stevy77 Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Ik heb TechniSat TECHNISTAR S2 + en ben in staat om JSTV 1 + 2 HD opnieuw af te stemmen en op deze decoder op te slaan, maar vanaf het moment dat ik het kanaal selecteer, gaan alle signalen (kwaliteit 0 dB) van beide JSTV 1 + 2 HD naar nul. Hot Bird 13E (13.0 ° E) Transponder 133 - KingOfSat Ter verduidelijking: niets te maken heeft met hun scramble, zoals tijdens FTA non-scramble-uren, blijf ook nulsignaal. En ik kan alle betaalkanalen bekijken met HD van andere bedrijven. Ik denk dat de problemen verband moeten houden met - "technisch probleem" van TechniSat-decorder Zoals ik probeerde met HD-decorders van een ander bedrijf (van de Telestar td 2100 hd en Telestar td 2520 hd van een vriend), en het was allebei in orde, 100% kon ik uren kijken. Ik volgde de JSTV-aanbeveling om een nieuwe TechniSat TECHNISTAR S2 + te kopen, zoals duidelijk op hun website staat. Ik kijk ook jarenlang naar JSTV SD op mijn TechniSat DIGIT MF4Se, en ik ben zo gewend aan zo vertrouwd, eenvoudig gebruik van instellingen en afstandsbedieningen, ik hou er echt van om bij de TechniSat-decoder te blijven, gewoon van oud naar deze nieuwe HD-compatibel. Vertel me alsjeblieft alle technische adviezen, hoe kijk je naar JSTV 1 + 2 HD met TechniSat TECHNISTAR S2, zonder dat het signaal naar nul daalt (kwaliteit 0 dB) ?!
hvdh Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Hier zie ik een soortgelijk probleem met deze box: https://forum.digitalfernsehen.de/threads/technistar-s2-kein-signal-high-band-8psk.317815/ Waar blijkbaar, nadat de kanalen gezocht en gevonden zijn, naderhand de verkeerde transponder parameters gebruikt worden (QPSK i.p.v. 8PSK). En als oplossing: handmatig de transponder aanpassen met een iets afwijkende frequentie, en daarna opnieuw zoeken. In dit geval voor de JSTV HD zenders bijv: 11177 H 27500 3/4 DVB-S2 8PSK. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
hvdh Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Hmmm, ik heb hier ook problemen met JSTV 1 HD en JSTV 2 HD. Ze zijn wel te scannen en daarna te bekijken, maar in de editor (e-channelizer) alleen terug te vinden in het "Last Scanned" bouquet, en NIET in de hoofd zenderlijst. Hier lijkt me iets nog niet in orde in de NIT ofzo, misschien gewoon afwachten... Zag trouwens dat JSTV 2 HD inderdaad af en toe FTA is, zelfs met Engels geluid. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
de vrije fries Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 17 minuten geleden, hvdh zei: Hmmm, ik heb hier ook problemen met JSTV 1 HD en JSTV 2 HD. Ze zijn wel te scannen en daarna te bekijken, maar in de editor (e-channelizer) alleen terug te vinden in het "Last Scanned" bouquet, en NIET in de hoofd zenderlijst. Hier lijkt me iets nog niet in orde in de NIT ofzo, misschien gewoon afwachten... Zag trouwens dat JSTV 2 HD inderdaad af en toe FTA is, zelfs met Engels geluid. hoi, het nieuws wordt altijd fta uitgezonden groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Moderator ceesv Geplaatst: 28 augustus 2020 Moderator Geplaatst: 28 augustus 2020 @stevy77, je post een bijdrage in het Duits, Uit onze huisregels: 7. Sat4all is een Nederlandstalig forum Wij willen daarom uitsluitend Nederlandstalige berichten zien. Het originele (anderstalige) bericht plaatsen is uitsluitend toegestaan als je een goede Nederlandse vertaling óf duidelijke Nederlandstalige samenvatting erbij plaatst. Dus geen automatisch gegenereerde vertalingen zoals Babblefisch o.d. Een citaat mag ter illustratie of aanvulling op je verder Nederlandstalige bericht worden geplaatst. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stevy77 Geplaatst: 28 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2020 Op aanraden van forumlid "hvdh" werkte het na het invoeren van 11177 MHz en installeerde het alle https://en.kingofsat.net/tp.php?tp=906 getoonde kanalen JSTV 1 2 HD inbegrepen, het toont een goed beeld behalve "NO SOUND" van JSTV 1 2 HD, alle andere kanalen geven geluid JSTV 2 HD-gegevens signaalniveau 71 kwaliteit 6.7dB audio PID Nvt audioformaat MPEG1 L2 audiomodus stereo audiobitsnelheid 128 kBit / s bemonsteringsfreq. 48 kHz # nummers 0 Ik heb ook PID-zoeken geprobeerd, audio-PID zowel 922 als 923 maar geen succes, met 'Audio PID N / A' 1 opmerking, JSTV 2 HD is gedeeltelijk FTA, bijvoorbeeld 16:15 - 17:15 weekdagen en 23:00 - 01:00 elke dag
a33 Geplaatst: 28 augustus 2020 Geplaatst: 28 augustus 2020 Er lopen parallelthreads over deze vraag op in ieder geval twee duitse forums. @stevy77 : Kun je links geven naar je parallelthreads? Dan doen we geen dubbel werk, wat anderen al als tips gegeven hebben; en blijven we ook op de hoogte van de actuele stand van zaken. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
stevy77 Geplaatst: 29 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2020 Hallo, hier de link naar het de andere 2 duitse forums https://forum.digitalfernsehen.de/threads/jstv-hd-kann-mit-technisat-decorder-nicht-angesehen-werden.419876/#post-9049701http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=97&thread=20647 Hopelijk vinden we snel een oplossing.
a33 Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 Dus als ik het goed begrijp, heb je inmiddels beeld, maar geen geluid? Met een expliciete melding "NO SOUND" op je scherm? Beide JSTV HD 1 en 2 op 11177H zijn momenteel scrambled bij mij, dus ik kan niks proberen. Kan je receiver misschien ook het geluidsspoor (audio track) kiezen? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
hvdh Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 (aangepast) JSTV 1 en 2 HD hebben een Japans en Engels geluidsspoor, allebei in AAC, een wat oudere box ondersteund dat mogelijk nog niet (goed)? Edit: het kan ook nog zijn, dat er niet altijd geluid is op het Engelse geluidsspoor. Nog een vraagje voor stevy77: vroeger was alleen JSTV 1 regelmatig FTA tijdens de nieuwsbulletins, en had JSTV 2 alleen een vast info scherm. Gisteren zag ik dus dat JSTV 2 FTA was, kan JSTV 1 ook nog soms FTA zijn? 29 augustus 2020 aangepast door hvdh Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
putemmer Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 Hij test op transponder 133, maar er zijn ook uitzendingen op transponder 94. Probeer die eens. Beide transponders zijn opgenomen in Kanalenlijst Hans (boeket Azië). Eventueel die kanalenlijst eens gebruiken? 🙂
stevy77 Geplaatst: 29 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2020 @a33 ja, inmiddels beeld, maar geen geluid helemaal geen bericht (als "NO SOUND") op mijn scherm mijn ontvanger op dit kanaal JSTV 2 HD kan de soundtrack (audiotrack) niet selecteren, Ik druk audio, het geeft voor altijd weer "Please wait ..." tot oktober bestaat nog JSTV 2 SD https://en.kingofsat.net/tp.php?tp=324 voor dit kanaal kan mijn ontvanger kiezen Engels en Japans this site https://www.jstv.co.uk/programme/b04_sat.php voor vandaag https://www.jstv.co.uk/programme/b05_sun.php voor zondag u kunt zien welke uren FTA zijn zoek naar CET en kleur blauw komt overeen met FTA teken (二) komt overeen met Engels en Japans, als NHKニュース 7 (二) @hvdh "JSTV 1 en 2 HD hebben een Japans en Engels geluidsspoor, allebei in AAC, een wat oudere box ondersteund dat mogelijk nog niet (goed)" Ik denk dat mijn is oudere box? is er een truc, los dit op, geen audioprobleem? ze schakelen nu JSTV 2 voor een bepaalde FTA, JSTV 1 voor alle scramble vind volledige info https://www.jstv.co.uk/decoder/#english 1
stevy77 Geplaatst: 29 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2020 mijn instelling laat zien audioformaat MPEG Audio Versie 1, Laag 2 in plaats van AAC versie 4, LCADTS het moet veranderen naar AAC versie 4, LCADTS ? zo ja, hoe kan ik dat doen ?
Moderator ceesv Geplaatst: 29 augustus 2020 Moderator Geplaatst: 29 augustus 2020 Tja, dat zal niet gaan lukken, wat de ontvanger niet aan boord heeft, kan je niet inschakelen. Uit de specificaties: Ondersteunde normen & Codecs MPEG-2: Ja Video-Norm: TS4, TS, VOB JPEG: Ja Audio-Nrm: MP2, MP3 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stevy77 Geplaatst: 29 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2020 het geschreven https://www.technisat.com/de_CH/Downloads-und-Informationen/352-515/?productID=10734 Tuner Ontvangst van: HDTV (MPEG-4 & 2) ONDERSTEUNDE FORMATEN & CODECS MPEG-2: Ja Videoformaten: TS4, TS, VOB JPEG: ja Audioformaten: MP2, MP3 Wat betekent dit met MPEG-4 ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen