Ga naar inhoud


WaveFrontier Toroidal T90 ervaringen en aanbevolen LNB's


Vaako

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Sprietje zei:

 

Natuurlijk is er wat mis met de schotel maar je geeft te weinig informatie aan ons.
- heb je de 90 graden skew met een waterpas gecontroleerd over de draagarmen?

- op hoeveel heb je de schotelskew staan?
- met name in het westen zie ik de lnb's niet naar binnen gedraaid staat
- de skew van de lnb's staan overal zowat hetzelfde terwijl ze in het westen juist andersom gedraaid moeten staat dan in het oosten.
- om een probleem met de diseqe-switch uit te sluiten had je natuurlijk al lang de lnb rechtstreeks op de coaxkabel aan kunnen sluiten.

 

 

Jou eerste vraag: ik heb hem 90° over de hulpreflector steunen.

De schotel skew regel ik op de buitenste LNB's voor optimaal signaal (lijkt mij ook het logiest)

De foto's zijn van voor de verhuis van de schotel en niet meer relevant. (zijn nu allemaal aangepast)

Ja deze heb ik nu getuned op maximaal signaal.

Ik zal eens een koppelstuk steken en eens testen wat het zonder de Diseqc switch doet.

 

Ik heb nu 28.2° oost en 12.5° west de buitenste satellieten en centraal heb ik niets zie foto:

224893531_WFSats.PNG.5910b7348ff99a94f2aa0e718f9c9849.PNG

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar je zult de schotel toch wel ergens in het midden hebben uitgericht? Is dat de 7 oost of de 9 oost?

 

Verder schrijf je: De schotel skew regel ik op de buitenste LNB's voor optimaal signaal (lijkt mij ook het logiest)

Als je nu de schotel skew optimaal hebt staan voor de Astra 28,2, ontvang je dan de 12,5 west ook optimaal en omgekeerd?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-11-2020 om 22:10, Sprietje zei:

Maar je zult de schotel toch wel ergens in het midden hebben uitgericht? Is dat de 7 oost of de 9 oost?

 

Verder schrijf je: De schotel skew regel ik op de buitenste LNB's voor optimaal signaal (lijkt mij ook het logiest)

Als je nu de schotel skew optimaal hebt staan voor de Astra 28,2, ontvang je dan de 12,5 west ook optimaal en omgekeerd?

 

Ik ben dit weekend niet meer buiten geweest, veel te koud !!

Moet echt gaan testen zonder de Diseqc en zien wat dit oplevert.

En ik heb de meest midden lnb afgeregeld op 9.0° oost.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, als ik het dus goed begrijp heb je de 9 oost lnb die op positie L-1.1 staat gebruikt om de schotel uit te richten op de 9 oost. Dat is in orde als je de schotelskew in ieder geval ook maar volgens de calculator goed hebt staan.

 

Bedenk wel dat je het uitrichten op de 9 oost met de uiterste precisie doet, immers als je de elevatie van de schotel bijv. iets te hoog hebt staan, dan staat de elevatie van alle lnb's iets te hoog. Dat kun je niet meer corrigeren, zijdelings verstellen over de rail wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even willen testen met koppelstuk bleek dat ik er geen meer had.
Heb dan even een 4/1 Diseqc switch gebruikt.

Het signaal ging van 72% naar 93% sterkte.

Hoe kan zo een Diseqc switch het signaal tegenhouden, misschien voeding gedeelte versleten want helemaal stuk is hij niet.

Groetjes, Vaako
Dreambox DM500HD OpenPLi 4.0 - EMP DISEqC 16/1 Switch - Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een switch, zelfs een goede, zal altijd wat doorgangs demping hebben.

Het satteliet ontvangst systeem is daarop ontworpen.

 

Belangrijk is de s/n verhouding, signaal sterkte is minder belangrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...