Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

tenzij je in een serre woont mag je intern toch geen corrosie hebben hé.Buiten is het wat anders en mss op te lossen door een constructie die waterdicht is zoals de mijne.Mag ze wel niet in de zon komen te hangen want dan krijg je condensatie problemen en dat is weer vocht.

Anders kabels lang genoeg laten dat je als er problemen optreden gewoon een stukje eraf kan halen en nieuwe connector aanzetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

De corrosie begint bij de aansluitingen in de lnb's en de diseqc-switches. Het hele dunne laagje koper wat op het ijzerdraad zit is aan het einde van de coaxkabel waar hij afgeknipt is niet aanwezig. Daardoor kan het ijzerdraad vanaf de kop van de draad beginnen te oxideren en begint de slechte aansluiting. Dat gebeurt alleen buiten, binnen in huis niet.

Verder weet ik niet hoe lang de langste kabel is.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

simpele oplossing : soldeer aanbrengen.Maar dan moet je dat al goed onder de hand hebben hé :) .Heb dat ook al gedaan met de coax die hier vroeger binnenkwam

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Ik heb eerlijk gezegd niet daarop gelet wat voor kabel het was. De meest verre weg kabel is de slaapkamer denk ongeveer det vanaf de grond naar het plafond 2.5m en dan nog eens 10m dat het wel goed moet zijn.

Omdat ik een ban had van een dag omdat ik een link naar een winkel poste. Had ik in de tussentijd een andere Elektromeister bij mij op de vloer. Om de nieuw aangelegde kabels te controleren. Beter twee dan een. 

En hij had het over een monoblock met 4 uitgangen en genoeg. Omdat de meeste satellieten toch wel op elkaar zitten. Hij had al bekeken op hoeveel.

Is dit waar om extra hardware te vermijden want vele van jullie zeggen weer is beter met Multiswitch

• Moderator
Geplaatst:

Een monoblok met 4 uitgangen voor ASTRA 1 en Astra 3 is geen probleem.

Maar een monoblok voor ASTRA 1, Astra 3 en Eutelsat ga je niet vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Ik zit te kijken maar ik kan alleen monoblock met Astra en hotbird het meest vinden. De rest niet twee maal Astra 1 en 2. Hoe moet ik dat voor me zien.

Ik kijk voor dit soort producten altijd *****.

aangepast door ceesv
Link naar verkoop site verwijderd.
  • Moderator
Geplaatst:

Stop eens met het steeds verwijzen naar verkoop sites.

Voor Canaldigitaal zijn er 2 monoblocs op de markt, een voor een 60 cm schotel, en een voor een 80 cm schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Tja, het zal best wel dat als je op een Duitse webshop kijkt dat je hoofdzakelijk alleen maar een monoblock tegen komt voor de Hotbird en Astra 19,2, immers de Duitsers hebben helemaal niets met de Astra 23,5. Daar zit geen enkele Duitse zender op maar in Nederland hebben de meeste mensen niets met de Hotbird dus hier is een monoblock (duo-lnb) voor de Astra 19,2 en Astra 23,5 heel normaal.
Wil je de 16e, 19,2e en 23,5e ontvangen, dan zul je toch met losse lnb's moeten werken op een rail. De 16e en 19,2e moeten smalle lnb's zijn, voor de 23,5 kun je een lnb nemen met een kop van 60mm.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Bedankt alle,

Ik heb me toch bedacht.

1. Hardware aanschaffen wat niet overal beschikbaar is.

2. Niet alle zenders zijn vrij voor Nederland en Bosnië.

3. Installatie wat meer vereist, waardoor ik geen plek heb. 

Wat ik ga doen is het volgende.

1. Koop een schotel 80cm.

2. Koop een LNB met vier uitgangen, of Monoblock.

3. Koop alleen nog satanschlussdose F 4 Stück. 

Het probleem zit hem echt jn het aanbod. Duitsland wanneer ik de lijst bekijk zijn veel zenders gewoon vrij. Kijk ik naar Nederland is het niet vrij. Dat maakt het meteen niet meer aantrekkelijk.

Monoblock koop ik omdat ik zie op Hotbird zijn er ook nog Duitse kanalen. Maar volgens mij is echt 1 LNB Dan voldoende en hoef ik geen switches etc te gebruiken. 

Geplaatst:
1 uur terug, Testaccount zei:

Bedankt alle,

Ik heb me toch bedacht.

1. Hardware aanschaffen wat niet overal beschikbaar is.

2. Niet alle zenders zijn vrij voor Nederland en Bosnië. Voor Nederlandse zenders heb je een abonnement nodig en er zijn 4 Bosnische zenders vrij zoals ik reeds eerder schreef.

3. Installatie wat meer vereist, waardoor ik geen plek heb. 

Wat ik ga doen is het volgende.

1. Koop een schotel 80cm.

2. Koop een LNB met vier uitgangen, of Monoblock.

3. Koop alleen nog satanschlussdose F 4 Stück. Neem dan een enkelvoudige inbouwdoos. Die is het goedkoopste en geeft het minste verlies, zie bijlage.

Het probleem zit hem echt jn het aanbod. Duitsland wanneer ik de lijst bekijk zijn veel zenders gewoon vrij. Kijk ik naar Nederland is het niet vrij. Dat maakt het meteen niet meer aantrekkelijk.

Monoblock koop ik omdat ik zie op Hotbird zijn er ook nog Duitse kanalen. Maar volgens mij is echt 1 LNB Dan voldoende en hoef ik geen switches etc te gebruiken. De Duitse zenders op de Hotbird zitten ook op de Astra 19,2 dus een 6 graden monoblock heeft geen zin voor de Duitse zenders.

enkelvoudige sat aansluitdoos inbouw.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen