Checkin Geplaatst: 10 juni 2021 Auteur Geplaatst: 10 juni 2021 Kleine aanvulling op dit topic, mede omdat er de laatste dagen problemen waren met de communicatie tussen omvormer en het Sunny Portal . Het probleem is dat er geen juiste connectie is met de router dan wel internet en de omvormer.Er zijn 2 mogelijkheden om het communicatie probleem op te lossen:1. Het toestel communiceert via willekeurig gekozen UDP poorten (1024 - 65536 moeten openstaan) met Sunny Portal. Bij particuliere routers staan enkele poorten open maar veel poorten zijn standaard gesloten.Het zou kunnen dat de omvormer een van die gesloten poorten had gekozen en dat er daarom tijdelijk geen communicatie mogelijk is.Als er ondanks de geactiveerde poorten geen verbinding tot stand wordt gebracht, controleert u of de volgende URL's zijn geblokkeerd:proxy.ied.sma.de:9523registrar.ied.sma.de:9523stun.ied.sma.de:3478ied.sma.devoor grafiekenuitgaand verkeer naar wco.sunnyportal.com (52.236.161.103) port 9524 moet zeker mogelijk zijn2. U kunt de firmware updaten naar de laatste versie, en dan communiceert de omvormer via TCP poort 80 en TCP 9524.Hierbij een link naar de laatste firmware,FW3-10-28-R_SB60-1AV-41.zip (sma.de)En hoe u deze kan updaten:https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-na-de-installatie/firmware-update-uitvoeren-op-een-omvormer-met-webuser-interfacesmart-screen.html Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen