Ga naar inhoud


Vliegen is langzamerhand weer mogelijk maar wie heeft hier nog zin en plezier in?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


5 minuten geleden, kiekiek zei:

Kap nou eens met dat bangmakerij. We maken elkaar alleen maar gekker en banger. Heb je dat nou nog niet door?

Angst is wel een klein beetje nodig voor de bevolking, want 95% van de mensen leven op automatische piloot en denkt simpelweg niet na.

Mensen zijn gewoontedieren.

Dus angst aanpraten zou misschien wel voor eigen bestwil kunnen zijn.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, kiekiek said:

Kijk maar eens naar Japan waar ze echt weinig hebben gedaan. Weinig besmettingen en weinig sterftes.

Maar daar lopen ze al jaren rond met mondkapjes.... Dat zit er zodanig ingebakken, dat niemand er meer over nadenkt.........

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, drz zei:

Angst is wel een klein beetje nodig voor de bevolking, want 95% van de mensen leven op automatische piloot en denkt simpelweg niet na.

Mensen zijn gewoontedieren.

Dus angst aanpraten zou misschien wel voor eigen bestwil kunnen zijn.

 

Dat is waar, maar overal waar het woordje TE voor staat is niet goed.  We weten nu toch wel wat goed en slecht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Big fellow zei:

Maar daar lopen ze al jaren rond met mondkapjes.... Dat zit er zodanig ingebakken, dat niemand er meer over nadenkt.........

 

Dat zijn eerder de Chinks...De luchtkwaliteit is daar zo grottenslecht dat je graag vrijwillig een snotter-rem draagt.

Dat het in (West) Europa velen malen beter is met de luchtverontreiniging hebben ze nog niet ontdekt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Dat zijn eerder de Chinks...De luchtkwaliteit is daar zo grottenslecht dat je graag vrijwillig een snotter-rem draagt.

 

 

In heel Azie lopen ze in grote steden wel eens met mondkapjes op als de stank niet te harden is. Buiten de steden heb ik het eigenlijk nog nooit gezien. In Bangkok heb ik ze zelfs met gasmaskers zien rondlopen en dat met die klamme hitte ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Drs IJzerbout moet natuurlijk vanwege z'n werk!

Ik hoef niet en ga dus ook niet en comfortabel op die houten banken met je knieën in je nek omdat het zo goedkoop is bij die ticketstunters doe ik mezelf nooit meer aan.

 

 

 

Dat klopt.

Alhoewel ik mijn reisactivieiten op een absoluut minimum heb gereduceerd. Onze maandelijkse meetings in Riyadh doen we nu niet meer maar via video conferenties.

Daar zijn we erg goed in.

Dan kun je zeggen dat dat in de toekomst ook na de virustijd zo verder kan en dat is misschien wel zo. Maar het sociale aspect is ook belangrijk. Mensen de hand geven ontmoeten, praten..wat eten...het hoort er allemaal bij.

2 minuten geleden, kiekiek zei:

In Bangkok heb ik ze zelfs met gasmaskers zien rondlopen en dat met die klamme hitte

 

Wat heb jij in Bangkok gedaan?

Was vast en zeker een "belangrijke zakenreis". 🤣 😂  🤣 😂  🤣 😂

Of heb je daar je internet bruid afgehaald?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

terwijl het verband tussen luchtvervuiling en corona wel is gevonden

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/verband-luchtvervuiling-en-corona-in-brabant-en-limburg/ar-BB16JS9Q?ocid=BingHPC

 

en hoe meer copd patienten rondlopen, hoe meer covid-19 besmettingen

 

de lucht was nog nooit zo schoon tijdens de lockdown

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Drs. IJzerbout said:

Dat zijn eerder de Chinks..

Toevallig is er vandaag een item op BBC World over het feit dat er zo weinig corona doden zijn in Japan. Daar komt duidelijk in naar voren dat dit wordt toegeschreven aan het consequent dragen van mondkapjes in Japan. 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even de gevolgen van dat vliegen.

 

Nederlanders triggerden coronavirus in Kaapstad

https://www.telegraaf.nl/nieuws/713423231/nederlanders-triggerden-coronavirus-in-kaapstad

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Big fellow zei:

Toevallig is er vandaag een item op BBC World over het feit dat er zo weinig corona doden zijn in Japan. Daar komt duidelijk in naar voren dat dit wordt toegeschreven aan het consequent dragen van mondkapjes in Japan. 

 

Ik riep hier 3 of 4 maanden geleden al dat we mondkapjes moesten gaan dragen ;)

1 minuut geleden, ceesv zei:

Nog even de gevolgen van dat vliegen.

 

Nederlanders triggerden coronavirus in Kaapstad

https://www.telegraaf.nl/nieuws/713423231/nederlanders-triggerden-coronavirus-in-kaapstad

 

Jezus man, denk toch zelf even na. Er mag al maanden niet gevlogen worden, dus dit is echt fakenews.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, kiekiek zei:

Jezus man, denk toch zelf even na. Er mag al maanden niet gevlogen worden, dus dit is echt fakenews.

doe effe rustig en lees de feiten pas midden april werden alle passagiers vluchten gestopt van Nederland naar Zuid Afrika

bovendien is het tendentieus nieuws en geen fake nieuws wat de Telegraaf altijd erin verwoord.

 

de goederenvluchten gaan overigens gewoon door in die periode

(ik kijk vaker flightradar24 als ik er weer een hoor overvliegen)

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

doe effe rustig en lees de feiten pas midden april werden alle vluchten gestopt van Nederland naar Zuid Afrika

bovendien is het tendentieus nieuws en geen fake nieuws wat de Telegraaf altijd erin verwoord.

 

 

 

Vanaf 26 maart is er niet meer gevlogen op Zuid-Afrika. Vanaf 8 april waren er alleen nog een paar repatriëringsvluchten:

 

https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/reisadvies-zuid-afrika

 

Wat is de actuele situatie in Zuid-Afrika?

Zuid-Afrika is overgegaan op een lockdown om verspreiding van het coronavirus (COVID-19) tegen te gaan.

Vanwege de lockdown van het land zijn vanaf donderdagnacht 26 maart om 00:00 uur alle vliegvelden gesloten. Dit betekent dat lijnvluchten vanuit en naar Nederland voorlopig komen te vervallen.

 

https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/eerste-klm-repatrieringsvlucht-vanuit-zuid-afrika-vandaag-vertrokken

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het onderzoek gaat over het begin van de uitbraak in Kaapstad, en is nu gepubliceerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...