RicardoBelli Geplaatst: 8 september 2020 Geplaatst: 8 september 2020 Ja dat klopt maar hij noemt sat eins die zit wel achter de tralies hd + . Dat de ard en zdf fta zijn heb ik ook gezegd mvg Ricardo
Sprietje Geplaatst: 8 september 2020 Geplaatst: 8 september 2020 (aangepast) Kijk eens naar deze site: https://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-1N.html Staat er in de 4e kolom een "F", dan is hij FTA ofwel ongecodeerd Is dat vlak lichtblauw, dan is het in HD Is het vlak geel, dan is het in SD Om HD-zenders te kunnen ontvangen, heb je wel een HD-ontvanger nodig 8 september 2020 aangepast door Sprietje
Arno1001 Geplaatst: 8 september 2020 Auteur Geplaatst: 8 september 2020 Heren, Bedankt voor de reacties.. Wat zou volgens jullie kort gezegd de makkelijkste oplossing zijn om bijvoorbeeld te stoppen met die hele satteliet en schotel en toch de genoemde zenders te ontvangen ? Is dit mogelijk zonder satteliet ? Jullie hebben het over een HD ontvanger ? Dit is dan weer een andere kastje waar je dan een kaart voor moet kopen ofzo ? Gr
Sprietje Geplaatst: 8 september 2020 Geplaatst: 8 september 2020 Ik zie dat je moeder een HD-ontvanger heeft want op de display staat Arte-HD dus. Je moet daarmee dus heel veel Duitse zenders ongecodeerd kunnen ontvangen. Maar je hebt toch wel van de verschillende kwaliteitsnormen gehoord? SD = Standaard Definition HD = High Definition UHD = Ultra High Definition ook wel 4K en tegenwoordig worden er ook al 8K tv toestellen verkocht
wanderer Geplaatst: 9 september 2020 Geplaatst: 9 september 2020 dat in de display Arte HD staat wil niet zeggen dat de ontvanger een HD ontvanger is, het is toch alleen de naam van de zender? Samsung 40D6510WS
Sprietje Geplaatst: 9 september 2020 Geplaatst: 9 september 2020 Klopt maar het is de Rebox RE-8220HD S-PVR, een HD ontvanger.
RicardoBelli Geplaatst: 9 september 2020 Geplaatst: 9 september 2020 Omdat je uit de regio Gorinchem komt, kun je voor het duitse aanbot ook niet uitwijken naar dvb t2 helaas . Dus is voor u de schotelantenne de allerbeste oplossing .wel kun je de npo en 2 regionale dvb t2 zenders ontvangen via ijsselstein,de mooie kerstboom!!!! Mits de tv hiervoor geschikt is of de ontvanger voorzien is van een dvb t2 tuner. Mvg Ricardo
Alex1970 Geplaatst: 11 september 2020 Geplaatst: 11 september 2020 Op 8-9-2020 om 16:13, Sprietje zei: Als je moeder veel naar de schotel kijkt, zou ik hem laten beschilderen. Dat is een stuk leuker om naar te kijken. Mijn moeder wil de rechtse. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen