Moderator ceesv Geplaatst: 29 augustus 2020 Moderator Geplaatst: 29 augustus 2020 Dat is de video compressie, wordt onder meer voor HDTV doorgifte gebruikt. Voor UHD wordt H-265 compressie gebruikt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stevy77 Geplaatst: 29 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2020 als ik het goed begrijp, AAC versie 4, LCADTS is onderdeel van MPEG-4 ? Merk ook op dat 3 dagen geleden, maar slechts een uur of zo, audio (AAC versie 4, LCADTS) met frequentie 11179 perfect werkte op mijn eigen decoder. hoe mogelijk?
Moderator ceesv Geplaatst: 29 augustus 2020 Moderator Geplaatst: 29 augustus 2020 AAC is audio compressie, MPEG-4 is video compressie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stevy77 Geplaatst: 29 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2020 https://en.wikipedia.org/wiki/High-Efficiency_Advanced_Audio_Coding als ik het goed begrijp, AAC versie 4 LC is onderdeel van MPEG-4 AAC-LC ?
a33 Geplaatst: 29 augustus 2020 Geplaatst: 29 augustus 2020 (aangepast) Op mijn Rebox 9000 gewoon beeld en op beide geluidssporen japans geluid, nu tijdens de FTA. Op 28-8-2020 om 20:37, stevy77 zei: maar geen succes, met 'Audio PID N / A' Dit is dus kennelijk jouw probleem, hij geeft aan audio PID niet aanwezig. Ik zou proberen om nog eens een paar keer op de frequentie te scannen, om te proberen of hij op enig moment wel de audio PID oppakt. Eventueel de frequentie wat proberen te veranderen? Ik moest 11177 gebruiken in plaats van 11179. Dus probeer eens 11175, 11177, 11179, 11181, 11183, bijvoorbeeld. Geen idee waarom een ontvanger de audioPID niet zou oppakken... Anders misschien eens proberen de hele frequentie/transponder te wissen, en geheel opnieuw in te lezen? (Voor het geval er ergens iets verkeerds is opgeslagen.) groet, A33 29 augustus 2020 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
stevy77 Geplaatst: 30 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2020 Ik heb alles geprobeerd wat je had voorgesteld, maar geen succes, met 'Audio PID N / A sommige frequenties resultaten audioformaat MPEG1 L2 audiomodus Stereo audiobitsnelheid 64 of 128 kBit / s bemonsteringsfreq. 48 kHz andere frequenties resultaten audioformaat MPEG1 illegaal audiomodus Stereo audiobitsnelheid 160 kBit / s bemonsteringsfreq. lege ruimte @ a33 Zou u willen verduidelijken wat u bedoelt met "wis de hele frequentie"? je bedoelt alleen deze frequenties uit de kanalenlijst te wissen? of moet u de fabrieksinstellingen herstellen? of is het beter om software te downloaden (updaten)? https://www.technisat.com/de_CH/Downloads-und-Informationen/352-515/?productID=10734
a33 Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 (aangepast) 11 uren geleden, stevy77 zei: @ a33 Zou u willen verduidelijken wat u bedoelt met "wis de hele frequentie"? je bedoelt alleen deze frequenties uit de kanalenlijst te wissen? Dat was wat ik bedoelde, ja. Maar ik zat net even de gebruiksaanwijzing door te kijken, en daar vond ik die mogelijkheid niet direct. Anders kan zoiets meestal met een kanalen-editor. Wat wel kan is afzonderlijke zenders wissen, zie ik. Heb je dat al geprobeerd, bij JSTV? Dan receiver 3 minuten uit, en weer aan. En daarna opnieuw een transponderscan op 11177? Als je nu nog een diseqc positie in je ontvanger vrij hebt (hoeveel LNBs heb je nu in bedrijf, via diseqc 1.0?), kun je eventueel ook een satelliet "TEST" aanmaken op een andere diseqc positie, en daar de frequentie 11177 op scannen. Lukt die wel met de audio-PID, dan weet je in ieder geval dat het moet kunnen met deze ontvanger en deze software, en dat er iets in de huidige opgeslagen gegevens mis is bij JSTV. Als niks werkt, kan opnieuw fabrieksinstellingen proberen altijd nog. Ben je waarschijnlijk wel al je oude instellingen en zenderlijsten kwijt, dus dit is doorgaans niet de eerste optie die ik aanbeveel. Kan je zien welke softwareversie er nu op de box zit? En of dat dezelfde is die op de website staat? Soms kan het helpen om de meest recente software erop te zetten. Of, als de software in de ontvanger op de een of andere manier 'corrupt' is, om dezelfde software er opnieuw in te flashen. Maar ik probeer dan altijd eerst de huidige software op te slaan, voor als die er later toch op terug gezet moet worden. Is dat bij deze box ook mogelijk (menu-optie)? (Ik ken 'm verder niet...) Groet, A33 30 augustus 2020 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Mimisiku Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 Deze ontvangers hebben gesloten software.. Dikke kans dat dit een software incompatibiliteit is.. Ontvanger stamt uit 2015.. Misschien biedt Technisat zelf een software update... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
stevy77 Geplaatst: 30 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2020 Als antwoord op @a33 : "Dan receiver 3 minuten uit" : je bedoelt gewoon uitschakelen, of de stekker helemaal uitzetten? "Als je nu nog een diseqc positie in je ontvanger vrij hebt (hoeveel LNB's heb je nu in bedrijf, via diseqc 1.0?)," Ja, via diseqc 1.0, denk ik, en voor elke LNB-type instelling heb ik één LNB gekozen, positie A / A 1 hotbird, B / A 2 astra 19.2E, A / B 3 eurobird 28.5E, B / B 4 geen op A / A 1 hotbird, werd 11137 h 27500 geselecteerd "kun je eventueel ook een satelliet" TEST "aanmaken op een andere diseqc positie" wat betekent dit ? Ik merkte ook op: hardware 41.7, handtekening 28 januari 2014 Mijn softwareversie is 2.46.0.3 (2150d) BL1 (434), update geprobeerd, maar zegt "geen nieuwe software beschikbaar" maar op hun web is de nieuwste (2.46.0.4-2150e) datum 11.09.2015 Ik merkte ook op softwarekanaal, bron 1, astra 19.2E 12604 h 22000 PID 1809 SID 7270, bron 2 heeft geen gegevens inhttps://en.kingofsat.net/tp.php?tp=111 lijkt Datendienst T1M? misschien is de verkeerde instelling van bron 1, update van 2.46.0.4-2150e voorkomen? "ik probeer dan altijd eerst de huidige software op te slaan, voor als die er later toch op terug gezet moet worden. Is dat bij deze box ook mogelijk (menu-optie)?" Ik vind er geen in de menu-optie.
a33 Geplaatst: 30 augustus 2020 Geplaatst: 30 augustus 2020 14 minuten geleden, stevy77 zei: "Dan receiver 3 minuten uit" : je bedoelt gewoon uitschakelen, of de stekker helemaal uitzetten? Ik bedoel inderdaad eerst 'gewoon' uitschakelen (vaak nodig voor het opslaan van de nieuwe lijsten en instellingen), en daarna helemaal van de stroom af. Soms is dit laatste eigenlijk niet nodig, maar ik doe dat gewoon, voor het geval dat.... 17 minuten geleden, stevy77 zei: Als je nu nog een diseqc positie in je ontvanger vrij hebt (hoeveel LNB's heb je nu in bedrijf, via diseqc 1.0?)," Ja, via diseqc 1.0, denk ik, en voor elke LNB-type instelling heb ik één LNB gekozen, positie A / A 1 hotbird, B / A 2 astra 19.2E, A / B 3 eurobird 28.5E, B / B 4 geen op A / A 1 hotbird, werd 11137 h 27500 geselecteerd "kun je eventueel ook een satelliet" TEST "aanmaken op een andere diseqc positie" wat betekent dit ? OK, je hebt al 3 LNBs aangesloten. Mijn test zou dan zijn: Ontvanger geheel van de stroom af. Kabel bij de schotel van de diseqc switch loskoppelen, en direct aan de 13E LNB aansluiten. Ontvanger weer aan. In de ontvanger een 4e satelliet aanmaken (maakt niet uit met welke naam, niet belangrijk) voor diseqc positie B/B (4), en op die 'nieuwe satelliet' scannen op 11177. Krijg je nu wel een audioPID bij JSTV? Dan zal er bij je oude instellingen inderdaad iets in het geheugen bij 11177 niet goed zijn. Bij opnieuw geen audioPID, kun je eventueel de reset, en de nieuwere software proberen. Geen idee of dat succesvol kan zijn, of dat er iets speciaals is bij de audioPIDs van JSTV wat deze software niet aankan. Na de test: ontvanger weer los van de stroom, kabels weer terugmonteren zoals ze waren, en alles is weer bij het oude. De 'test'satelliet op diseqc BB (4) kun je dan eventueel weer wissen. Die andere gegevens die je noemt gaan over softwareupdate via de satelliet. Ik zou de updates liever via de USB poort doen, en dat kan dus ook. Al is er geen weg terug naar de oude software, kennelijk.... (Er is altijd een (klein) risico, dat er iets helemaal misgaat met nieuwe software flashen.) Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
stevy77 Geplaatst: 30 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2020 3 uren geleden, stevy77 zei: Als antwoord op @a33 : "Dan receiver 3 minuten uit" : je bedoelt gewoon uitschakelen, of de stekker helemaal uitzetten? "Als je nu nog een diseqc positie in je ontvanger vrij hebt (hoeveel LNB's heb je nu in bedrijf, via diseqc 1.0?)," Ja, via diseqc 1.0, denk ik, en voor elke LNB-type instelling heb ik één LNB gekozen, positie A / A 1 hotbird, B / A 2 astra 19.2E, A / B 3 eurobird 28.5E, B / B 4 geen op A / A 1 hotbird, werd 11137 h 27500 geselecteerd "kun je eventueel ook een satelliet" TEST "aanmaken op een andere diseqc positie" wat betekent dit ? Ik merkte ook op: hardware 41.7, handtekening 28 januari 2014 Mijn softwareversie is 2.46.0.3 (2150d) BL1 (434), update geprobeerd, maar zegt "geen nieuwe software beschikbaar" maar op hun web is de nieuwste (2.46.0.4-2150e) datum 11.09.2015 Ik merkte ook op softwarekanaal, bron 1, astra 19.2E 12604 h 22000 PID 1809 SID 7270, bron 2 heeft geen gegevens inhttps://en.kingofsat.net/tp.php?tp=111 lijkt Datendienst T1M? misschien is de verkeerde instelling van bron 1, update van 2.46.0.4-2150e voorkomen? "ik probeer dan altijd eerst de huidige software op te slaan, voor als die er later toch op terug gezet moet worden. Is dat bij deze box ook mogelijk (menu-optie)?" Ik vind er geen in de menu-optie. Ik kan heruitgave(re-edit) niet vinden, ik post dit opnieuw voor meer duidelijkheid en makkelijk te lezen "Als je nu nog een diseqc positie in je ontvanger vrij hebt (hoeveel LNBs heb je nu in bedrijf, via diseqc 1.0?)," Ja, via diseqc 1.0, denk ik, en voor elke LNB type instelling heb ik single LNB gekozen. positie A/A 1 hotbird, B/A 2 astra 19.2E, A/B 3 eurobird 28.5E, B/B 4 geen op A/A 1 hotbird, werd 11137 h 27500 geselecteerd. "kun je eventueel ook een satelliet "TEST" aanmaken op een andere diseqc positie" wat betekent dat ? I merkte ook op hardware 41.7, signature Jan 28 2014 mijn softwareversie is 2.46.0.3(2150d) BL1(434), update geprobeerd, maar het zegt "geen nieuwe software beschikbaar" maar op de website is de nieuwste (2.46.0.4-2150e) datum 11.09.2015 I merkte ook dat softwarekanaal, source 1, astra 19.2E 12604 h 22000 PID 1809 SID 7270, source 2 geen gegevens heeft in https://en.kingofsat.net/tp.php?tp=111 lijkt Datendienst T1M ? Misschien is door de verkeerde instelling van source 1, update van 2.46.0.4-2150e ? "Ik probeer dan altijd eerst de huidige software op te slaan, voor als die er later toch teru opgezet moet worden. Is dat bij deze box ook mogelijk (menu-optie)?" I vind er geen in de menu optie. @a33, Ik heb je gedetailleerde antwoorden gelezen, ik dank je excuseer mijn Nederlands, alstublieft
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen