Ga naar inhoud


Illegale streamdiensten uit de lucht gehaald


ceesv

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, erwinnaar zei:

Ja het blijft wel raar, als Duitser of Engelsman bijvoorbeeld kan die in grote delen van Europa (en Klaus Schumacher destijds in Brazilië) je programma's uit eigen land volop bekijken, maar landen als Nederland, Oostenrijk kan dat in het geheel niet of amper. Het voelt wel krom dan allemaal zo ondanks wetgeving. 

ik begrijp de discussie niet, ik kijk in Portugal (of Spanje of Frankrijk) via mijn telefoon via internet naar de CD kanalen met de CD app.....en ja ik heb een NL bankrekening en NL adres....er is voor zover bekend dus geen geoblocking...ook bijv NLZiet kun je buiten NL via internet bekijken....

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minutes ago, wanderer said:

ik begrijp de discussie niet, ik kijk in Portugal (of Spanje of Frankrijk) via mijn telefoon via internet naar de CD kanalen met de CD app.....en ja ik heb een NL bankrekening en NL adres....er is voor zover bekend dus geen geoblocking...ook bijv NLZiet kun je buiten NL via internet bekijken....

Lees nog eens goed, er is wel geoblocking als je enkel een buitenlands adres hebt als Nederlander, dan is de enige mogelijkheid illegaal IPTV kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

 

Ik zie niet helemaal de verbinding tussen het hebben van een helpdesk en arrogant zijn.

Ik vind om als criminele organisatie een helpdesk te hebben ook behoorlijk arrogant.

 

Daarmee scheppen ze wel het idee naar naïve klanten dat het allemaal legaal is.

 

Als je ziet wat er allemaal wel niet geadverteerd wordt met IPTV lijkt me het niet zo heel moeilijke om er een hoop op te pakken, de moeilijkheid is waarschijnlijk de verspreiding van deze organisaties over verschillende landen en waar ze de servers hebben.

En de prioriteit die dit heeft bij bijv. Interpol etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, el renegade zei:

Als je ziet wat er allemaal wel niet geadverteerd wordt met IPTV lijkt me het niet zo heel moeilijke om er een hoop op te pakken, de moeilijkheid is waarschijnlijk de verspreiding van deze organisaties over verschillende landen en waar ze de servers hebben.

 

 

Nogal naief om die servers te draaien in landen hier in West-Europa, dan weet je dat je traceerbaar bent. Ga dan ergens in Moldavie zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

En dat heeft met auteursrechten te maken.

 

Nederland heeft niet betaald voor Spaanse adressen

 

Correct. Aan de andere kant zijn alle Nederlanders meegeteld voor de hoogte van de vergoeding, dus ook de Nederlanders die in Spanje wonen. Hij heeft dus recht op ontvangst. Maar die juridische discussie loopt al jaren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, boudeman zei:

Klopt dat wel? npo ziet wel en npo start niet?

Dat ligt aan de registratie. Een abonnement met betaling vanaf een NL bankrekening is voldoende bewijs dat aan de auteursrechten voldaan is. De abonnee van NLziet verklaart ook dat die in Nederland woont bij het afsluiten van een abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden, zeeteefje zei:

Aan de andere kant zijn alle Nederlanders meegeteld voor de hoogte van de vergoeding, dus ook de Nederlanders die in Spanje wonen

Helaas gaat het niet om Nederlanders, maar om de rechten voor een regio.

Zo zit die wetgeving in elkaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeeteefje zei:

De abonnee van NLziet verklaart ook dat die in Nederland woont bij het afsluiten van een abonnement.

 

Op papier. Als je in pakweg Vlaanderen woont en paypal én een vpn gebruikt, lukt dat ook hoor.

 

Alleen - wie zit er in Vlaanderen te wachten op NLziet ;)

 

Wat die illegale toestanden van het bericht in de Telegraaf betreft, hebben ze ook "de Chinezen" aangepakt die open en bloot op hun A-sites adverteren voor hun illegale ip handeltjes, want ik vermoed dat daar de meeste abonnementen vandaan komen.

 

Of is het weer "we pakken de abonnees, want we geraken niet aan de opzetters van het handeltje" - zoals dat vaak gebeurt met de hackers uit Rusland e.d.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ee zullen vanavond genoeg lieden zijn die geen beeld hebben, en wel voor een jaar betaald.

Risico van het spel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, drz zei:

Wanneer je 3 miljoen gebruikers hebt, dan kun je toch gewoon je eigen legale provider starten?

Ik had het wel geweten met een dergelijke afname.

In plaats dat de opbrengst gebruikt wordt voor luxe goederen zou ik het opsparen en een concurrerende provider gestart hebben.

..maar ja, criminelen zijn in de regel wat minder slim.

Tja, wat is minder slim?

Als het geld met bakken binnenstroomt, zonder daarvoor te investeren, waarom zou je dan investeren?

Je weet zelf hoeveel moeite het kost om als eigen provider te beginnen.

Ik voel dan ook mee met het punt van Penthe, dat het in de hand gewerkt wordt. Tegelijk heeft ook Ceesv gelijk.

Er is dus blijkbaar een markt voor, en men neemt het risico gepakt te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, wanderer zei:

ik begrijp de discussie niet, ik kijk in Portugal (of Spanje of Frankrijk) via mijn telefoon via internet naar de CD kanalen met de CD app.....en ja ik heb een NL bankrekening en NL adres....er is voor zover bekend dus geen geoblocking...ook bijv NLZiet kun je buiten NL via internet bekijken....

Ben ik het wel mee eens.

De opties die tegenwoordig geboden worden maken illegaal kijken overbodig.

Natuurlijk houd je altijd een groep die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...