Ga naar inhoud


Scannen op Opentv image


hollander95

Aanbevolen berichten


De specs zijn verwarrend. De H9T zou alleen DVB-S2 en DVB-T2 aan boord hebben. Over DVB-C wordt niet gepraat bij dit type....

Dus eerst even controleren of hij écht DVB-C doet... Zo ja: tunerparameters goed instellen..

474Mhz, QAM256, 6875 SR in Ziggo gebied of 6900 SR in oud JoePieSee gebied.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele, ben niet echt een fan van dat merk.. Ik zou zeggen: niet hier vragen, maar gewoon zelf zoeken op Google..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luister aub niet naar mimisiku met zijn slechte adviezen.

 

De zgemma H9T heeft een combi DVB-C/T2 tuner dus is geschikt voor kabel en digitale tv via antenne. Het is een goedkope maar snelle box die ook 4K en HEVC/H265 ondersteund en op de laatste openpli versies kan draaien.  Er is geen CI slot  of kaartreader aanwezig maar je kunt altijd eentje via usb aansluiten.  Als je ook een box met DVB-S2 er bij wilt kun je beter de H9H nemen, die heeft tevens een iets betere afstandsbediening. Verder zijn het prima boxjes,  alleen qua uiterlijk stelt het niet veel voor.   

 

Ik heb zelf weinig ervaring met openatv, ik zou er openpli opzetten maar in de basis werkt het allemaal hetzelfde, kies bij de tuner instellingen voor DVB-C, zorg dat SR 6875 en 6900 aangevinkt en zoeken per 1 mhz.   Als je daarna in het menu voor automatisch zoeken kiest krijg je alle zenders, dit duurt wel 10-15 minuten.  En je zult ze op de juiste volgorde moeten zetten.

 

Je kunt als je openpli gebruikt ook de kabelscan functie doen, dan moet je regiocode 05555 invullen en freq 474 maar ik weet omdat ziggo bezig is met wijzigingen dat dit mogelijk niet meer alle zenders vind op dit moment. Daarom liever een volledige scan. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Codx zei:

Als je daarna in het menu voor automatisch zoeken kiest krijg je alle zenders, dit duurt wel 10-15 minuten.  En je zult ze op de juiste volgorde moeten zetten

ja kan ook na de tuner instellingen gewoon die lijst van satje07 erin zetten waar ziggo in opgenomen is... en als je alle overige dvb-s2 zenders die in het lijstje zitten niet nodig hebt kun die in een handomdraai met dreamboxedit wissen.

 

heb hem even voor je opgeschoond

 

Screenshot_13.png

userbouquet.ziggo_kabel.zip

aangepast door Tonskidutch

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikt Ziggo inmiddels overal dezelfde frequenties dan?  Anders gaat dat niet werken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was voor de Corona crisis al alles op een dezelfde frequentie over. Kan me vergissen hoor dat men dat wegens de crisis heeft gelaten voor wat het is.

Maar dan nog kun je ook weer in een handomdraai die lijst op symbol rate 6875 aanpassen met DreamBoxEdit.

 

aangepast door Tonskidutch
SR

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die SR 6875  geldt alleen voor de home frequentie (474 mhz)  in fziggo gebied, de rest is allemaal al SR 6900 .  Maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb zojuist mijn recent omgezette regio vergeleken met een lijst uit 2019 van een andere regio die was omgezet. En alle transportstreams zitten op dezelfde frequenties. Dat zou betekenen dat een ziggo zenderlijst voor heel Nederland kan werken mits die omzetting  straks is afgerond want ze zijn nog bezig tot eind 2020 heb ik begrepen.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die oude lijsten van 2018 voor m'n Ultimo (oud) heb ik niet meer, dus ik kan niet vergelijken zoals jij deed.

Maar ik heb het ook ergens op DIT forum gelezen dat het allemaal dezelfde frequentie zijn geworden... ik vergeet wel eens waar dat geschreven stond :whistle:

Recent heb ik ook de Ultimo4K van het ene familielid aan het andere familielid overgedragen en daar was dus -0- probleem met de lijst die erin stond.

 

Maar dat is allemaal oud brood en magere melk.

 

als je de "laatste nieuwe" cables.xml van Alex1970 in je receiver zet heb je altijd prijs bij een cablescan.

ik dacht alleen dat een zenderlijstje erin zetten ook weer tijd bespaard tov een automatische scan van 10 a 15 minuten

meer niet

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...