Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kleine aanvulling op dit topic, mede omdat er de laatste dagen problemen waren met de communicatie tussen omvormer en het Sunny Portal .

 

Het probleem is  dat er geen juiste connectie is met de router dan wel internet en de omvormer.

Er zijn 2 mogelijkheden om het communicatie probleem op te lossen:


1. Het toestel communiceert via willekeurig gekozen UDP poorten (1024 - 65536 moeten openstaan) met Sunny Portal. Bij particuliere routers staan enkele poorten open maar veel poorten zijn standaard gesloten.
Het zou kunnen dat de omvormer een van die gesloten poorten had gekozen en dat er daarom tijdelijk geen communicatie mogelijk is.

Als er ondanks de geactiveerde poorten geen verbinding tot stand wordt gebracht, controleert u of de volgende URL's zijn geblokkeerd:

proxy.ied.sma.de:9523
registrar.ied.sma.de:9523
stun.ied.sma.de:3478
ied.sma.de

voor grafieken
uitgaand verkeer naar wco.sunnyportal.com (52.236.161.103) port 9524 
moet zeker mogelijk zijn

2. U kunt de firmware updaten naar de laatste versie, en dan communiceert de omvormer via TCP poort 80 en TCP 9524.
Hierbij een link naar de laatste firmware,


FW3-10-28-R_SB60-1AV-41.zip (sma.de)

En hoe u deze kan updaten:

https://www.sma-benelux.com/kenniscentrum/tech-tips-na-de-installatie/firmware-update-uitvoeren-op-een-omvormer-met-webuser-interfacesmart-screen.html

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...