dreka1 Geplaatst: 18 augustus 2020 Geplaatst: 18 augustus 2020 (aangepast) Op 15-8-2020 om 17:08, cookie monster zei: Een beetje OFF-topic , ik gebruik deze nu STAB120 , die kan O & W 70° aan beide kanten De andere is ook een hele goeie , echter de STAB maakt nog minder lawaai !! Edbe volgens mij heb ik je een hele tijd geleden aangeraden deze SAB motor niet te kopen, Hier werkte ie ook niet goed, en ik heb toen deze DiseqC H-H SG 2100 A motor gekocht dezelfde motor al van cookie monster. De SG 2100 A werkt hier prima . Succes. 18 augustus 2020 aangepast door dreka1 tik fout
cookie monster Geplaatst: 18 augustus 2020 Geplaatst: 18 augustus 2020 (aangepast) Op 15-8-2020 om 17:08, cookie monster zei: Deze is een @sat disecqmotor die in de digipowerdoos zit , ik had dit letterlijk overzien !! 😳😳 Ik heb hier 4 disecqmotors , waarvan 2x STAB , waarvan 1 doorgedraaid , wegens blijkbaar een TE zware schotel , SAB 115 !! Ik heb die alle 4 al enige jaartjes !! Die digipower is een hele goeie , weinig lawaai , deze zomer 's nachts getest !! De STAB loopt trager , maar maakt nog minder lawaai , ook 's nacht getest , geen enkel buur die iets opgemerkt heeft blijkbaar !! 🥳👌 Ik heb de STAB gezet , omdat mijn schotel dan ietsjes hoger kwam te staan door een opstakel richting oost vanaf 42°O tot 53°O ivm zwakkere transponders !! 18 augustus 2020 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 18 augustus 2020 Geplaatst: 18 augustus 2020 Nog een interessant weetje: https://www.sat4all.com/forums/topic/349112-amiko-3800-diseqc-motor-en-sab-120cm-schotel/?do=findComment&comment=2333943 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
edbe Geplaatst: 19 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2020 Op 18-8-2020 om 12:03, dreka1 zei: Edbe volgens mij heb ik je een hele tijd geleden aangeraden deze SAB motor niet te kopen, Hier werkte ie ook niet goed, en ik heb toen deze DiseqC H-H SG 2100 A motor gekocht dezelfde motor al van cookie monster. De SG 2100 A werkt hier prima . Succes. dat zou kunnen, maar heb deze gratis verkregen, wil liefst ook een SG2100 maar wil er geen kopen. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
dreka1 Geplaatst: 20 augustus 2020 Geplaatst: 20 augustus 2020 (aangepast) 18 uren geleden, edbe zei: dat zou kunnen, maar heb deze gratis verkregen, wil liefst ook een SG2100 maar wil er geen kopen. Die van mij heb ik toen in de kliko laten verdwijnen , dat vreselijke onding. 20 augustus 2020 aangepast door dreka1
a33 Geplaatst: 20 augustus 2020 Geplaatst: 20 augustus 2020 53 minuten geleden, dreka1 zei: Die van mij heb ik toen in de kliko laten verdwijnen Een elektrisch niet meer zo goede HH-motor is klustechnisch soms noch interessant: -voor gebruik als correctie van een niet loodrecht/waterpas staande mast; -om vast in te stellen op de polarmount hoek, en 'm zodoende te gebruiken als vaste as voor het makkelijk afwisselen van vaste satellietposities (dan hoef je de schotel alleen qua rotatiehoek ('azimuth') aan te passen, niet voor zowel azimuth als elevatie). Zomaar wat ideetjes... maar dan moet er natuurlijk geen al te grote speling zitten op de as. Groet, A33 1 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
dreka1 Geplaatst: 20 augustus 2020 Geplaatst: 20 augustus 2020 2 uren geleden, a33 zei: Een elektrisch niet meer zo goede HH-motor is klustechnisch soms noch interessant: -voor gebruik als correctie van een niet loodrecht/waterpas staande mast; -om vast in te stellen op de polarmount hoek, en 'm zodoende te gebruiken als vaste as voor het makkelijk afwisselen van vaste satellietposities (dan hoef je de schotel alleen qua rotatiehoek ('azimuth') aan te passen, niet voor zowel azimuth als elevatie). Zomaar wat ideetjes... maar dan moet er natuurlijk geen al te grote speling zitten op de as. Groet, A33 Ja dat zou best kunnen, maar had daar al zo veel tijd aan besteed , en die motor wilde helemaal niets , de SG 2100 A erop gezet , nooit meer problemen gehad . 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen