Ga naar inhoud


hoe zinvol is een Universele Multimeter?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Quote

Osram Opto Semiconductors GmbH combines extensive know-how in semiconductors, converter materials and packages under one roof. Besides its headquarters in Regensburg, Germany, it has further production sites in Penang and Kulim, Malaysia, and Wuxi, China[20] and a global network of sales and marketing centre.

ook niet westers dus, :grin:

idem dito Philips

 

Philips lampen moet je altijd met drie man indraaien, twee man die draaien en een die de peer vasthoudt

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu het onderwerp naar lampen is verschoven; Ik heb vrij veel ervaring met een hele berg verschillende lampen merken. Als Hollander kies ik toch echt Osram boven Philips. De ervaring met Osram is een stuk beter, helemaal met de LED varianten. (Om een idee te geven, ik bestelde pak hem beet 15000 - 20000 lampen per jaar voor gebruik, nu nog altijd 8000 - 12000 per jaar met de LED vervangers in gebruik. Dus de mening is niet gebasseerd op een sample van een paar lampen.....)

 

Philips HUE heb ik nog nooit gebruikt, dus geen idee hoe die zijn.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

20.000 lampen per jaar?? Woon je zo groot? Of zie je heel slecht? :) 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet eens weten.

De energie rekening is in overeenstemming met het aantal lampen.

 

Toen ik stage liep, kwam Philips de tl lampen per 18 meter trailer afleveren,  Ik kijk niet op van zulke aantallen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Mimisiku zei:

20.000 lampen per jaar?? Woon je zo groot? Of zie je heel slecht? :) 

We hebben er +/- 27000 in gebruik, dus het valt nog mee 😉 . En nee, het grootste deel van het energie gebruik gaat niet naar de verlichting!

37 minuten geleden, ceesv zei:

Toen ik stage liep, kwam Philips de tl lampen per 18 meter trailer afleveren,  Ik kijk niet op van zulke aantallen.

Het probleem is voor de persoon die ze moet vervangen 😉 . Met dat soort aantallen praat je niet over 1 persoon gok ik zo!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, 2 ploegen full-time.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Sprietje zei:

 

En hoe kan het dan dat als ik er een lamp van hetzelfde wattage er in zet van een ander merk dat deze wel jaren mee gaat? Die wordt toch net zo warm?

Omdat de ene lamp juist minder warmte ontwikkeld dan de andere,

Daarnaast is de schakelelektronica van belang, daarom zijn er ledlampen van 2 euro maar dezelfde uitvoering en hetzelfde vermogen ook van 7 euro.

Als leek zie je het verschil niet, zet je ze echter op de testbank dan komt het verschil naar boven qua lumen, opgenomen vermogen, warmte ontwikkeling, kleur licht enz.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Big fellow zei:

Nu het onderwerp naar lampen is verschoven;

nou eigenlijk is het niet verschoven maar gekaapt!

 

over LED en Gloeilampen zijn er al topics zat.

 

Hier is de vraag of de Unversele Multimeter net als een schroevendraaier in de gereedschapskist moet zitten.

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Hier is de vraag of de Unversele Multimeter net als een schroevendraaier in de gereedschapskist moet zitten.

Dat is niet te beantwoorden zonder naar de eigenaar van de gereedschapkist te kijken. Voor een lasser heeft het waarschijnlijk weinig tot geen nut, net zoals voor een timmerman. Maar voor een CV monteur is het weer bijna een onmisbaar stukje gereedschap.

 

Voor thuis (hobby) gebruik zou ik zeggen dat ik het wel iets is waarvan ik zou zeggen dat het handig is om te hebben, maar noodzakelijk is het niet....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel eens willen weten wat het verschil is tussen een multimeter en een universele multimeter .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-8-2020 om 10:30, Tonskidutch zei:

Nou heb ik nog een voorraad van die fameuze gloeilamp fabrikant dus ik kan nog wel wat branduren verder.... (en er is geen led die hetzelfde uitziet)

 

Maar daarvoor is dus geen Universele Multimeter noodzakelijk zoals enkele forumleden stellen die met zo'n meter onder het hoofdkussen slapen gaan.

 

 

Ik ben al een in heel prematuur stadium begonnen met ledlampen, de tijd dat alleen 12 Volt voorhanden was.

Het heeft mij een Godsvermogen gekost en mijn was mijn eigen profekonijn.

Nu, al sinds 5 jaar alles 230 volt, gedimd en ongedimd en nooit geen omkijken meer naar.

Alle kleuren zijn verkrijgbaar hoewel ik het houd op wit, met name warmwit. en uiteraard als voordeel

minder milieubelastend en ook goed voor de portemonnee.

t zou eigenlijk een verplichting moeten zijni kn mjngneen stenentjferjpkbrg=hddk

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Con zei:

 

Ik ben al een in heel prematuur stadium begonnen met ledlampen, de tijd dat alleen 12 Volt voorhanden was.

Het heeft mij een Godsvermogen gekost en mijn was mijn eigen profekonijn.

Nu, al sinds 5 jaar alles 230 volt, gedimd en ongedimd en nooit geen omkijken meer naar.

Alle kleuren zijn verkrijgbaar hoewel ik het houd op wit, met name warmwit. en uiteraard als voordeel

minder milieubelastend en ook goed voor de portemonnee.

t zou eigenlijk een verplichting moeten zijni kn mjngneen stenentjferjpkbrg=hddk

 

Ik weet het ik reageer op mijn eigen relaas maar daar heb ik reden toe.

Eerst maar even de verwarringen weghalen;

  • profekonijn is natuurlijk proefkonijn
  • en "zijni kn mjngneen stenentjferjpkbrg=hddk"lijkt natuurlijk helemaal nergens op.
  • mijn excuses,zelf ik krijg dat niet meer vertaald, hou het maar op oorzaak drank.
  • immers 1700 uur is voor mij borreltijd. Een fijne maar niet te lange tijd.
Maar we zitten hier op een hobbyboard met nog de gewaagde key's in het achterhoofd
wat je vroeger niet eens mocht uitspreken...
Nu die hobbyisten hebben allemaal een multimeter anders was je goed beschouwd
geen hobbyist..
 
Laat ieder daar zijn lering uit trekken. De meeste van voeger waren allemaal freaks
EN @T je hebt blijkbaar geld zat om snelle vervolgstappen te ondernemen, Bij hobbyisten
is het juist een sport om met minimale middelen weliswaar met een multimeter zaken
enerzijds te verhelpen maar anderzijds lering te trekken om een volgend probleem te voorkomen.
Jij bent een bouwkundige, de meeste hier zijn in hart en nieren techneuten en dat zal
het verschil maken.
En als je ziet wat je met een goedkope multimeter al kunt achterhalen is dat heel
bevredigend kan ik je verzekeren.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...