Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ontdekte vanavond op verschillende Duitse zenders, o.a. NDR & MDR een raar verschil.

Als er een persoon in beeld is en ik schakel van bijv. van NDR SD naar NDR HD dan word het hoofd

van die persoon een stuk smaller weergegeven.

Heb dit uiteraard ook geprobeert bij BBC & ITV, maar daar is geen verschil te zien.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat eventueel de oplossing is.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Geplaatst: (aangepast)

er zijn twee plaatsen om de instellingen voor de aspect ratio aan te passen

dat is op je satelliet receiver

en

dat is op de TV

als eentje daarvan niet correct is krijg je het uitrekken van een hoofd dat heel zichtbaar wordt en dus toont aan dat je een van de instellingen niet juist hebt vastgelegd

Op 10-9-2020 om 01:26, dirk044 zei:

dan word het hoofd

van die persoon een stuk smaller weergegeven.

toon even van beide apparaten de audio video instellingen

aangepast door Tonskidutch
volgorde quote
  • Like 1

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Zie je tegenwoordig ook als ze een IMAX film uitzenden op TV dan springt het ook ineens tijdelijk naar normale lengte en uitgerekte lengte. Op mijn mediaspeler gaat het dan wel goed en verschijnen of verdwijnen er op die momenten zwarte balken boven en onder op het scherm van de tv zodat alles gelijk blijft. Maar als je normaal gezien je TV op auto zet kwa aspect ratio moet het goed gaan tenzij het forced in 1 type wordt uitgezonden en zelfs dat bestaat nog heb ik ondervonden en dan moet je ineens 4:3 pal fullscreen zetten om de balken aan de zijkant kwijt te raken omdat het widescreen content in 4:3 wordt uitgezonden. Bij Animal Planet moest je vroeger je scherm op letterbox zetten om het normaal te kunnen bekijken.

9 minuten geleden, Boerenjong zei:

In een natuurfilm zie je ook zoiets wel eens gebeuren. Dan wordt het langer en weer korter

Als ik een natuur film ziet is alles langer en wordt het nooit korter, altans ik heb dat nog nooit in beeld gekregen.

• Haha 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen