Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 minuten geleden, Zunigkyk zei:

af te stoffen, of nog beter: schoon maken

LOL :D

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

35 minuten geleden, Con zei:

Wat was de reden van sneuvelen?

Men had waterdichte veranda verlichting (welke voor buiten gebruik geschikt was) binnen gebruikt.

Op zich snap ik de keuze wel want je kon dmv. schroeven de lichtstraal kantelen en wat richten zodat men voorwerpen aan de wand mooi uit kon lichten, maar met wat extra kennis van led verlichting had men kunnen weten dat dit ook tot problemen kon leiden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik heb al jaren lang standaard led lampen in gebruik en ja ze gaan minder licht geven door de tijd en dat is bijna op de einde tijd ledlamp zelfs erg goed merkbaar en dan gaat ik per direct al  nieuwe kopen en kan dan gelijk vervangen als de ledlamp het begeeft.

Maar ledlampen gaan veel langer mee en zijn hier in iedergeval veel goedkoper, dus mij hoor je niet klagen.

Geplaatst:

Een normale ledlamp heeft een levensduur van zo'n 10.000 tot 15.000 branduren, de betere gaan van 15.000 tot 25.000 branduren en dan heb je ze ook nog tot 50.000 branduren.

Als je uitgaat van 6 branduren per dag dan is dat met:

10.000 branduren al 4,5 jaar

15.000 branduren al bijna 7 jaar

met 25.000 branduren al ruim 11 jaar.

met 50.000 branduren al bijna 23 jaar.

Na deze periode hoeft een lamp echter nog niet stuk te zijn maar dan dan zal hij maximaal 30% minder licht geven dan bij aanschaf.

Wat vaak vergeten wordt is dat de opgeven levensduur een gemiddelde is en er zijn er dus die gewoon eerder stuk gaan maar ook die nog veel langer meegaan.

Gaan je led lampen met enige regelmaat stuk (na een paar jaar dus) dan kan het wel handig zijn om even wat beter te gaan zoeken want voor helemaal niet zoveel geld meer kun je dus ook lampen kopen die vrijwel  levenslang meegaan. Wij hebben bijv. 2,5W filament lampjes (kaarsmodel) die 50.000 branduren meegaan en slechts 3,75 kosten. (of de fabrikant na die 50.000 branduren nog bestaat moet je je altijd nog wel afvragen mocht je garantie willen claimen)

Ander beperking van de levensduur is het aantal schakelingen van de ledlamp, een ledlamp die je met een schakelaar aan/uit zet zal meestal veel langer meegaan dan een ledlamp die met een bewegingsmelder wordt aangestuurd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...