MargotHeesakker Geplaatst: 16 september 2020 Geplaatst: 16 september 2020 L.S., sinds een jaar of 8 heb ik een SAB Unix Triple HD ontvanger en een HD-TV schotel van Canal Digitaal, destijds speciaal een abonnement afgesloten om de Britse zenders te kunnen ontvangen. Nu al ruim 5 jaar geen Canal Digitaal abonnement meer, omdat alles FTA binnenkomt... kwam, moet ik zeggen, want sinds vorige week zondag ontvang ik bij het scannen van de Astra 28.2E satelliet geen Britse zenders meer. Ja, BBC World News, maar die telt niet (en die zit ook op Astra 19.2E). Ik heb geen idee waardoor dit is veroorzaakt. Ik was BBC One HD aan het kijken, en merkte toen dat Channel 4+1 niet meer binnenkwam. Scande daarom Astra 28.2E even...dacht ik... en was alles kwijt. Wel honderden Duitse zenders, en zelfs een Cubaan, maar daar zit ik allemaal niet op te wachten. Wat kan er gebeurd zijn? Is er een vogel tegen mijn schotel aangevlogen? Zijn de LNB-koppen van het ene op het andere moment doodgegaan? Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt voor alle meedenk-acties!
johnno Geplaatst: 16 september 2020 Geplaatst: 16 september 2020 Gezien het feit dat je wel Duitse zenders ontvangt is de 19.2 positie gewoon nog in bedrijf. Ben je nog op andere posities gericht, zoals Astra 3 of Hotbird, en ontvang je daar nog alles? Als het echt alleen de 28.2 positie betreft zou het goed een falende lnb kunnen zijn. Al heb ik dat probleem zelf nog nooit bij de hand gehad. Om te zien of de lnb defect is zou je die even kunnen wisselen met de lnb van 19.2.
Mimisiku Geplaatst: 16 september 2020 Geplaatst: 16 september 2020 De Brexit is begonnen Gekheid, je hebt een lokaal ontvangstprobleem. Komen hier met volle bak binnen. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
D-box Geplaatst: 16 september 2020 Geplaatst: 16 september 2020 Ik neem niet aan dat je een draaibare opstelling hebt, dus daarom zit ik te denken aan je DiSEqC-instellingen. De SAB Unix Triple HD ontvanger ken ik niet, maar misschien kan een member van dit board je uitleggen wat je moet invullen. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Mimisiku Geplaatst: 16 september 2020 Geplaatst: 16 september 2020 Die zullen niet veel anders zijn dan op andere ontvangers. Alleen goede LNB positie invullen voor de DiseqC poort.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2020 Geplaatst: 17 september 2020 17 uren geleden, MargotHeesakker zei: Wat kan er gebeurd zijn? Is er een vogel tegen mijn schotel aangevlogen? Zijn de LNB-koppen van het ene op het andere moment doodgegaan? Heeft iemand enig idee? MargotHeesakker, het kan natuurlijk dat die triple LNB stuk is na zoveel jaar in weer en wind. Of dat één Duif nippon banzai riep en er zich dood op gevlogen heeft. Als je wel astra zenders ontvangt met veel duitse kanalen moet er iets met de diseqc switch die in de triple LNB geïntegreerd zit mis zijn. Wat precies kan ik jou niet vooraf zeggen maar misschien kun je ons tonen hoe je op de SAB een scan maakt (foto's menu's) opdat we meer weten over de scan instellingen. Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
johnno Geplaatst: 17 september 2020 Geplaatst: 17 september 2020 44 minuten geleden, Tonskidutch zei: MargotHeesakker, het kan natuurlijk dat die triple LNB stuk is na zoveel jaar in weer en wind. Of dat één Duif nippon banzai riep en er zich dood op gevlogen heeft. Als je wel astra zenders ontvangt met veel duitse kanalen moet er iets met de diseqc switch die in de triple LNB geïntegreerd zit mis zijn. Wat precies kan ik jou niet vooraf zeggen maar misschien kun je ons tonen hoe je op de SAB een scan maakt (foto's menu's) opdat we meer weten over de scan instellingen. D-box gaat er vanuit dat Margot een draaibare opstelling heeft, en jij lijkt overtuigd te zijn dat het een triple lnb is. Ik denk bij nader inzien dat jij wel gelijk zult hebben, Tonski. Ik ben eerlijk gezegd niet zo op de hoogte van Canal Digitaal apparatuur. In dat geval behoort het wisselen van de lnb's natuurlijk niet tot de mogelijkheden.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2020 Moderator Geplaatst: 17 september 2020 21 uren geleden, MargotHeesakker zei: en een HD-TV schotel van Canal Digitaal, destijds speciaal een abonnement afgesloten om de Britse zenders te kunnen ontvangen. Canaldigitaal leverde toen tripple LNB´s wanneer ik mij niet vergis. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Oplossing Sprietje Geplaatst: 17 september 2020 Oplossing Geplaatst: 17 september 2020 22 uren geleden, MargotHeesakker zei: sinds een jaar of 8 heb ik een SAB Unix Triple HD ontvanger en een HD-TV schotel van Canal Digitaal, destijds speciaal een abonnement afgesloten om de Britse zenders te kunnen ontvangen. Dit klopt helemaal niet. De BBC-zenders en nog vele anderen zijn altijd vrij te ontvangen geweest. Het is dus nooit nodig geweest om een abonnement op Canal Digitaal af te sluiten om Engelse zenders te kunnen bekijken. Maar wat heb je voor lnb's? Het lijkt me dat je een triple-lnb hebt voor de ontvangst van de Astra 19,2, de 23,5 en de 28,2. Staan de diseqc-posities nog wel goed ingesteld? Astra 19,2 op positie 1 Astra 23,5 op positie 2 Astra 28,2 op positie 3 En uiteraard gekozen voor diseqc-1.0 1
HG5812 Geplaatst: 17 september 2020 Geplaatst: 17 september 2020 23 uren geleden, MargotHeesakker zei: Ik was BBC One HD aan het kijken Hallo. Als ik het goed begrijp had je voor de scan wel beeld op 28.2. 23 uren geleden, MargotHeesakker zei: Scande daarom Astra 28.2E even...dacht ik... en was alles kwijt. Wel honderden Duitse zenders Het lijkt er op, dat alleen de 19.2 gescand is. Heb je wel beeld op de zenders op 23.5 (bv. TV Drenthe)? Zou het volgende doen: Optie 1: Stel de diseqc-posities in als hierboven door Sprietje aangegeven (als je een triple LNB hebt). Doe een volledige scan (op alle 3 de satellieten) Of Optie 2: Zet de SAB ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen. Stel de diseqc-posities in als hierboven door Sprietje aangegeven (als je een triple LNB hebt). Laat de ontvanger de Canal Digitaal fastscan lijst laden.
Mimisiku Geplaatst: 17 september 2020 Geplaatst: 17 september 2020 Toch wel.. Canal Digitaal had een Brits abo.. Daarmee kreeg je de Triple LNB van ze.... Zodat je Astra2 kon ontvangen en dus Britse TV kon ontvangen... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
el renegade Geplaatst: 17 september 2020 Geplaatst: 17 september 2020 Een Brits abonnement? Het zijn gratis zenders!
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2020 Moderator Geplaatst: 17 september 2020 Februari 2013, mededeling Canaldigitaal. De nieuwe Triple LNB kost 49 euro in combinatie met een Smartpack abonnement. Die zenders waren wel vrij te ontvangen, maar om een gereduceerde prijs voor de tripple lnb te krijgen moest je wel een abonnement afnemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 17 september 2020 Geplaatst: 17 september 2020 (aangepast) Cees was met net voor. 17 september 2020 aangepast door Sprietje
D-box Geplaatst: 17 september 2020 Geplaatst: 17 september 2020 Hoi Mannen, El Renegade heeft gewoon gelijk; wie korting wou hebben op zn LNBF kon zoiets afsluiten bij CDS, maar in de satellietspeciaalzaken was ie al tientjes goedkoper. El Renegade heeft gewoon gelijk. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen