Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste mensen,

ik heb even een vraagje.

als ik deze LNB kopen voor mijn 80 cm schotel antenne.

Inverto Twin LNB (4.3°) voor 80 cm schotel.

Inverto TWIN DUO LNB voor de ontvangen van Astra 1 en 3 met 80cm schotel (78cm tot 89cm)

dan kan ik deze toch in heel Europa gebruiken?

de 4.3° veranderd toch niet als ik zuidelijk ga?

volgende website wel, of ik lees het verkeerd.

Deze Inverto Twin Monoblock LNB is speciaal ontworpen voor satelliet ontvangst in Nederland.
Deze ontvangstkop is geschikt voor schotel's van 80cm en groter voor de ontvangst van Astra 1 (19,2° oost) en Astra 3 (23,5° oost).
Het Nederlandse zenderaanbod van CanalDigitaal en TV Vlaanderen wordt via deze satellieten uitgezonden.

graag advies.

gr.

henk

lnb.JPG

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

• Moderator
Geplaatst:

Naarmate je dichter bij de evenaar komt, zal de hoek steeds groter worden.

In Rome bedraagt de hoek bijvoorbeeld 6,2 graden tussen Astra 1 en Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Dit is het monoblock van Inverto waarvan geschreven wordt dat hij voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 is voor een schotel van 80cm, zie:
https://www.inverto.tv/lnb/99/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish

Het vervelende is dat Inverto de ene keer de schotelmaat op geeft in de breedte en de andere keer de schotelmaat in de hoogte terwijl ze dat er niet bij schrijven. Hierdoor ontstaat veel onduidelijkheid waar de lnb nu eigenlijk voor bedoeld is.

Bij dit monoblock staan de koppen 55,5mm uit elkaar hart op hart.

Ik ga er van uit dat je een Triax 78 hebt van 70cm breed en 78cm hoog. Dan past het bedoelde monoblock niet goed op je schotel.
Voor een Triax 78 moeten de koppen in Utrecht 44,5mm van elkaar staan en in Alicante 45,5mm om de Astra 1 en 3 te ontvangen.
Je ziet dat op een Triax 78 de afstand in Nederland maar liefst 11mm afwijkt en in Alicante 10mm. Dat is veel te veel en dit monoblock moet je dan ook niet nemen.
Het monoblock wat wel past is deze:
https://www.inverto.tv/lnb/100/single-monoblock-23mm-lnb-40-for-80cm-dish

Hiervan staan de koppen 48mm van elkaar h.o.h. en dat wijkt in Utrecht dus maar 3,5mm af en in Alicante 2,5mm en dat kun je verwaarlozen.
Helaas hebben ze zo'n monoblock alleen maar in single-uitvoering, niet in twin. Dat koop je ook in Nederland voor €19,95

Je moet wel opletten dat bij dit monoblock de Astra 23,5 diseqc-positie 1 heeft en de Astra 19,2 diseqc-positie 2, dus juist andersom dan normaal.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

oké Sprietje,

klopt ik heb een triax 78.

ik gebruik deze schotel alleen voor vakantie en 1 uitgang is voldoende.

dus als ik je goed begrijp kan ik met deze lnb in Europa uit de voeten.

is eigenlijk alleen voor Spanje en Frankrijk en misschien Italië en ex Joegoslavië

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen