Satterdam Geplaatst: 17 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2020 De rail staat nu niet omgedraaid. Wat is de maximale hoek dan ?
Sprietje Geplaatst: 17 augustus 2020 Geplaatst: 17 augustus 2020 (aangepast) Maximaal 7 graden schuin. Hij moet dus 5 graden schuiner en dat merk je heel goed op de buitenste lnb's. 17 augustus 2020 aangepast door Sprietje
Satterdam Geplaatst: 17 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2020 (aangepast) Ik denk dat we het probleem ontdekt hebben. De rail kan niet schuiner. moet hem dus omdraaien om iets schuiner te komen. Ga er mee aan de slag. 17 augustus 2020 aangepast door Satterdam
Satterdam Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 (aangepast) Het is eindelijk gelukt. Signaal op Astra 2. De afstand tussen de LNB's bleek niet helemaal goed te zijn. Ik heb de opstelling gehouden zoals ik eerder beschreven had. Hierbij zat de LNB aan het uiteinde van de rail. verder kon niet. Ik heb de LNB-houder omgedraaid waardoor de LNB nog iets verder op de uiteinde van de rail kon en voila ik heb signaal. Het heeft me wel voor hoofdbreken gezorgd, maar uiteindelijk resultaat. Ik wil iedereen bedanken voor de hulp. 21 september 2020 aangepast door Satterdam
Sprietje Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Voor de ontvangst van de vier satellieten op een Triax 88 komt de 28,2-lnb bij lange na niet aan het einde van de rail, zelfs bij een Triax 110 niet waar de lnb's verder van elkaar staan. Blijkbaar heb je de lnb's niet goed verdeeld over de rail.
Satterdam Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 (aangepast) vanachter de schotel bekeken zit astra 1 en 2 aan de rechter kant en hotbird aan de linker kant. Het kan ook anders waarbij astra 1 en hotbird aan de linkerkant zitten en astra 2 rechts. Ik heb voor het eerste gekozen omdat ik in de toekomst mogelijk nog vierde lnb wil toevoegen voor eurobird 9 , of een andere satelliet in die buurt. Het werkt goed zo. Signaal is goed dus ik ik er verder aan klooien 21 september 2020 aangepast door Satterdam
Sprietje Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Maar als jij de lnb's anders gaat verdelen op de rail om voorbereid te zijn op de Eutelsat 9e, dan moet de schuinte van de rail ook anders ingesteld worden. In dit geval 10,5 graden schuin i.p.v. 12 graden.
Satterdam Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 ja hij staat inderdaad minder schuin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen