Ga naar inhoud


WaveFrontier Toroidal T90 ervaringen en aanbevolen LNB's


Vaako

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Op 3-9-2020 om 20:31, ceesv zei:

Ik heb een T-90 al 10 jaar op het dak staan, maar geen slecht weer problemen.

 

Kan je wat foto's van je T-90 plaatsen, vooral van de sub reflector en een detail van de LNB mount?

 

P.S. het beste regel je niet op maximum signaal maar op maximum kwaliteit van het signaal.

Ik vraag niet voor niets om fotos.

Er zijn een paar standaard fouten die ervoor zorgen, dat de T90 minder presteert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, ceesv zei:

Ik vraag niet voor niets om fotos.

Er zijn een paar standaard fouten die ervoor zorgen, dat de T90 minder presteert.

 

 

Morgen zal ik er een paar foto's van nemen, kun je mij zeggen vanuit welke hoek je deze wil en wat je precies wil zien ?

 

Deze week wil ik de schotel gaan verplaatsen en zal waarschijnlijk toch opnieuw uitgericht moeten worden.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 3-9-2020 om 20:31, ceesv zei:

Ik heb een T-90 al 10 jaar op het dak staan, maar geen slecht weer problemen.

 

Kan je wat foto's van je T-90 plaatsen, vooral van de sub reflector en een detail van de LNB mount?

 

P.S. het beste regel je niet op maximum signaal maar op maximum kwaliteit van het signaal.

Fotos in detail van je lnb mounts. en de rails

Fotos van de sub reflector

Overzichts foto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde verhaal. T90 zonder problemen van 28.2E tot 5W. Alleen als het ECHT regent als ik TV kijk, heb ik geen beeld. (Dat is dus eigenlijk 1 a 2 keer per jaar). Maar dit ging ook niet vanzelf. Met een sateliet-ontvanger de 2 uiterste lnb's tegelijkertijd werkende gekregen en toe was de rest kinderspel. Dit heeft wel iet meer dan 2 jaar geduurd, maar dat ligt aan mij. Wilde het gewoon zelf doen. Zodra het goed staat, adviseer ik iedereen om de schotel stand goed te markeren zodat dit na jaren nog terug te vinden is (dus geen stift o.i.d). Handig als je het een keer los haalt of na een storm....

 

Volharden is wel een noodzaak als je geen professionele apparatuur of ervaring hebt.

 

P.S: Het feit dat ik geen LNB Merknamen noem, geeft aan dat ik verschillende merken heb (> 7 jaar oud) en ik hier nooit problemen mee heb gehad. De kwaliteit van de LNB is mijn inziens minder belangrijk dan de juiste afstellen van je schotel..

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Vaako

 

Waar je in ieder geval op moet letten is dat op de twee plaatsen boven de draagarmen van de hulpreflector een beperkte ruimte aanwezig is om lnb's te plaatsen. In de eerste bijgevoegde afbeelding kun je zien dat zowel naar achteren als omlaag het schipperen met de ruimte is. Dat beperkt de keuze van de lnb's. Ze mogen niet te lang zijn, de hals van de lnb mag niet te kort zijn en de aansluitingen mogen ook niet te laag zitten. Nu kun je wat schipperen door er voor te zorgen dat de lnb's niet precies boven de draagarmen komen maar er net naast, maar dat maakt het afstellen van de schotel er niet makkelijker op. Nu kun je op de Inverto Black Ultra Quad nog wel haakse F-connectors zetten i.p.v. rechte maar het blijft allemaal erg krap als je boven de draagarm zit en bij sommige lnb's heb je zelfs ook geen ruimte voor haakse aansluitingen.

 

1Inverto Black Premium op een T55-90 ter hoogte van beugel met F-connector.jpg

IBUquad op T90.jpg

F-connector naast draagarm.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, MySat zei:

Hier hetzelfde verhaal. T90 zonder problemen van 28.2E tot 5W. Alleen als het ECHT regent als ik TV kijk, heb ik geen beeld. (Dat is dus eigenlijk 1 a 2 keer per jaar). Maar dit ging ook

 

Nou dan heb jij geluk 🙂
Als dat hier maar 1 a 2 keer per jaar was zou ik er echt niet over klagen en volledig acceptabel !!

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2020 om 00:04, Vaako zei:

Ik gebruik triple shielded coax 120dB met een echte koperen ader en geen verkoperd staal wat men nu "bijna overal" verkoopt.

 

Wauwww....120 dB..!!!  Ik zou toch voor quadruple afgeschermd gaan..Je kunt nooit weten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Binnenkort op de markt, noise en interferentie canceling kastje.

Heft de inteferentie op, net als bij de noise canselling koptelefoon.

 

Daarna kan je in plaats van coax kabel stofzuiger kabel gebruiken.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Wauwww....120 dB..!!!  Ik zou toch voor quadruple afgeschermd gaan..Je kunt nooit weten.

 

Tja je kan hier om lachen of niet, dit is wat ze toen in de aanbieding hadden en ik heb daar 50 meter van gekocht.

 

Ik dacht bij mijn eigen ik vermeld dat maar even dat ik goede coax kabel gebruik daar er soms mensen zijn die het slecht signaal daar de oorzaak aan geven.

 

Zo zie je maar dat je met alles kunt uitgelachen worden, zelfs als je info geeft leuk.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We zijn meer benieuwd naar de foto's.

Die geven misschien uitsluitsel waarom jouw T-90 slecht zou presteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Vaako zei:

Zo zie je maar dat je met alles kunt uitgelachen worden, zelfs als je info geeft leuk.

 

Zo moet je dat nu ook weer niet opvatten. Misschien hebben IJzerbout en ceesv een zware dag gehad en wat humor nodig om zich op de been te houden. Er zijn nog serieuze mensen genoeg op dit forum. Hopelijk is voor jou de lol er nog niet af. En het zou best kunnen dat je foto's de sleutel tot de oplossing geven.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

We zijn meer benieuwd naar de foto's.

Die geven misschien uitsluitsel waarom jouw T-90 slecht zou presteren.

 

Hier zie je de rail en LNB's 

Is dit wat je nodig had ?

 

20200907_132804.jpg

20200907_132847.jpg

20200907_132910.jpg

aangepast door Vaako

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tussen de LNB's en de Diseqc switch zit +/- 2 meter kabel tussen, van de switch tot binnen is +/- 30 meter kabel.

20200907_132958.jpg

20200907_132931.jpg

20200907_133047.jpg

aangepast door Vaako

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...