Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu doet die het plots.

Merkte dat toen ik voorkeurstuner B aangaf hij het gewoon deed. Nu weer op auto gezet. Zie foto.

Later vandaag ga ik weer testen als ik op tuner A de kabelbtuner zet en B en C de satelliet.

Met opnemen aardig wat tegelijk aan opnemen nu. Tuner A t/m H in gebruik nu.

Sommige zenders met zappen nu zwart of als wacht duurd even hij aan springt. Net zender op tuner G.

Nog tips hoe in te stellen?

20200820_181708.jpg

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Geplaatst: (aangepast)
Op 19-8-2020 om 14:56, iamsander zei:

Nog wat info:

Gebruik Openpli 7.2

Gedetecteerde tuners:  Tuner A-H  Vuplus DVB-C NIM (BCM3158) (DVB-C) / Tuner I-P  Vuplus DVB-S NIM (45308X FBC) (DVB-S2X

Je moet de tuners weer installeren in de configuratie zoals je eerder hebt gepost^

Nu zitten ze verwisseld en dat geeft alleen maar problemen.

En als je dat hebt gedaan graag de tuner configuratie posten zoals ceesv heeft gevraagd.

Tunerconfiguratie > tuner I selecteren (foto) en dan tuner J selecteren (foto)

aangepast door Old Satterhand
Geplaatst:

Tuners zitten weer op juiste plek.

Net aantal zenders aangeklikt om op te nemen.

Tuner I J K was in gebruik en toen kon ik veel zenders al niet gebruiken.

20200820_215842.jpg

20200820_215855.jpg

20200820_215924.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Wel, dat is geen defect, maar een eigenschap.

Wanneer je met een tuner naar Astra 28 kijkt en met de 2e tuner naar Astra 23, zal je op Astra 1 niets meer kunnen ontvangen.

Met een tuner kan je slechts 1 van de 4 kwadranten simultaan ontvangen, dat is ongeveer 25 % van het aanbod.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
8 minuten geleden, ceesv zei:

Wel, dat is geen defect, maar een eigenschap.

Wanneer je met een tuner naar Astra 28 kijkt en met de 2e tuner naar Astra 23, zal je op Astra 1 niets meer kunnen ontvangen.

Met een tuner kan je slechts 1 van de 4 kwadranten simultaan ontvangen, dat is ongeveer 25 % van het aanbod.

Maar met FBC Tuner waarbij aan tuner I en J beide en eigen kabel zit en Tuner  K, L, M, N, O en P doorlus tuners zijn kan je dus niet met I 28 pakken en  J 23 en dan K 19?

Dus als je dus met de 2 tuners 28 een 23 kijk dan kan je met de doorlus tuners enkel zenders van 28 en 23 dat moment dus kijken. Heb ik het goed?

Zo leer ik nog eens wat. ;)

Na fabriekstellingen terug zetten en nieuwste OpenPli erop gezet te hebben en met tunner los halen en erin en wat tuner voorkeuren spelen doet onderste tuner het weer iig.  Erg vreemd. 

Hoef de ontvanger dan morgen toch niet naar de winkel te sturen voor onderzoek en krijg me geld voor nieuwe tuner.

Met testen van opnemen zit ik een hoop zenders van 28 en 23 op te nemen.    Tuner I t/m P nu allemaal in gebruik.  Alleen zap ik ondertussen en dan kom ik met zenders waarbij het beeld zwart blijft maar gewoon signaal.  Bv VIER HD en Q2 gaat naar Tuner I maar zwart.  VIJF en CAZ naar tuner K maar op zwart. Vitaya  naar K en wel beeld.

Hij neemt nu op op de zenders Vitaya, ITV HD, ITV 4, VTM HD, VIER HD, Eleven Sports Pro League 1, FreeSport HD, Love Nature HD, BBC One NI HD, ITV 3.

Kijk ik weer dan zie ik dat VIER HD nu weer wel beeld geeft.

Kijk normaal neem ik nooit zo veel tegelijk op hoor maar test even de uiterste. ;)

• Moderator
Geplaatst:

Je hebt 2 fysieke tuners, de overige tuners zijn softwarematig.

De fysieke tuner bepaalt het kwadrant, dus horizontaal of verticaal en / of de lage of hoge band.

De soft tuners kunnen daarna meerdere transponders binnen het gekozen kwadrant ontvangen.

Je kan dus maximaal per fysieke tuners 8 transponders tegelijk binnen hetzelfde kwadrant ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik snap hem.  Dat verklaard dus ook dat dan soms met zappen zender zwart is terwijl je die opneem?  Zoals net beschreef?

Geplaatst:
Op 22-8-2020 om 22:55, Gerard 76 zei:

Wil je een fbc tuner voor satelliet volledig benutten dan zul je ook bijpassende speciale lnbs moeten gebruiken ipv de standaard universele

Heb je deze ook?

Nee, die heb ik niet. Begreep dat dat met 3 koppen ik heb weer lastig is. Ze breder zijn.

Is een monteur geweest die het probleem opgelost heeft. 😃

Geplaatst:

niet alleen speciale LNB's, je gehele installatie moet dan veranderd worden in unicable : switchen, LNB's,instellingen .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Topic is al oud en geen reacties meer dus waarschijnlijk al opgelost maar toen ik nog niet met unicable jess lnb werkte had ik ook een tripple lnb maar mijn volgorde was 19, 23 en 28. Op foto hier zie ik 19,  28 en 23. Lnb twee en drie zijn omgedraaid. Ikweet niet of dit effect heeft maar ik had nooit opname problemen. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen