Ga naar inhoud


Beste manier om hout verkleuring door zonlicht te voorkomen


Big fellow

Aanbevolen berichten

Ik zou er niks aan doen. Als je bang bent voor verkleuring moet je zorgen dat het meubel evenwichtig belicht wordt. Plak er dus geen posters, foto's op.

Voor de rest zou ik pas aan die kast gaan knutselen als inderdaad blijkt dat de verkleuring optreedt. Je kan hem dan opschuren en alsnog overlakken.

Bespaart je voorlopig een hoop moeite, en misschien ben je tegen die tijd het meubilair sowieso  al lang zat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nog eens gekeken op het internet of Ikea zelf ergens opgeeft welke middelen ze gebruiken als het om "echt hout" gaat inkluis echt fineer. (dus geen foto)

(die zijn dus wel te vinden maar het is een commerciële website)

Men gebruikt voornamelijk watergedragen film vormende dispersies EN olie (stains) van bedenkelijke olie plantages. Tung tree (seed) Oil. Die laatste zogenaamd om milieutechnische redenen en duurzaamheid wat je dan ook meteen weer kunt vergeten.

 

Dus indien je er mee door gaat moet je heel behoedzaam gaan schuren opdat je fineer aan de randen en kanten niet naar de klote gaat.

Een zeiljacht lak is tegenwoordig gebaseerd op PU in oplosmiddelen en heel duur en heel ongezond bij de applicatie ervan. (ventileren en maskers dragen)

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de vraag aan Ikea gesteld via hun FB messenger service.... Eens gevraagd wat er is gebruikt om het hout mee te behandelen.... Hopelijk krijg ik een bruikbaar antwoord hierop! Zo ja, dan deel ik het hier zeker...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

acryl glossy paint

Op 17-9-2020 om 09:45, Tonskidutch zei:

Men gebruikt voornamelijk watergedragen film vormende dispersies

is dat wat ik al schreef en kun je niet zonder voorbehandeling erover / erop smeren

met een beetje pech tast je de eerste laag die er fabrieksmatig op zit aan

ze ikea verkopen hun eigen lak en oliën waar je eens goed naar moet kijken betreffende de toepassing en gebruiksvoorschriften

het zou bewonderingswaardig zijn als dat facebook contact je alle pdf's erover stuurt

 

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...