Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

De vrij te ontvangen Bosnische zenders op de 16 oost zijn:
1- BN Music HD                     op 11262H
2- Al Jazeera Balkans HD    op 11262H
3- OBN                                     op 11262H
4- OTV Valentino                   op 11595H

Geplaatst:

Ik had even zitten tekenen en te bedenken.

Ik hoef alleen tv te kunnen kijken opnemen doen we niet aan. gewoon lekker simpel.

Zie bijlage, dan zou dit moeten kloppen?

IMG_20200814_161634.jpg

Geplaatst:

Beetje lastig leesbaar, maar in principe neem je een schotel met 3 of 4 LNB's naar keuze. De LNB's moeten allemaal 4 uitgangen hebben. Dan 3 x 4.1 DiseqC switch met iedere uitgang naar één kamer.... Ontvangers instellen op DiseqC A/B/C/D en de 3 gewenste satellieten programmeren. Uiteraard moeten de LNB's zelf wel handmatig op de goede satelliet gericht worden!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Beste Testaccount

Het goedkoopste ben je uit met een multiswitch met 12 ingangen en 4 uitgangen, bijv. de EMP MS13/4PIU-6 V10 samen met 3 quattro-lnb's.

Het is dan wel wenselijk dat die multiswitch binnen staat en dat je van binnenuit de coaxkabels naar de 4 kamers aanlegt.

Is het lastig om de 4 coaxkabels van binnenuit naar de 4 kamers te verdelen, dan is de andere optie dat je 3 quad-lnb's neemt en 4 stuks 4/1 diseqc-switches.

Quad-lnb's zijn duurder dan quattro-lnb's en 4 diseqc-switches hebben ook zo hun prijs maar je kunt dan de coaxkabels wel vanaf de schotel naar de 4 kamers verdelen.                        

Geplaatst: (aangepast)

De Electro monteur heeft alle kamers al voorzien van kabel. De kabels hangen momenteel buiten op balkon dus nog niet geknipt. Het is een 135db kabel. Denk dat het wel goed is. 

Zo als ik jullie tips lees blijf bij disqc switches of zo'n Multiswitch met voeding. Dit kan de ook werken op ontvanger als extern als interne ontvanger van de tv ? Ik ga dan even kijken. De schotel wat voor schotel moet ik hebben? De offset schotels zijn niet goed voor meer LNB's vermoed ik zo? 

Ik ga dan even een lijst je maken weer met hardware zodat ik kan zien wat ik nodig heb?

De VU+ Mini werkt dan ook bijvoorbeeld? Met de opstelling? Met OpenPli software?

Bestaat er ook zo'n VU+ dat ik dan alle kabels verbindt met dat ding en dan aan de andere kant dus waar de kabels in de muur gaan dit kan aansluiten? Zo hoef ik alleen kabels te maken vanaf de tv naar de muur en dan. Minder kabels zichtbaar?

aangepast door Testaccount
Geplaatst:

als dit je eigendom is dan kan je toch een veiligheidskastje monteren op die muur met daarin de switch en een netspanningsaansluiting ervoor.De kabels werk je weg in kabelgoten en netjes en veilig. Mijn disecq switches buiten zitten in een elektra doos weggewerkt.Veel beter bestand en waterdicht

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

1 uur terug, Testaccount zei:

De Electro monteur heeft alle kamers al voorzien van kabel. De kabels hangen momenteel buiten op balkon dus nog niet geknipt. Het is een 135db kabel. Denk dat het wel goed is.

Ik ben bang dat het een coaxkabel is met ijzerdraad als middenader en dan ga je grote problemen krijgen.

Welke kabel is het precies? Staat er ergens op de doos of op de kabel CCS op, de afkorting van Copper Clad Steel ?

CCS coax.jpg

aangepast door Sprietje
52 minutes ago, Sprietje said:

Ik ben bang dat het een coaxkabel is met ijzerdraad als middenader en dan ga je grote problemen krijgen.

Welke kabel is het precies? Staat er ergens op de doos of op de kabel CCS op, de afkorting van Copper Clad Steel ?

CCS coax.jpg

Gaat om deze kabel

Screenshot_2020-08-15-11-44-33-238_com.ebay.mobile.jpg

aangepast door Testaccount
Geplaatst:

Gezien de prijs van nog geen €30,- voor 100 meter kan het bijna niet anders dan CCS kabel zijn.

Strip maar eens een paar centimeter buitenmantel weg en hou dan een magneetje tegen de middenader. Hij zal er wel aan vast blijven plakken.

Geplaatst:
5 uren geleden, Sprietje zei:

Gezien de prijs van nog geen €30,- voor 100 meter kan het bijna niet anders dan CCS kabel zijn.

Strip maar eens een paar centimeter buitenmantel weg en hou dan een magneetje tegen de middenader. Hij zal er wel aan vast blijven plakken.

Sprietje, 

Ik weet dat het niet de beste kabel is, maar gezien het om niet zo'n lange afstanden gaat, zullen die grote problemen die je beschrijft toch wel meevallen zeker? Ik gebruik zelf ook nog zo'n soort kabel en voor gewone DTH ontvangst (sterke transponders dus) is deze best oke om te gebruiken. 

Geplaatst:

Ik zou ook zeggen: zolang de CCS-kabel goed funktioneert, gewoon laten zitten.

Goede beschouwing vind ik dit: https://forum.digitalfernsehen.de/threads/koaxialkabel-kupfer-oder-stahlkupfer.369483/#post-7638573

Koperkabel (kern en mantel) is voor de langere termijn veel beter, en dus duurzamer. Maar als je de CCS kabel hebt liggen, gewoon gebruiken.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Technische Daten:
- 5-fach geschirmt
- Innenleiter: 1.02±0.01 mm, CCS (Stahl-Kupfer)
- Außenmantel: Material PVC (ROHS) 7.2±0.1 mm
- Schirmungsmaß: max. 135 dB
- Metermarkierung
- Farbe: Weiss

Op korte afstand zal dat intern wel geen problemen geven.Denk wel als je die gaat gebruiken op lengten naar je schotel toe dat het zoals sprietje zegt een probleem zal geven.

Goede kabel hoeft trouwens niet duur te zijn als je die in duitsland aanschaft.Heb daar ook mijn multikabel ( 4 coaxen in 1 omhulsel met verschillende kleuren) aangeschaft tegen een vierde van de prijs hier in belgie.Zoals trouwens de meeste dingen in DE goedkoper zijn op sat gebied.Idem mijn LNB's en schotel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:

Het probleem op den duur is, dat door corrosie het contaact tussen kabel en LNB/ontvanger slechter wordt, en de voedingspanning op de LNB door overgangsweerstanden steeds lager wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen