Ga naar inhoud


BeNeLiga kan ‘400 miljoen tv-geld’ opleveren


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

de volgende voetbaltaks komt eraan :

Quote

Onze G5 clubs kwamen vandaag samen met Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Utrecht en Vitesse in het Eindhovense Philips Stadion voor een nieuw BeNeLiga-overleg. Volgens onderzoeksbureau Deloitte kan een gezamenlijk tv-contract 400 miljoen euro opleveren

 

Onderzoeksbureau Deloitte berekende dat het tv-geld van een BeneLiga gevoelig hoger zou liggen. Het zou tot 400 miljoen euro per jaar kunnen opleveren, zegt Deloitte. Ter herinnering: het huidige Belgische contract met Eleven is goed voor 103 miljoen euro per jaar. 

Ondertussen is ook gebleken dat de Belgische en Nederlandse clubs zeker vast willen houden aan het huidige aantal Europese tickets. Op dit moment hebben beide competities recht op vijf Europese vertegenwoordigers. Bij een BeNeLiga is het zeer belangrijk dat niet plots stevig in dat aantal gesnoeid wordt. Want dat betekent dan weer minder inkomsten - een groot deel van de bestaansreden van het idee van de tweelandencompetitie.

bron HLN

kassa kassa en de kijkers zullen het wel weer betalen !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lees de intro van het artikel nog eens : de 5 grootste clubs ZIJN AL gaan samenzitten om over een benelux competitie te praten. Dit toont nogmaals aan waar het om draait : het gaat hen niet om de sportieve uitdaging of om meer spektakel voor de fans - nee - ze kunnen meer geld in het laadje krijgen, volgens Deloitte. We weten allemaal waar dat gaat op uitdraaien.

En ja, ik ben GEEN voetbalfan.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, moonchild zei:

Laat enkel de voetbal junks voor hun verslaving betalen  :D

 

Ik hoop dat dit ook snel gebeurt bij de Formule 1 junks met hun verslaving.

 

7 uren geleden, Satterdam zei:

wie zegt dat het ze dat geld oplevert als er geen hond naar zal kijken ? Heeft deloite een glazen bol en kunnen ze in de toekomst kijken ?

 

Exact. Lekker koffie dik kijken en SPECULEREN. Wat ik hoop dat Fox Sports de rechten van de Formule 1 kan bemachtigen. En dan ben ik erg benieuwd hoe de Formule 1 junkies gaan reageren met hun Pinokkio's instelling.   

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, Ventura zei:

 

Ik hoop dat dit ook snel gebeurt bij de Formule 1 junks met hun verslaving.

Vanaf 1 januari 2021 wordt je wens vervuld.

RTL raakt in Duitsland na ruim 20 jaar de F1 kwijt, de uitzendrechten worden vertienvoudigd en gaan naar een van de sportzenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Vanaf 1 januari 2021 wordt je wens vervuld.

RTL raakt in Duitsland na ruim 20 jaar de F1 kwijt, de uitzendrechten worden vertienvoudigd en gaan naar een van de sportzenders.

 

Zeer goed nieuws voor Duitse inwoners. Echter dat de Duitse RTL de uitzendrechten kwijt raken voor de Formule 1 was al breed en lang bekend gemaakt. En nu nog voor Nederland. En dan ben ik erg benieuwd wat de Nederlandse Formule 1 junkies daar over gaan zeuren.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens wie eigenaar is van de F1, en wie eigenaar is van een van de kabel tv platforms in Nederland.

De klanten van dat net (Ziggo) blijken allemaal F1 fans te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

De klanten van dat net (Ziggo) blijken allemaal F1 fans te zijn.

 

Daar maakt u een aanname en denk fout. In mijn vrienden kring die thuis een Ziggo kabel tv abonnement hebben, zijn er zeker 5 mensen die niet fan zijn formule 1/race sport EN eredivisie/voetbal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik maak geen aanname fout, ik ben Ziggo niet.

 

Maar je zult moeten accepteren, dat de eigenaar van het F1 circus geld wil verdienen, en via zijn overige bedrijven de F1 verzilvert.

Wil je niet voor de F1 betalen, kan je het Ziggo abonnement opzeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen hou op over BeNeLux... oude vergane glorie van een samenwerking tussen landen op economisch niveau die al meerdere decennia is ingehaald door de werkelijkheid. En als of TVVlaanderen en Canal Digitaal met RTL voor ons samenwerken? Eerder zoveel mogelijk verdelen en daarmee markteconomisch heersen.

Wij kijkers zullen alleen maar uchtig € armer worden aan een BeNeLiga die heel veel sponsoren en reclamerechten zoekt via zo'n bericht van Deloitte om het überhaupt van de grond te krijgen.

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere mens is anders:

Voetbal interesseert me LETTERLIJK gene rotte bal !! Wie wil kijken , doe maar !!

Wordt het extra betalen , a' ge't'r voor overhebt !! Tja , dan hebt ge geen andere keuze !!

Aan de fans: Veel kijkplezier :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...