wat andere dingen geprobeerd (bv lijst laden uit de tunerafdeling, e.d. ) maar na enige uren geen resultaat.

Wie wil/kan mij helpen????

Gr.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het enige dat ik zo gauw kan bedenken is dat je de kanalenlijst en eeprom van de 100/200/BCT14xx gebruikt hebt. Zoals jij het beschrijft voer je de technisch handelingen goed uit.

 

PS1: Kanalenlijst en eeprom horen bij elkaar.

 

PS2: Als je via JTAG laadt dan hoeft de deco niet in service mode, maar daar is ook niets op tegen.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keren heb ik dat wel per ongeluk gedaan. Daarna de 15 geprobeerd, zowel van Marc, als van Satcity.

Moet er dan misschien eerst iets gewist worden?

In de manual staat trouwns wel dat je in servicemode moet. Volgens mij kreeg ik er in normale mode nix in. Maar ga er zo weer mee verder. Het moet toch lukken!

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eeprom gewist; uitgelezen, gaf bij uitlezen inderdaad ook FFFFFF ... aan.

Daarna alles weer opnieuw, maar geen kanalen.

Moet ik bij Config. misschien nog iets anders aanvinken bij kanalentabel?

Zet bij symbolrate V4.x.

Verder kom ik nergens aan, behalve natuurlijk het modelnummer.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets anders:

 

Je moet in het configuratie scherm opgeven welk model moederboard je hebt. Dit staat (in mijn geval) links uit het midden en is BNP-1354-G.

Ik heb dus DBR-S11i , BNP-1354-G geselecteerd

 

Nogmaals suc^

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het maar opgegeven. next week maar een ander model proberen, misschien heb ik een probleembak. Heb trouwens alles zo gedaan als boven.

Toch raar, dat je de juiste kanalen wel weer kunt uitlezen!

Hou jullie nog wel op de hoogte met een ander app. Ben toch wel heel nieuwschierig.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ben,

 

Ik heb 't zelfde probleem als jou. Heb vorige week m'n DBR-S110 gepatched en wilde ook "eventjes" de kanalenlijst aanpassen. Had dus ook alles netjes gesorteerd, vervolgens bij het schrijven kreeg ik ook de melding dat alles goed was gegaan. Daarna nog eens kanalentabel uitgelezen van deco en die zag er goed uit.

 

Echter, zodra ik deco aan zet, word ik geprompt om nieuw kanalen te zoeken...!?!?! Ik heb 't 2 keer geprobeerd en krijg de kanalen er niet in. Kan ze dus wel allemaal met de hand gaan sorteren via afst., maar dit is toch wel wat werk.. Dus, zalnog eens proberen en als ik progressie maak laat ik 't je weten.

 

Gr. Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luc,

Wil je mij de kanalenlijst (die je naar de deco stuurt) en eeprom toesturen, dan kijk ik daar even naar.

@Ben,

Ik vraag dit aan Luc, omdat je even niet naar je 110 wilt kijken, maar ik neem aan dat jullie een vergelijkbaar 'probleem' hebben.

 

PS: @Ben: Ik heb email adres via PM doorgegeven.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...