Toxic Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 Na heel lang (+/- 10 jaar) niets meer met sat-ontvangst gedaan te hebben (zo lopen zaken in het leven), ben ik nu door aanschaf van een camper in het bezit gekomen van een draaibare set (Oyster Vision II) met DVB-S ontvanger (DEF-PRO S 260 HD). Die ontvanger daar heb ik (ook) al even op gezocht, daar is niet veel eer meer aan te behalen. Mijn vragen gaan hierbij over de Oyster Vision II draaibare schotel. Het blijkt dat ik de versie heb die net nog niet zelf te updaten is (aldus de website van de fabrikant/leverancier, of je moet een speciale seriële kabel hebben, en dan nog de software (die officiëel alleen voor dealers beschikbaar is voor zover ik weet)). 1. (Hoe) kan ik zien wat voor softwareversie actief is? 2. In het menu kan ik wel de starttransponder uitlezen, deze is (Astra 19,2) 12.552 MHz / V / 22000. In documentatie die ik gevonden heb (stand 2015) 'ist die Frequenz 11.720MHz / H / 27500 als Suchtransponder geeignet'. Nu weet ik niet of één van deze waarden nog actueel is of wat de huidige juiste frequentie is. Kan iemand dat aangeven, dan wel een link verstrekken waar deze info te vinden is? 3. Ik heb het lichte vermoeden dat deze Vision II sinds de installatie (+/- 2012 (bouwjaar camper, set kan natuurlijk ook nog overgezet zijn uit een andere camper, dat weet ik niet)) niet meer voorzien is van een update. Als (ex-)satfreak zou ik dit graag zelf willen kunnen, wie kan daar meer info over verstrekken? Kabel? Software? 4. Ik heb nog een Dream Multimedia Dreambox DM800 S HD PVR liggen, is hier nog iets mee aan te vangen (als vervanger van die DEF-PRO)? Moet wel zeggen dat de set bij het inschakelen de Astra 1 opzoekt (19,2). Net BVN ingesteld en deze geeft hij prima weer. Ik hoor graag of iemand hier meer van weet en mij weer een beetje de goede richting op kan sturen. Alvast heel erg bedankt! DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB Samsung LE40B650, calibrated
cookie monster Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 (aangepast) https://www.flysat.com/astra19.php Ik heb de online-handleiding opgezocht: Kan blijkbaar o.a. geen MPEG 4 aan , dat kan je makkelijk testen , scannen en een zender zoeken die in DVB-S of S2 MPEG-4 uitzendt , blijft het beeld zwart , maar wel geluid , dan is die niet geschikt voor MPEG-4 !! Ook de Symbol Rate in DVB-S2 is beperkt 10 tot 30Mbaud/s Technical data 300 MHz MIPS Prozessor Linux operating system MPEG2 / H.264 Hardware decoding (DVB compliant) 1 x Smartcard-Reader 10/100 Mbit compatible Ethernet Interface Internal SATA Connector: Support for all regular hard disks (2,5" SATA) or use it as the external eSATA connector 2x USB 2.0 port DVI Serial V.24/RS232 port OLED-Display Tuner variations NIMs (DVB-S, DVB-C, DVB-T) Tuner Module, Plug&Play 256 MByte RAM 64 MByte Flash S/P-DIF optical digital audio out 1 x Scart-Output (RGB, FBAS or S-Video) External 12V power supply (DVE Modell: DSA-36W-12) U s e r M a n u a l D r e a m b o x D M 8 0 0 H D P V R Additional info: DBS-Tuner with DVB-S2: Frequency Range: 950 - 2150 MHz Demodulation DVB-S (QPSK); DVB-S2 ((8PSK,QPSK)) Symbolrate DVB-S: 2 ... 45 Mbaud/s, SCPC/ MCPC DVB-S2: 10 – 31 Mbaud/s (8PSK) , 10 –30 Mbaud/s (QPSK) DBS-Tuner without DVB-S2: Frequency Range 950 - 2150 MHz Demodulation DVB-S (QPSK) Signal Level - 65 dBm - 25 dBm DBS-Tuner Input Connector F-Type female Input Impedance 75 Ohm Loop Through interner Loop Trough AFC +/- 3 MHz DVB-S:Viterbirates 1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8, automatical adjustment (K=7) Roll-off Factor 35 % 6 augustus 2020 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Toxic Geplaatst: 6 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2020 OK dank je, als ik weer thuis ben zal ik die dm800 eens aansluiten en zien wat hij nog doet en ontvangt. Nu nog het mystery van de Oyster 🙂 DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB Samsung LE40B650, calibrated
cookie monster Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 8 uren geleden, Toxic zei: 8 uren geleden, Toxic zei: Moet wel zeggen dat de set bij het inschakelen de Astra 1 opzoekt (19,2). Net BVN ingesteld en deze geeft hij prima weer Astra 19,2°E 11778 V DVB-S2/QPSK MPEG-4 29500 9/10 Ik vermoed dat je hebt over: 8 uren geleden, Toxic zei: DEF-PRO S 260 HD https://www.lyngsat.com/tvchannels/nl/BVN-Europa.html C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen