Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste forumleden

gisteren maakt ik een opname professor T. op zender ketnet (audio descriptie )

In de pre-time  (voor de start van het programma ) ingesteld op 3 minuten  was het beeld en geluid aanwezig .

Bij de effectieve start van het programma viel het geluid weg  ; dus net op het moment de het programma effectief begon,  voor welgeteld 15 minuten.

Daarna  verder volledig beeld en geluid , tot het einde van het programma en ook in de post -time  30 minuten  nadien nog in orde.

De zender ketnet van bij telenet is niet gecodeerd dus aan de module nagravision van telenet kan het niet liggen .  Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Hereberie 1234

Geplaatst:

Soms krijg je zoiets geks bij een "kromme volt". Dan is het meestal verholpen door hem helemaal uit te zetten, halve minuut uit en weer opstarten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

goede avond satterdam minplus

ik heb nog over deze opname  waar een stuk geluid ontbreekt even verder nagedacht.  De enige conclusie is  dat er bij de uitzending iets is misgelopen met  het pasten van de audio descriptie  bovenop het beeld  bij de vrt zelf . ten eerste   het geluid viel weg op het moment van de start van het programma .  de ontvanger heeft hierop geen betrekking omdat hij reeds 3 minuten bezig was met opnemen en de tijdsinstellingen  niet om dit moment stonden.  ten tweede  het origineel geluidspoor  werd door vrt gemanipuleerd , om in plaats van het origineel spoor  een gemixte versie met audio-descriptie van te maken .

de stream bevat ook altijd het geluidsspoor  , dus het signaal werd  binnengenomen,   en indien er een fout zou geweest zijn in de audio demodulator van de ontvanger , dan  is het toch wel heel toevallig tijdens één enkele opname en nog nooit tijdens het rechtstreeks kijken.  het  moment dat dit juist wegviel is ook precies gelinkt aan de start van het programma.

tot zover mijn conclusies. Hereberie

Geplaatst:

En, de zaak voor alle zekerheid opnieuw opgestart?

Want soms zoek ik geen complexe verklaring maar verhelp het probleem op een heel primaire wijze.

Geplaatst: (aangepast)

je komt vaker de gekste dingen tegen op VRT met betrekking tot de subkanalen en audio kanalen

daar klagen ze al jaren over op sat4all en bellen niet eens de VRT om na te vragen wie nu weer op het toetsenbord in slaap gevallen is met het voorhoofd op de escape toets

en er kwam nog nooit een fatsoenlijk antwoord van de VRT

overigens waarom dit topic de tag heeft van faq: begrijp ik als lezer helemaal niet

aangepast door Tonskidutch
faq:

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Ik zie faq al een tijdje verschijnen bij dingen, heb me afgevraagd wat het zou kunnen betekenen.

Geen idee, fout alternatief quotum oid., dus verder genegeerd als zijnde iets onzinnigs.

• Moderator
Geplaatst:

faq is de afkoring van frequently asked questions.

Kennelijk een bugje in de software

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ceesv, letterlijk vertaald betreffende de TAG => is het inderdaad frequently asked questions

de vraagstellers met een probleem vraag hebben meestal niet eens gezocht op het forum dus kan er volgens mij geen sprake zijn van een vaak gestelde vraag.

maar laat het duidelijk zijn de TAG is eigenlijk ook een bugje in het hoofd van de vraagstellers :grin:

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

• Moderator
Geplaatst:

In dit geval was het en bugje in de forum software.

De posters met het label FAQ is niets te verwijten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik verwijt ook niemand iets maar je kan wel eens een foutje maken

FAC of FAQ

soms zit ik er zelf ook naast en bedenk me of dat de juiste TAG was

zo veel voorkomend is Michels vraag namelijk niet, zie hier :wink:

Screenshot_16.png

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen