Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Welkom, dat hangt ervan af wat je ermee wilt ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

in Altea, Spanje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Welke satellieten wil je er mee ontvangen?

astra 1,2 en3  het is voor een app solmarina altea hills (altea la vella)  mvr grt piet

Geplaatst:

De Astra 19,2 en 23,5 kun je met die schotel goed ontvangen in Altea Hills. De Astra 2 op 28,2 oost is een ander verhaal.
De Astra 2 gebruikt 2 verschillende beams, de UK-spotbeam en de Europa-beam.
De Europabeam kun je wel ontvangen maar de UK-spotbeam waar de interessante zenders op zitten zoals BBC, ITV, Channel 4 e.d kun je niet ontvangen. Die zenders kun je tot maximaal in Zuid-Frankrijk ontvangen. De zenders die op de Europa-beam zitten, zijn niet zo interessant.
Het heeft dus niet zo veel zin om een schotel te nemen speciaal voor multifeed. Dan ben je goedkoper uit met een normale schotel met een duo-lnb.

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg  Sprietje ,de visiosat ( De visiosat (cahorsSMC 120 ) lengte 127-breedte 123 is deze geschikt voor een duo lnb?

Geplaatst:

Amai, dat is een 120cm schotel. Nee, daar past geen duo-lnb op. Je zult met 2 losse lnb's moeten werken. Maar waarom zo groot? In Altea Hills kun je de Astra 23,5 ontvangen met een schotel van 60cm. Nu kun je hem wel iets groter nemen zodat je meer regenreserve hebt samen met een duo-lnb voor een 85cm-schotel maar waarom wil je een schotel van 120cm?

Vind je het materiaal van de Cahors schotel misschien erg mooi?

Geplaatst:

Dat klopt ,en ik kan deze voor 50 euro overnemen (Visiosat ipv cahors) Maar ik kan nergens vinden dat er 2 loss lnb's op kunnen

Geplaatst: (aangepast)

Een normale cahors/visiosat big bisat is wel erg degelijk en mogelijk is 13 oost erbij nog een optie. Is vermoedelijk interessanter dan 28 oost zonder de UK-beam.Ik heb er 6 losse LNB's op.

Kijken voor hoeveel je hem kunt overnemen incl. LNB's en switches, dan zou het iets kunnen zijn.

Heb je een prima 60 cm schotel en heb je geen interesse in uitbreiden naast de 19 en 23 dan is een duo-LNB de simpelste en goedkoopste oplossing

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

de cahors big  bisat staat (nog) te koop voor 45 euro incl 4lnb's zonder switch. Ik gebruik thuis de normale visiosat bisat met 4 koppen astra 1 2 3 en hotbird >Ik ben vast spul aan het verzamelen voor spanje.

Geplaatst: (aangepast)

En plaatsing van een schotel in Spanje is geen probleem?

Heb je zicht op het zuid-zuid-oosten?

Een schotel van 120cm is geen probleem?

Er zijn geen beperkingen in de huisregels?

Ook met een schotel van 120cm ontvang je de Astra 2 UK-spotbeam niet.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
3 uren geleden, ALTEA zei:

de cahors big  bisat staat (nog) te koop voor 45 euro incl 4lnb's zonder switch. Ik gebruik thuis de normale visiosat bisat met 4 koppen astra 1 2 3 en hotbird >Ik ben vast spul aan het verzamelen voor spanje.

Als de LNB's en schotel goed zijn een koopje.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen