Ga naar inhoud


C band ontvangst


Plepkeshenkie

Aanbevolen berichten

Heb de zoekfunctie van dit forum eens gebruikt en gezocht naar C band.

Resultaat is dat er maar weinig  te vinden is over C band ontvangst.

Nu zit ik me af te vragen of er  inderdaad zo weinig gebruikers zijn of dat ze niks te vragen hebben.

Concreet is  de vraag of er meer mensen zijn die  C band ontvangst hebben en zoja of er dan behoefte is aan een apart of (sub)forum voor C band om ervaringen te delen en nieuwtjes uit te wisselen..

Als dit bericht niet door de beugel kan bij de beheerders dan graag verwijderen 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast patje7of9

Voor C-Band ontvangst moet je over een grote schotel beschikken.

Je moet al een schotel hebben vanaf 1,8m om wat te kunnen ontvangen en nog eens plaats en ruim(72E / 58W) vrij zuidgericht horizon.

Hier in West-Europa is het vooral Ku-band ontvangst terwijl in Azië meer C-band gebruikt wordt

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschik over een Channel Master 180 met C-Band , louter als hobby . Als ik eventjes geen zin heb om te feedhunten , hou ik me enkele dagen bezig met ontvangst van C-Band.

Heb helaas maar de mogelijkheid van 40E tot 58W ( bomen ) maar Zuid Amerika boeit me wel.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotelhobby houdt op bij de Ku Band. Simpelweg omdat deze hier in de regio 'mainstream' is. Verder als 42°E kom ik niet vanwege obstructie. De stations die in C-Band uitzenden zijn vooral exotisch, een taal die ik toch niet versta/spreek. Compleet buiten mijn interessegebied dus...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Heb de zoekfunctie van dit forum eens gebruikt en gezocht naar C band.

Resultaat is dat er maar weinig  te vinden is over C band ontvangst.

Nu zit ik me af te vragen of er  inderdaad zo weinig gebruikers zijn of dat ze niks te vragen hebben.

Concreet is  de vraag of er meer mensen zijn die  C band ontvangst hebben en zoja of er dan behoefte is aan een apart of (sub)forum voor C band om ervaringen te delen en nieuwtjes uit te wisselen..

Als dit bericht niet door de beugel kan bij de beheerders dan graag verwijderen 

Meesten intresseren deze hobby niet .

Deze ( Dekkels) , of het is voetbal , of Verstappen , of Koi's.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
13 minuten geleden, MrDish zei:

Meesten intresseren deze hobby niet .

 

Voor C-band ontvangst moet je toch al over een groot budget beschikken.😬

Een goede schotel van 1,8m en meer kost al boven de duizend euro en je moet dan nog over een polarmount beschikken om die draaibaar te maken.

En dan nog een correcte voet of bevestiging.

De kosten lopen al hoog op als je dat nog allemaal nieuw moet kopen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TS

Zou het handig vinden, als er een eigen sub forum zou zijn, maar zoals eerder al gemeld is zijn er maar weinige die de C-band kunnen ontvangen.

Ik sluit mij aan bij Crazy Sat, als ik meerdere dagen vrij heb en tijd dan wil ik nog wel eens aan de C-band werken. Het is niet iets wat ik tussen door kan doen met een 2,8m schotel.

 

Verder is dit mijn hobby, m.a.w. dat andere er geen geld voor willen geven is natuurlijk afhankelijk van de persoon. Een collega van  mij geeft duizenden euro's uit aan zijn racefiets en attributen. Het is maar een hobby waar je ook wat ruimte voor moet hebben om een schotel te plaatsen.

En ja mijn 2,8m schotel koste eind jaren 80 een kleine 3000 gulden En die doet het na  31 jaar nog steeds😄

Op deze schotel zit momenteel alleen een C-band lnb en wel met een AV-Com polarizer (rechtstreeks uit Australie, koste ook met transport en inklaren nog een paar honderd Euro, )

Als ik ooit met de hobby stop weet ik aan wie ik de polarizer kwijt kan.😁

 

mijn opstelling achter in onze tuin met waakhond. Inmiddels heb ik de takken van de bomen al gesnoeid.

Schotels_2020_testopstelling.jpg.9d1e1280ae3515fdfb6b5ed913a31ccc.jpg

  • Like 1

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...