Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo leden ,

onze satvriend / feedhunter is of gaat verhuizen , en nu kan hij zijn hobby niet meer beoefenen.

We hebben hier zoveel.techneuten ,

Mijn vraag ; is het mogelijk om op afstand via de Pc het spul te laten draaien

Rini zegt zelf al , het gaat alleen met de ontvanger.

Er moet toch een mogelijk zijn om het te laten draaien.

Kijk maar naar de landbouw , de boer zit achter de pc en de rest .......

Mvg

Ps ; Rini niet boos worden als ik dit plaats.

Geplaatst:

via webif lukt dat.Is net of je afstemt met de box zelf.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Via de webif is misschien een mogelijkheid maar dan moet hij een linux ontvanger hebben en eerlijk gezegd, echt lekker zal dat niet werken.  Het ligt er helemaal aan wat Rini's werkwijze op dit moment is, en wat voor apparatuur hij gebruikt. Wat moet en wil hij kunnen?    Als hij een schotelpark heeft met 4 schotels en 5 ontvangers denk ik niet dat je dit op afstand kunt evenaren.  Als hij alles via een DVB tunerkaart met de computer doet zijn er misschien mogelijkheden maar ook dan, je krijgt een uitdaging. 

Maar de beste ervaring krijgt hij toch met een eigen schotel aansluiting, ik weet niet hoe hij komt te wonen en wat de reden is dat hij geen schotel meer kan of mag neerzetten. Want misschien zijn daar toch mogelijkheden desnoods met behulp van wat buren of een woningbouw vereniging.  kortom het zit 'm in de details.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Het zou gigantisch shit zijn als hij zijn grote hobby niet meer kan uitoefenen. Wat maakt het onmogelijk?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
14 uren geleden, Codx zei:

ik weet niet hoe hij komt te wonen en wat de reden is dat hij geen schotel meer kan of mag neerzetten. Want misschien zijn daar toch mogelijkheden desnoods met behulp van wat buren of een woningbouw vereniging.  kortom het zit 'm in de details.

Dat is Rini in het verleden toch ook al eens gebeurd / overkomen na een verhuizing en toen hebben zijn kameraden geholpen met wederopbouw van de schotel en apparatuur.

Als het nu een appartement in een verzorgingstehuis is dan zal het management van het tehuis nagenoeg tot niets voor hem willen doen, ofschoon die tehuizen heel grote platte daken hebben....!

Dat is dus naast een speciale actie van schotelopstelling overbrengen inclusief de overredingskracht van een zogenaamd "intermediair" ten aanzien van het management en/of beheer van zijn nieuwe woongelegenheid. Ik kan me voorstellen dat ietsdergelijks wel te regelen moet zijn. Misschien nog een keertje met tussenkomst van AT5

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

@Tonski,  Het ís prachtig die aannames maar misschien moeten we wachten tot Rini of iemand die dicht bij Rini staat ons van fatsoenlijke informatie kan voorzien. 

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
49 minuten geleden, Codx zei:

@Tonski,  Het ís prachtig die aannames maar misschien moeten we wachten tot Rini of iemand die dicht bij Rini staat ons van fatsoenlijke informatie kan voorzien. 

Oh 

Jij gelooft mij dus niet.

En dan zeg jij weer ; dat zeg ik niet , maar ik wil het van Rini zelf horen.

waarom zet ik er dan bij ;

Ps : Rini niet boos worden 

Want Rini weet dat niet dat ik dat gedaan heb.

Gegr;

Geplaatst:
18 uren geleden, Codx zei:

Als hij een schotelpark heeft met 4 schotels en 5 ontvangers denk ik niet dat je dit op afstand kunt evenaren. 

Volgens z'n website heeft die twee schotels een wavefield 55 en een Triax 110 voor feedhunten.

Een schotelpark kan ik dit niet noemen.

Geplaatst:
18 minuten geleden, MrDish zei:

Oh 

Jij gelooft mij dus niet.

En dan zeg jij weer ; dat zeg ik niet , maar ik wil het van Rini zelf horen.

waarom zet ik er dan bij ;

Ps : Rini niet boos worden 

Want Rini weet dat niet dat ik dat gedaan heb.

1- jij kunt duidelijk niet lezen, mijn reactie was op tonski die aannames doet en daar heb je niks aan. 

2-  Zonder informatie kun je ook geen advies geven. Zoals minplus vraagt, wat maakt het onmogelijk? 

3- Als Rini van niks weet is het geen goed idee.  Hij moet hier bij betrokken worden om te kijken wat zijn wensen en mogelijkheden zijn. 

Geplaatst: (aangepast)
21 uren geleden, MrDish zei:

Hallo leden ,

onze satvriend / feedhunter is of gaat verhuizen , en nu kan hij zijn hobby niet meer beoefenen.

We hebben hier zoveel.techneuten ,

Mijn vraag ; is het mogelijk om op afstand via de Pc het spul te laten draaien

Rini zegt zelf al , het gaat alleen met de ontvanger.

Er moet toch een mogelijk zijn om het te laten draaien.

Kijk maar naar de landbouw , de boer zit achter de pc en de rest .......

Mvg

Ps ; Rini niet boos worden als ik dit plaats.

Ik heb veel respect voor Rini en zijn bijdragen in al die jaren 🙂

Maar ik denk dat de verwarring bij de diverse lezers mogelijk ontstaat dat het onduidelijk is of je dit op verzoek dus met instemming van Rini vraagt want dat is natuurlijk wel essentieel.
Of bedoelde je het anders ? 🙂

En mogelijk kan je dan ook aangeven wat er moet gebeuren en in wat voor soort gebouw/woning en zo.

(ikzelf woon overigens te ver weg en kan dus helaas niet helpen mocht dat zijn bedoeling zijn).

aangepast door putemmer
  • Moderator
Geplaatst:
2 minuten geleden, putemmer zei:

Maar ik denk dat de verwarring bij de diverse lezers mogelijk ontstaat dat het onduidelijk is of je dit op verzoek dus met instemming van Rini vraagt want dat is natuurlijk wel essentieel.

Daarom gaat dit onderwerp op slot tot daar duidelijkheid over is.

Het staat iedereen verder vrij om een onderwerp te openen over het bedienen van je ontvanger op afstand in het algemeen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.