Ga naar inhoud


Beschadigde .TS files


stevenvc19

Aanbevolen berichten

Soms maakt mijn satellietontvanger (Edision Primo) opnames die een fout bevatten, hierdoor kan de ontvanger de opname niet afspelen, noch kan VLC deze openen. 

VideoReDo loopt vast wanneer ik er de .TS file mee probeer te openen en na een tijdje wanneer het programma weer reageert, heeft het niets gedaan en kan ik terug een ts file selecteren om te openen... 

Zijn er programma's die zo'n fouten kunnen opsporen en eventueel herstellen (in de mate van het mogelijke) 

De TS file in kwestie is 5GB groot dus er is wel degelijk data aanwezig. 

EDIT: TSDoctor zegt; PCR Out of range. Aborted

aangepast door stevenvc19
Na openen TS stream in TSDoctor 3.0
Link naar reactie
Delen op andere sites


.ts Data is niet redundant, niet opgenomen data is weg. Je zult moeten zoeken naar een meer stabiele opnamemogelijkheid...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Mimisiku zei:

.ts Data is niet redundant, niet opgenomen data is weg. Je zult moeten zoeken naar een meer stabiele opnamemogelijkheid...

 

Allemaal goed en wel, uiteraard is niet opgenomen data weg, maar er blijft nog wel +5GB aan data over, is er dan geen enkel programma dat daar nog een leesbare file van kan maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poehh, geen idee. Zo'n videobestand is een soort kettingbestand met een header, container met data, header, containerdata.... De eerste verwijst naar de tweede, de tweede naar de derde etc. etc. TSdoctor kan er al niks van breien omdat de eerste (en belangrijkste) header ontbreekt of corrupt is... was er nu ergens middenin wat stuk dan zou er kans zijn op.... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

start videoredo op, selekteer de optie Tools > Quickstream fix en laad het beschadigde TS bestand in.

videoredo zal nu proberen om de corrupte data eruit te filteren (kan érg lang duren). maar als zelfs VLC het bestand niet kan openen ........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij de vraag rijst waarom de Edision soms niet goed opneemt. HDD nog in slaapstand? Software bug? Wat heb je aan een PVR functie als dat al niet 100% werkt?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jean-Claude zei:

start videoredo op, selekteer de optie Tools > Quickstream fix en laad het beschadigde TS bestand in.

videoredo zal nu proberen om de corrupte data eruit te filteren (kan érg lang duren). maar als zelfs VLC het bestand niet kan openen ........

Ga ik eens proberen!

 

1 uur terug, Mimisiku zei:

Waarbij de vraag rijst waarom de Edision soms niet goed opneemt. HDD nog in slaapstand? Software bug? Wat heb je aan een PVR functie als dat al niet 100% werkt?

Hdd is nog perfect in orde... Is echt een software bug...  Als de ontvanger te lang heeft aangestaan of te veel gezapt is geweest of wat dan ook durft er al eens een foutje in voor te komen... Ik heb sindsdien een heel ritueel uitgewerkt om een opname met 99% zekerheid te kunnen opnemen en dat gaat als volgt; 

 

1) Ik zet de ontvanger uit (hij moet niet van de stroom, gewoon in deep standby/sleep zodat het hele systeem weer kan opstarten) 

2) ik start de ontvanger op, dit duurt +/- 20 seconden ofzo

3) ik zorg dat de HDD of USB stick tijdens het opstarten al in de ontvanger steekt

4) Ik ga naar de programmagids en programmeer het programma dat ik wil opnemen (of ik geef de opname met starttijd evt handmatig in)

5) ik zet de ontvanger weer in deep standby

6) ik blijf van de ontvanger af tot m'n programma opgenomen is en de ontvanger weer vanzelf naar deep standby geschakeld is

 

Maar af en toe wil ik snel iets opnemen en dan druk ik manueel op de record toets, ook hier werkt dit in 90% van de gevallen, maar dus soms heeft de ontvanger dan eens een slecht humeur en neemt hij alles mooi op, maar kan het bestand niet meer gelezen worden achteraf...  en zo ging het met mijn laatste opname dus ook... 

Ik heb 4 van die Edision Primo ontvangers, ik kan ze moeilijk allemaal vervangen. Klinkt misschien dom... Maar als ik een programma echt kost wat kost wil opnemen, dan programmeer ik het op 2 ontvangers. Dat verdubbelt m'n kans op een correcte opname 😄  En ik maak meestal opnames met de ontvanger die ik weinig gebruik, die in de keuken of in de slaapkamer. Dan kan ik in de woonkamer nog met een gerust gevoel naar een ander programma kijken. 

Maar hé, buiten die opname-perrikelen en sommige domme software bugs ben ik wel blij met wat de ontvanger prijs/kwaliteit kan. Al zou ik de ontvanger in de woonkamer wel willen upgraden naar een edision mio+ 4k. Maar dat terzijde :) 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...