Ga naar inhoud


Vliegen is langzamerhand weer mogelijk maar wie heeft hier nog zin en plezier in?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


8 uren geleden, kiekiek zei:

 

Hele goede vraag, maar dan kom je een doolhof terecht, omdat coronavirussen al sinds 1966 bestaan:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronavirussen

 

 

Ga er maar vanuit dat ze al miljoenen jaren bestaan. In 1966 zijn ze ontdekt omdat de elektronenmicroscopen goed genoeg waren en mensen onderzoek in die richting deden.

Het zou me niet verbazen als de T-Rex af en toe snotverkouden was. Waarbij je niet voor z'n neus zou willen staan als hij nieste, los van dat hij dan een kuthumeur had.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

 

Ik las ergens (geen idee waar, is al een paar maanden geleden), dat het virus uit een nederlands lab kwam, vervolgens naar een lab in Canada en daar gestolen is door spionnen uit China. Geen idee of dit waar is en ook niet verder over gelezen. In 2004 is er wel als eerste het HCoV-NL63 virus ontdekt.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Humaan_coronavirus_NL63

 

Maar is Covid 19 inmiddels gemuteerd Big Follow?

In dat bericht stond waarschijnlijk ook dat de Aarde plat is en Halsema een Alien van Mercurius.

  • Haha 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Waarbij je niet voor z'n neus zou willen staan als hij nieste, los van dat hij dan een kuthumeur had.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

 

Nu weet je waarom....

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Ga er maar vanuit dat ze al miljoenen jaren bestaan. In 1966 zijn ze ontdekt omdat de elektronenmicroscopen goed genoeg waren en mensen onderzoek in die richting deden.

Het zou me niet verbazen als de T-Rex af en toe snotverkouden was. Waarbij je niet voor z'n neus zou willen staan als hij nieste, los van dat hij dan een kuthumeur had.

 

En al helemaal niet als er nog rook uit zijn neusgaten komt...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, minplus zei:

In dat bericht stond waarschijnlijk ook dat de Aarde plat is en Halsema een Alien van Mercurius.

dat laatste kan aardig kloppen :D

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist in Op1 de melding dat er de afgelopen dagen 38 vluchten op Schiphol zijn geland waarin 1 of meerdere corona besmette personen aanwezig waren.

Verder blijkt dat in het riool rond Schiphol de hoogste concentratie corna virussen aanwezig is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Zojuist in Op1 de melding dat er de afgelopen dagen 38 vluchten op Schiphol zijn geland waarin 1 of meerdere corona besmette personen aanwezig waren.

Verder blijkt dat in het riool rond Schiphol de hoogste concentratie corna virussen aanwezig is.

 

Niet de afgelopen dagen, maar dit gaat over de periode half juni tot half juli. Geef de mensen in een vliegtuig een FFP2 mondmaskertje!

 

GGD: 38 'verdachte' vluchten naar Schiphol'

De afgelopen maand zijn er 38 vluchten op Schiphol geland met mogelijk een besmette persoon aan boord. De GGD Kennemerland baseert dat mede op steekproeven die op het vliegveld zijn uitgevoerd tussen half juni en half juli. De GGD Kennemerland voert sinds begin juni elke dag bij dertig vluchten op Schiphol steekproeven uit.

 

Bron: NOS.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

 

 Geef de mensen in een vliegtuig een FFP2 mondmaskertje!

 

 

eeuuhhh ............ het is hun eigen keuze om in dat vliegtuig te gaan zitten, dus verplicht ze minimaal om zelf een goed masker te gaan kopen.

Ik zou er zelf voorstander van zijn om een ieder die de lucht taxi neemt verplicht 14 dagen (uiteraard op eigen kosten) in quarantaine moet gaan.

 

Maar het blijkt wel dat het invullen van een gezondheidsverklaring dus absoluut niet werkt

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Tonskidutch zei:

er zijn al reisbureau's die ook gratis repatriëring in de prijs aanbieden

haha hahaha

happy_001.gif

 

Is gewoon wettelijk verplicht bij pakketreizen ;)

41 minuten geleden, gerrit B zei:

 

 

eeuuhhh ............ het is hun eigen keuze om in dat vliegtuig te gaan zitten, dus verplicht ze minimaal om zelf een goed masker te gaan kopen.

Ik zou er zelf voorstander van zijn om een ieder die de lucht taxi neemt verplicht 14 dagen (uiteraard op eigen kosten) in quarantaine moet gaan.

 

Maar het blijkt wel dat het invullen van een gezondheidsverklaring dus absoluut niet werkt

 

 

OK maar die is wel verplicht. Je hebt maar zo een boete van 500 euro aan je broek, tenminste zo is het in Griekenland.

 

En ja natuurlijk moeten we een goed mondmasker zelf kopen, maar laat dat dan ook een FFP2 masker zijn. Die zijn inmiddels ruim voorradig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gerrit B zei:

Moet het luchtruim wel open zijn, gooien ze dat dicht dan wordt het pas echt vakantie met een heeeeeele lange afsluitende wandeling.

 

In dat geval wordt het gewoon een heeeeeeeeeeeeeeeeeele lange vakantie en ergens volgend jaar weer terug ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je het geld er natuurlijk wel voor hebben en ook zolang weg kunnen blijven.

Het zal je werknemer maar zijn, je zal je eigen bedrijf hebben of thuis andere verplichtingen hebben. 🥴

 

Denk daarbij niet dat het hotel waar je verblijft zal zeggen "ach arme vakantieganger, je krijgt de kamer wel gratis van ons"

Met een verblijf van tig euro per nacht per persoon zal bij menigeen "het vakantie gevoel" snel over zijn en zal het wild kamperen worden met een luchtbed en tentje van de plaatselijke grootgrutter.

En dat dan in een gebied waar je liever weg wil omdat het juist gesloten is door een virus besmetting.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...