Christiaan71 Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 (aangepast) Hoi Allemaal, Ik gebruik al jaren (voor de schotel) lang Dreamset om zenderlijsten te bewerken en terug te plaatsen etc. Nu gebruik ik dit voor de Ziggo kanalen lijst. Ik loop tegen voor mij iets vreemds aan. Ik heb een maand geleden van de transponder een Ziggo zenderlijst gedownload en deze aangepast naar eigen "smaak" en deze naar de VU Duo 4k weggeschreven, tevens ook als backup opgeslagen op mijn laptop, dit heb ik toe ik satelliet had altijd zo gedaan. Nu wil ik de zenderlijst inlezen vanuit de VU Duo 4K maar wat ik ook doe ik zie mijn zelf gemaakte zenderlijst niet terug in Dreamset komen, terwijl die wel in de VU zit, ik zie hem in de zenderlijst staan met de door mij gegeven naam op de tv. Ook als ik het bestand wat ik opgeslagen heb als backup open in Dreamset is mijn eigen gemaakte lijst niet zichtbaar alsof hij niet bestaat. Hoe kan dit nu?? Alle andere bouquetten zijn wel zichtbaar, behalve die van mij, maar deze werkt wel. 3 september 2020 aangepast door Christiaan71 Toevoeging
Mimisiku Geplaatst: 3 september 2020 Geplaatst: 3 september 2020 Ik heb de Ultimo 4K (net iets anders als de Duo 4K). Ik had een Ziggo lijst uit mijn oude (nog steeds werkende) DM8000 opgeslagen. Deze in mijn splinternieuwe VU+Ultimo4K overgezet via DreamSet. Dit werkte niet omdat de tunerconfiguratie niet klopte. Dan gewoon een kabelscan uitgevoerd en deze via DreamSet bewaard. Het terugzetten werkt dan wel... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Christiaan71 Geplaatst: 3 september 2020 Auteur Geplaatst: 3 september 2020 Vreemd. Ik wist niet dat het met de tuner config te maken zou kunnen hebben. Ik dacht dat het ook misschien een Dreamset instelling zou kunnen zijn maar ik krijg geen foutmeldingen. Of dat mijn lijstje misschien niet gekoppeld of op een andere plaats zou kunnen staan waardoor deze niet gezien wordt. Ik ga het eens proberen.
Christiaan71 Geplaatst: 4 september 2020 Auteur Geplaatst: 4 september 2020 Ik zal vanavond eens testen door een nieuwe kabelscan te maken en deze inladen naar Dreamset en een bouqet kopieren en aanpassen naar eigen smaak en weer terug zetten. Maar volgens mij heb ik dit de vorige keer ook gedaan.
mebo870 Geplaatst: 4 september 2020 Geplaatst: 4 september 2020 Opletten met dreamset, als je niet oplet worden nieuw aangemaakte lijsten weggeschreven als enigma (services) en dat is voor Enigma 1 boxen. Je moet bij het wegschrijven kiezen voor Enigma 2 ver 4 (lamedb) The key to happiness. Stay away from idiots
Christiaan71 Geplaatst: 6 september 2020 Auteur Geplaatst: 6 september 2020 (aangepast) Ik begrijp het niet. (Heb altijd satelliet gehad, geen kabel zoals nu.) 1*Heb alle kabel tuners het juist net id, land, Ziggo distributeur gegeven. Ik ga via "zenders zoeken" / "Automatisch zoeken" er worden maar 22 zenders gevonden. Ik kies toch opslaan. Maar nergens bij bouqetten komt een bouquet "las scanned" te staan. Ik dacht dan moet ik de optie "kabelscan gebruiken in het "zenderszoeken". Hier worden een paar honderd zenders gevonden. Maar als dit klaar is is ook hier niks van terug te vinden in bouquetten. Wat doe ik fout? 2*Overigens kan ik bij het laden in Dreamset nog steeds mijn zelfgemaakte bouquet niet vinden. Zou het kunnen dat er op 2 locaties bouquetten zijn opgeslagen door een eerdere fout met verkeerd wegschrijven met Dreamset? 6 september 2020 aangepast door Christiaan71
Christiaan71 Geplaatst: 6 september 2020 Auteur Geplaatst: 6 september 2020 Ik heb eindelijk het probleem gevonden. Of eigenlijk geen probleem maar domme fout. Zoals Mebo870 al schreef, kwam ik er net achter waarom ik niks kon terug vinden met Dreamset, ik zocht op alle bestanden en niet zoals ik gewend was op alleen lamedb bestanden. Het zoeken/scan naar zenders lukt nu ook. Dank je wel Mebo870!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen