Ga naar inhoud


Microsoft Flight Simulator 2020, voeding neergestort.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Afgelopen dinsdag om middernacht was het zover, de 91 GB download begon stipt om 0:00 uur.

Met een 400 Mb download snelheid gaat dat op zich relatief snel, maar alles is gecomprimeerd en wordt meteen uitgepakt, wat tijd kost.

 

De volgende ochtend was de installatie gereed en kon het programma opgestart worden.

Het werkte, maar de arbeidsdag begon en het spelen moest uitgesteld worden tot het einde van de dag.

 

Schiphol Airport is levensecht beschikbaar, en de omgeving is levensecht.

Een VFR vlucht naar Düsseldorf, op 2000 voet gaf een schitterend uitzicht en vele herkenbare landmarks zorgden voor een eenvoudige navigatie.

De woonplaats langs de route was herkenbaar, de windmolens om de hoek van de woonplaats stonden in 3d te draaien in de wind.

 

Op de  inbound vlucht terug naar Schiphol het real time weer ingeschakeld, en tussen de wolken met de zon recht in het gezicht weer geland.

 

Deze simulator is werkelijk levensecht.

Het is een nieuwe manier van de wereld verkennen, zonder dat je je huis uit moet.

 

Onmiddellijk na de landing op Schiphol ging het beeld op zwart, en schakelde mijn laptop zich uit.

Een blik met de warmtecamera op de netvoeding adapter leerde dat de temperatuur van de voeding tegen het kookpunt  lag.

De hoop sterft als laatste, het was geen thermische bescherming die de voeding had uitgeschakeld, maar het was werkelijk einde voeding.

 

Alhoewel de Pentium I7 en de Geforce 770 kaart in mijn 6 jaar oude laptop een redelijk vloeiend beeld opleverden, liep de computer op maximum prestatie en de voeding op maximum capaciteit.

Dat was net iets te veel van het goede.

 

Vanavond een leverancier gevonden van een 19 volt 220 Watt adapter, bijna net zo duur als FS 2020 Premium, hopelijk voor het weekeinde in huis.

 

En ook deze week maar een nieuwe state of the art Pentium i10 laptop besteld, die naast FS 2020 ook voldoende kracht heeft voor het 4k Video editing programma.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste laptop voedingen doen zo'n 19V - 3.15A of 3.65A. Ze zijn er ook van ruim 5A en zelfs 6A... Is een zwaardere voeding misschien een betere oplossing wanneer je de laptop flink gaat belasten?

Eventueel heb ik ze vast nog wel ergens liggen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Origineel werd deze laptop uitgeleverd met een 19 Volt 180 Watt voeding.  (9,5 Ampère)

Een Pentium i7 en een extra ingebouwde Geforce voedingkaart in de laptop hebben wat meer energie nodig als de doorsnee laptop.

Als vervanger wordt er een 19 Volt 230 Watt voeding geleverd, ik denk dat de originele voeding te krap bemeten was.

 

Na 6 jaar dagelijks gebruik zullen de elco's in de oorspronkelijke voeding ook einde leven geweest zijn.

 

De nieuw bestelde laptop wordt standaard geleverd met 2 stuks 250 Watt voedingen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn zware jongens..letterlijk! 😋

..Als ik beter had gelezen had ik kunnen zien dat het geen doorsnee laptop is. 🤗

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...