a33 Geplaatst: 16 juni 2020 Geplaatst: 16 juni 2020 3 uren geleden, Tonskidutch zei: maar uh is dat niet enkel de instelling voor softwarematig doorlussen? want zonder softwarematig doorlussen kun je de tuner b anders configureren dan tuner a Ja, het feit dat je tuner 2 anders kunt configureren is inderdaad wel eigenaardig, als je 'm hetzelfde zou moeten hebben als tuner 1; daar heb je een punt. Even recapituleren: Hij kreeg dus geen ontvangst op 9E via tuner 2, ondanks >70% kwaliteit. En wegvallen van het signaal, als hij er een schop voor hield. Terwijl diezelfde LNB en kabel op tuner 1 gewoon beeld gaven. Is tuner 2 dan alleen voor opnames, zoals Mebo schrijft? Dat valt te testen, natuurlijk. Of zou er iets zijn met de LNB-specs in tuner 2? Niet zo precieze LOF of zo? Of misschien een probleem met hoge/lage band (22kHz signaal)? Is er al getest met 9E op tuner 1, en de 4 sats op tuner 2? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
RicardoBelli Geplaatst: 16 juni 2020 Auteur Geplaatst: 16 juni 2020 Ik heb nu de vraag bij Panasonic neer gelegd ,kan een paar dagen duren .allen bedankt voor het meedenken . Mvg Ricardo
RicardoBelli Geplaatst: 17 juni 2020 Auteur Geplaatst: 17 juni 2020 En dit is wat ik als antwoord kreeg mvg Ricardo Hartelijk dank voor het gebruik maken van onze Panasonic klantenservice. Controleer of u Twin Tuning voor satelliet hebt geselecteerd. U kunt de tv ook proberen te resetten, met behulp van de onderstaande stappen: - Selecteer Fabrieksinstellinngen via Menu > Instellingen > Systeemmenu > Fabrieksinstellingen. - Druk 3x op bevestigen (OK). - TV wordt terug gezet naar Fabrieksinstellingen. - Stel de TV opnieuw in. Als deze stappen het probleem niet oplossen, kunt u overwegen contact op te nemen met uw dealer, om de tv te laten nakijken of rechtstreeks contact opnemen met ons Service Center. Als de satelliet in de tweede ingang wel werkt, is er mogelijk een probleem met de schakelaar.
mebo870 Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Fraaie klantenservice, dat is toch geen antwoord.. Het kan haast niet anders of dit is een ex medewerker van canal digitaal. The key to happiness. Stay away from idiots
drz Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 ..of misschien dezelfde medewerker uit dezelfde callcenter 😀 "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
RicardoBelli Geplaatst: 18 juni 2020 Auteur Geplaatst: 18 juni 2020 Ja zoiets dacht ik ook maar misschien heb ik de vraag niet goed gesteld .ik ben vergeten te melden dat ik 2 coax kabels gebruik .
Tonskidutch Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 3 minuten geleden, RicardoBelli zei: ik ben vergeten te melden dat ik 2 coax kabels gebruik . ja hallooooooooooo 😂 ook op een twin LNB? Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
RicardoBelli Geplaatst: 18 juni 2020 Auteur Geplaatst: 18 juni 2020 Ik heb wel gemeld dat ik 4 satellieten via de switch heb aan gesloten ,en 1 satelliet rechtstreek aangesloten. Mvg Ricardo
Tonskidutch Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Dat klopt RicardoBelli, ik plaagde je een heel klein beetje. Excuus. De meeste TV tuners kennen het diseqc 1.0 protocol en die zijn voor maximaal 4 posities. Ik denk dat je een keuze moet maken. Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
drz Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Als het goed is kun je elke tuner apart instellen. Dus tuner a 4 satellieten met Disecq en tuner b met een vaste satelliet. Nu weet ik niet hoe dat met een Panasonic gaat maar met een android Sony lukt dat. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
RicardoBelli Geplaatst: 18 juni 2020 Auteur Geplaatst: 18 juni 2020 Oké Dr Z zoals jij het zegt heb ik dat ook bedoeld jij begrijpt precies wat ik bedoel mvg Ricardo
RicardoBelli Geplaatst: 25 juni 2020 Auteur Geplaatst: 25 juni 2020 Maar het is nog steeds niet in orde .
Satterdam Geplaatst: 25 juni 2020 Geplaatst: 25 juni 2020 Klantensevice geven altijd standaard antwoorden. Alsof ze niet kunnen nadenken. Ikzelf heb het niet zo op tv's met ingebouwde satelliettuner. Die werken niet bepaald goed. Mijn tv heeft ingebouwde satelliettuner maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Gebruik gewoon een losse ontvanger.
wanderer Geplaatst: 25 juni 2020 Geplaatst: 25 juni 2020 ik gebruik al jaren de sattuner van mijn tv nooit problemen ondervonden.. Samsung 40D6510WS
Moderator ceesv Geplaatst: 25 juni 2020 Moderator Geplaatst: 25 juni 2020 Op mijn buitenverblijf gebruik ik ook de satelliet tuner van de TV en een CI module, werkt probleemloos, alleen de favorietenlijst samenstellen is iets omslachtiger. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen