Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ik heb een zgemma 7c ontvanger, met orginele afstandsbediening.

het is een probleem dat je het precies moet uitrichten op je ontvanger.

kun je een infra rood oog aansluiten op deze ontvanger of is er een betere ab op de markt die dit lastige probleem oplost?

ik hoor graag suggesties.

tighar

Geplaatst:

Bij mij werd de AB slecht na een poosje. Ik heb twee AB's en de ene gaf een duidelijk zwakker signaal. Dit kun je testen met de camera van je telefoon. Die maakt het IR signaal zichtbaar.  Ik heb toen bij de (grootste) chinees een nieuwe besteld voor 5 a 6 euro, 100% gelijk aan de orginele.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Geplaatst:

werkt die wel goed, ook als je niet recht voor de ontvanger zit?

De orginele die ik nu heb moet je recht voor de ontvanger houden, anders doet hij niks.

Geplaatst:

Bij mij werd het signaal van de AB zwakker, en dan moest ik ook beter/precies richten om te kunnen zappen. Je zou ook eens een IR extender kunnen proberen. Ook te koop bij meneer Ali voor een paar euro.

Resizer_16004184559560.jpg.3afebf8885b89f4f9bde41f3e7f978ad.jpg

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Geplaatst:

Daar moet ie dan een voorziening hebben op het mainboard (via een stekkertje aan de achterzijde)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen