Ga naar inhoud


DVD recorder


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn dochter heeft nog een Panasonic  DVD recorder  , nu wil ik een DVD voor haar branden om af te spelen.

Kan ik die op mijn PC branden of moet ik hem op de Panasonic DVD recorder zelf branden om hem te kunnen afspelen .

Ik wil de opnames van een externe USB drive branden naar een DVD  maar zover ik weet heeft de DVD recorder geen USB aansluiting om de USB HD aan te sluiten .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kan,

 

maar gebruik een DVD brandprogramma anders is de kans groot dat het toestel de DVD niet kan lezen.

 

Best ook branden op een DVD-r.

Al kan het best zijn dat het toestel ook DVD+R ondersteund, maar dan staat het meestal wel in de handleiding

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken , ik zie alleen DVD-Ram staan .

Welk brandprogramma kan ik het beste gebruiken.

 

Mvg Hans 

 

Aanvulling : Ik zie net dat dit programma standaard in Windows 10 zit ( bij verkenner - beeld ) en er twee methodes zijn om te branden .Volgens mij moet ik dan voor optie 2 kiezen ( CD /DVD speler )  . 

aangepast door marcow
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, marcow zei:

Het zijn opnames van mijn satellietontvanger op een externe usb hddrive. 

 

Dan heb je kans dat de dvd recorder het niet af kan spelen en je het opgenomen spul enkel kan afspelen met je satelliet ontvanger. Heb je al geprobeerd de opnames af te spelen op je PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de USB HD aangesloten op mijn PC ; het is een TS  bestand 

Toen ik het wilde openen kreeg ik een melding dat een rap bestand niet kon worden geopend.

Ik vond na google een optie VLC mediaplayer die heb ik geinstalleerd en toen kon ik wel het videobestand openen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLC had al lang op je PC moeten staan. Speelt zowat alles af zonder dat extra codecs nodig zijn. Ook beschikbaar voor Android.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Dan heb je kans dat de dvd recorder het niet af kan spelen en je het opgenomen spul enkel kan afspelen met je satelliet ontvanger. Heb je al geprobeerd de opnames af te spelen op je PC?

 

 

Vandaar dat ik zij gebruik een DVD brandprogramma.

 

Als deze de .TS bestanden kan lezen dan worden deze omgezet naar DVD standaard.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

VLC had al lang op je PC moeten staan. Speelt zowat alles af zonder dat extra codecs nodig zijn. Ook beschikbaar voor Android.

 

Andere tip is PotPlayer ook gratis en speelt ook alles af en start veel sneller op dan VLC, ik heb zowel PotPlayer als VLC op mijn laptop staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb getracht de TS bestanden op een DVD -r  te branden ; anyburn kon ik niet gebruiken ( geblokkeerd onveilig ) dus heb ik het met Windows 10 de optie Beeld , Branden en optie 2 ( cd/dvd speler ) gekozen .

Ik zie dan een groene balk lopen .   Maar als ik op de DVD zelf kijk is hij leeg .

Ik krijg wel een  melding dat er nu een bestand klaar staat om te kopieren  maar als ik dit uitvoer geeft hij een melding bron bestand is gelijk aan doel bestand.

Vreemd want er staat niets op de DVD 

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet het speciaal op een DVD? Maak een kopie van die stick naar een andere stick. Dochter ook VLC op de PC of laptop en afspelen maar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...